Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Prva godišnjica fabrike Refactory

Renault

Prva godišnjica fabrike Refactory

Renault Grupa je prošle nedjelje objelodanila uspjeh svog projekta Refactory: fabrika u Flinsuje pretvorena u prvu evropsku fabriku posvećenu cirkularnoj ekonomiji mobilnosti. Ovom prilikom je Grupa predstavila Factory VO (Fabrikapolovnih vozila), svoju prvu fabriku u kojoj će se vozila obnavljati na industrijskom nivou. Prenamjena fabrikeje deo globalnog plana transformacije Grupe, čiji je cilj da podstakne stvaranje vrijednosti i održivi razvoj...

Jean-Dominique Senard, predsjednik Upravnog odbora društva Renault, je izjavio: „Veoma sam ponosan na trud koji je naš tim uložio kako bi u rekordnom vremenu stvorio najveću evropsku fabriku posvećenu cirkularnoj ekonomiji mobilnosti. Refactory je dokaz da su pozitivna transformacija i transformacija industrije mogući u Francuskoj. Ovo je još samo jedan primjer dinamičnog pristupa Grupe ekološkoj tranziciji, transformaciji vještina i stvaranju novih oblika mobilnosti.” „Održali smo riječ: godinu dana nakon što je predstavljena, Refactoryje oličenje inovativnog i ambicioznog projekta fabrike u Flinsui postaje središte stvaranja komercijalne, društvene i ekološke vrijednosti.

 

 

 

 

 

Fabrika Refactory odražava suštinu projekta Renaulution, kojim se Grupa obavezuje na dubinsku, brzu i održivu transformaciju sa ciljem stvaranja vrijednosti. U središtu ovog projekta je naša prva fabrika za obnovu korišćenih automobila. Time smo dokazali da smo sposobni da podignemo svoje aktivnosti povezane sa cirkularnom ekonomijom na industrijski nivo. Fabrika za obnovu korišćenih vozila pozicionira nas na sam vrh rastućeg tržišta polovnih automobila. Zahvaljujući ovom industrijskom alatu, godišnje možemo da obnovimo do 45.000 vozila”, dodao je Luca de Meo, glavni direktor Renault Grupe. Refactory se zasniva na sveobuhvatnom ekosistemu koji se zasniva na četiri centralne aktivnosti: RE-TROFIT: odjeljenje za ponovo opremanje i obnovu korišćenih automobila. U fabrici Retrofit, puštenoj u rad u septembru 2021., do sada je obnovljeno više od 1500 vozila. U naredne dve godine bi trebala da se kapacitet poveća i da se proširi spektar delovanja, pa će u ponudi biti i popravke karoserija teških vozila. Prenamjena komercijalnih vozila u električna je još jedan projekat kojem će se fabrika posvetiti do 2030.  RE-ENERGY: odjeljenje posvećeno prenamjeni baterija i upotrebi novih oblika energije. Gaia, filijala Grupe specijalizovana za popravke baterija, spremno podiže letvicu kako bi bila ukorak sa razvojem električne mobilnosti: do kraja 2021. će izvršiti popravku 2000 baterija, a do 2030. godine broj godišnjih popravki bi trebao da iznosi 20.000. U saradnji sa kompanijom Mobilize, fabrika u Flinsuje ove godine implementirala projekat stacionarnih rešenja za skladištenje energije kapaciteta 15 MWh (Projekat „Napredna rješenja za skladištenje energije”). Višenamjenski mobilni ili stacionarni sistemi za skladištenje energije (gradilišta, skladištenje solarne energije, brodovi itd.) imaće kapacitet od 30 MWh tokom 2021. i 2022. godine. U okviru zajedničkog poduhvata Hyvia, posvećenog razvoju mobilnosti zasnovane na vodoniku, fabrika u Flinsuće od sledeće godine nuditi i ugradnju gorivnih ćelija i stanica za punjenje kao i snabdjevanje vodonikom. RE-CYCLE: odeljenje koji povezuje recikliranje i ponovnu upotrebu dijelova i materijala. Od 2021. do 2022. očekuje se postupan prilivtimova iz fabrikeChoisy-le-Roi, stručnjaka za obnovu mehaničkih delova koji će omogućiti fabricikorišćenih vozila i Renault Grupi da maksimalno iskoristeprenamenjene i rezervne delove. U okviru ovog programaje predviđeno i širenje strateških aktivnosti kako bi se uvelapopravka elektronskih kartica (mehatronika). Odeljenje nastavlja da reciklira delove i materijale (kao što su katalizatori i branici) po principu zatvorenogkruga. RE-START: jedinica koja spaja inovaciju i obuku. Sastoji se od tri celine: inovacionog centraposvećenog industriji 4.0 za razvoj prototipa, 3D printanja i prilagodjavanja naših robota, aktivnosti izrade prototipa komercijalnih vozilakao ikampusa u kojem će radnici fabrike u Flinsu moći stručno da se usavršavaju i stiču diplome. Centar će od 2022. uključivati inkubator posvećen istraživanju i inovacijama u cirkularnoj ekonomiji, a uz podršku regije nudiće i nove akademske kurseve za sticanje stručnih kvalifikacija. Do kraja 2021., 700 zaposlenihfabrike u Flinsuće biti uključeno u aktivnosti fabrikeRefactory, a do 2030. planirano je zapošljavanje više od 3000 novih radnika. Kako bi u što većoj meri očuvala vrednost proizvoda i odgovorila na rast tržišta polovnih automobila, fabrika za obnovu korišćenih automobila u Flinsuje razvila jedan od najboljih uslužnih modela u pogledu rokova isporuke, troškova i kvaliteta proizvoda. Fabrika VO u celosti je digitalizovana, čime je zagarantovan nadzor i omogućeno praćenje obnove polovnog vozila u stvarnom vremenu. Budući da je namenjena za obnovu korišćenih vozila svih vrsta i marki, oslanja se na četiri glavne prednosti:  FabrikaPV u Flinsu, koja se prostire na površini od 11.000 m2, je najveća fabrika za obnovu vozila u Evropi. U njoj se smenjuju tri tima koja dnevno mogu da obnove do 180 korišćenih vozila, odnosno 45.000 vozila godišnje do 2023. Međutim, ovaj broj bi mogao da se udvostruči u srednjeročnomvremenskom periodu. Konkurentnost fabrike proizlazi iz visokog stepena proizvodnje, a za to je zaslužna organizacija proizvodnih jedinica i upotreba optimizovanih sistema za proizvodnju novih vozila. FabrikaPV ima korist i od delova i materijala, koje supo principu zatvorenogkruga recikliralefilijale Grupe kao što su Gaia, Indra i Choisy. Na taj način se daje prednost upotrebi obnovljenih delova nad rezervnim. Snabdevanje logističkih tokova novim vozilima takođe pomaže da se smanje troškovikao izagadjivanježivotne sredine. FabrikaPV može da se pohvali besprekornom organizacijom sačetiri proizvodne linije. Tehnička kontrola koju sprovodi SGS AutomotiveServicesna samoj liniji pomaže da se poveća efikasnost i da se smanje kašnjenja. Fabrika je opremljena foto i video opremom koja je ugradjena na okretnim postoljima kako bi se generisalo automatsko snimanje (do 10 vozila u satu). Skener visoke rezolucije pruža virtuelni pregled vozila u 360 stepeni (unutrašnjost, spoljašnjost, karoserija i gume). Ovaj alat sa stručnim potpisom marke Twinner omogućava trenutni povratak vozila na tržište, bez čