Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Prva češka milionerka
FOTO GALERIJA (21)

Predstavljamo – Škoda Octavia pete generacije

Prva češka milionerka

Od 1959. godine do danas Škoda je proizvela i prodala više od šest miliona Octavija. Sa petom, odnosno četvrtom savremenom generacijom češki proizvođač podiže komforne, dizajnerske i tehnološke standarde na najviši nivo, te očekuje da zbog toga pridobije do sada najveće povjerenje kupaca…

 

Ako je nekada i bilo sumnje da je Octavia najvažniji model za češkog proizvođača, više je definitivno nema. Mada se prvi put na tržištu pojavila prije punih 60 godina, najslavnije stranice svoje istorije nekada kompaktna, a danas poprilično raskošna limuzina niže srednje klase počela je da ispisuje od 1996. godine i predstavljanja njene druge, odnosno prve savremene generacije, koja je bila dostupna u dvije karoserijske verzije. Za 14 godina koliko se proizvodila, sa traka fabrike u Mladoj Boleslav na točkovima se zakotrljalo 970.000 sedana i 470.000 karavana. Dok je karijera druge Octavije još bila u zenitu, Škoda 2003. godine predstavlja njenu treću generaciju, koja je osim dizajnerske evolucije, donijela i veliki tehnološki napredak, ali i neke nove modele poput off-road verzije Scout. Od 2004. godine i početka njene proizvodnje do 2013. kada je sastavljen i zadnji redizajnirani model Octavia III našla je put do srca čak 2,5 miliona kupaca. Njih 1,6 miliona odlučilo se za sedan, dok je 900.000 ukazalo povjerenje karavanu. Od novembra 2012. godine u ponudi je bila u prodajnim salonima širom Evrope još uvijek aktuelna četvrta generacija sa kojom je najpopularniji češki model oborio nove proizvodne i prodajne rekorde, dostigavši oko 6,5 miliona isporučenih jedinica. Nakon pet godina Octavia IV stigla je rekord svoje prethodnice sa 2,5 miliona isporučenih jedinica. Kako bi zadovoljila sve veće apetite evropskog, ali i svjetskog tržišta Škoda je njenu proizvodnju iz Mlade Boleslav morala proširiti i na svoje fabrike u Kini, Indiji, Rusiji, Alžiru i Kazahstanu. Najnovija peta generacija koja je predstavljenja 11. novembra u velikoserijskoj proizvodnji se našla već 18 dana kasnije. Prvi su sa traka počeli da silaze karavanski modeli, dok će u narednim mjesecima započeti i proizvodnja limuzine. Dnevni kapacitet čeških pogona je 1.150 primjeraka. S obzirom na to da je prošle godine u našoj zemlji prodato oko 600 Octavija to znači da su češki radnici sposobni bh. tržište „podmiriti“ za polovinu svog jednodnevnog radnog vremena. Mada je 2017. godine prešao iz Škode u BMW, nekadašnji prvi čovjek dizajna češkog proizvođača, Jozef  Kaban, čini se i kao idejni tvorac dizajna nove Octavije. U prilog ovoj tezi ide i činjenica da je Kaban 2014. godine potpisao izgled Škodinog Vision C koncepta, na osnovu kojeg su prvo nastali reprezentativni Superb, a zatim kompaktna Scala i na kraju nova Octavia. Sa Vision C konceptom Škoda je svojevremeno promovisala i novi hromirani logotip, kojeg danas svi njeni aktuelni modeli nose na karakterističnom produžetku poklopca motora. Kontroverzna i po mnogim ljubiteljima Octavije nedovoljno originalna dvostruka glavna svjetla koja su promovisana sa redizajnom prošle generacije stvar su prošlosti. Octavia je ponovo dobila jednodijelna kućišta u kojima je sada moguće dobiti i najsavremenija Full LED Matrix svjetla, koja su do juče bila rezervisana za premijum predstavnike VAG grupe. Od redizajniranog Superba preuzet je dizajn donjeg dijela prednjeg branika, koji je u osnovnim verzijama potpuno plastičan, a u višim nivoima opreme dolazi sa petougaonim svjetlima za maglu, koja su uokvirena elegantnim hromiranim ukrasom. Centralna figura s prednje strane je nova osmougaona maska hladnjaka, koja je promovisana 2018. sa redizajnom Fabije. Bokovi otkrivaju još jedan vizuelni detalj koji je preuzet sa Vision C koncepta, a to je horizontalna linija koja po sredini Octavije spaja krajeve prednjih i zadnjih svjetala i tako vizuelno izdužuje cijeli automobil. Lijep novi detalj je i potpuno hromirani okvir prozora, dok je prethodnik podsjećamo imao hromiranu lajsnu samo s donje strane. Na bogatije opremljenim modelima ističu se i novi veoma lijepi i elegantni dezeni višekrakih 19-inčnih alu naplataka. Zadnji dio sa dvodijelnim dinamičnim Full LED bumerang svjetlima opet neodoljivo podsjeća na Vision C concept, dok veliki natpis Škoda umjesto logotipa na poklopcu motora polako postaje standard, koji je premijerno uveden sa najmanjim Škodinim SUV modelom Kamiqom. Ono što se s vana ne vidi „golim okom“, a simbol je napretka, veliki je aerodinamički napredak. Da je nova Octavia provela puno vremena u aerodinamičkom tunelu najbolje potvrđuje podatak da limuzina ima koeficijent otpora vazduha od 0,24, a karavan 0,26. Podsjećamo da je kod prethodnika ovaj odnos bio na nivou 0,29 kod limuzine, odnosno 0,31 kod karavana. Za buduće kupce Octavije interesantan bi trebao biti podatak da će svoj automobil moći da poruče u čak deset različitih nijansi. Kao i prethodna generacija, i nova serijski dolazi na 16-inčnim točkovima, dok se u startu kao opcija nude 17-inčni. Vremenom će se u ponudi naći i veći točkovi, poput 19-inčnih kakvi se nalaze na promotivnim modelima sa fotografija u ovom članku. Škoda je na domaćem češkom tržištu već ponudila mogućnost naručivanja karavanskog modela, koji je za sada najdostupniji u verzijama sa 1.5 TSI ili 2.0 TDI motorima sa 150, odnosno 110 KS i Ambition paketom opreme. Za ovu kombinaciju treba izdvojiti 636.900 čeških kruna, odnosno oko 48.700 KM.

 

 

DIMENZIJE

Sa smjenom generacija Octavia je dobila i novu, najsavremeniju MQB Evo platformu na kojoj leži i osma generacija Golfa. Sa 2,69 metara dugačkim međuosovinskim razmakom Octavia je dobila pet centimetara udaljenije točkove u odnosu na Golf 8, a samim tim i osjetno komforniju kabinu. I karavan i limuzina su dugački 4.689 mm, što je za 22 mm više nego do sada, dok je širina narasla na 1,83 cm ili 15 mm više u odnosu na prethodnika. Minimalne dimenzijske promjene omogućile su dodatno povećanje ionako rekordno raskošnog prtljažnika. Njegova zapremina kod karavana sada iznosi čak 640 litara ili 30 litara više nego do sada. Nešto manji napredak ostvaren je kod limuzine koja sa 600 litara zapremine ima 10 litara veći prtljažnik nego do sada.

 

 

MOTORI

Pogonsku gamu redizajnirane Octavije čine tri benzinska i jedan dizel motor, sa tri nivoa snage. Benzinsku ponudu otvara 1.0 TSI trocilindraš sa 110 KS. Iznad njega je 1.5 TSI sa 150 KS, dok vrh ponude predstavlja 2.0 TSI sa 190 KS, koji se isključivo kombinuje sa DSG7 automatskim mjenjačem i 4x4 pogonom. Dva manja benzinca za sada su dostupna samo sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Za razliku od prethodnika nova Octavia neće imati 1.6 TDI dizel motor, već isključivo 2.0 TDI sa tri nivoa snage. Ponudu otvara dinamički najskromnija verzija sa 116 KS, a slijede ju srednja sa 150 i najjača sa 200 KS. Početni i srednji dizelaš dostupni su sa šestostepenim ručnim i DSG7 automatikom, dok je najjači uparen sa DSG7 automatikom i 4x4 pogonom. Nova Octavia dobila je i CNG pogonsku opciju sa 1.5 TSI motorom od 130 KS, koji se može dobiti sa ručnim ili DSG7 automatikom. Po prvi put ponuđen je i takozvani laki hibridni pogon sa starter generatorom, uz 1.0 i 1.5 TSI motore. Ovaj sistem ima oznaku e-TEC i specifičan je po činjenici da je isključivo dostupan sa DSG7 automatskim mjenjačem. Takođe po prvi put ponuđena je i jedna Plug-In Hybrid pogonska kombinacija sa 1.4 TSI motorom i elektromotorom, te DSG6 automatikom koja u zajedništvu raspolaže sa 204 KS i može Octaviju da potjera od 0 do 100 km/h za samo 7,9 sekudni. Brži od nje su jedino modeli sa najjačim 2.0 TSI i TDI motorima.

 

 

ENTERIJER

Velike promjene napravljene su i u potpuno novom enterijeru. Ispred vozača sada se nalazi novi dvokraki multifunkcionalni upravljač, kakav u Škodi nismo vidjeli još od devedesetih godina prošlog vijeka i kompaktne Felicije. Ispred vozača sada se može naći nova generacija virtuelnih instrumenata sa 10,25-inčnim ekranom visoke rezolucije. Podsjećamo da u serijskoj opremi i dalje ostaju analogni instrumenti. Digitalni instrumenti povezani su sa centralnim 10-inčnim na dodir osjetljivim ekranom Škodine MIB 3 multimedije. U novoj Octaviji su dostupna tri različita multimedijalna sistema: bazni Swing, zatim srednji Bolero i najviši Columubus, sa 10 inčnim ili manjim 8,25-inčnim ekranima osjetljivim na dodir. Uz Columbus multimediju dostupan je sistem glasovnog upravljanja pod nazivom Laura. Ovaj sistem s velikim stepenom efikasnosti prepoznaje standardni govor i olakšava upravljanje sa mnogim aplikacijama i uređajima ugrađenim u automobil. Ispod 10-inčnog monitora je na dodir osjetljiva površina, koja omogućava brzo podešavanje jačine zvuka. Podsjećamo da je ovu operaciju moguće obaviti i preko tastera na upravljaču. Octavia je dobila i potpuno nova ergonomski raskošno podesiva sjedišta, a u po prvi put u jedan Škodin automobil uveden je u „Shift-by-wire“ selektor DSG mjenjača, kao zamjena za klasičnu ručicu. 

 

 

 

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook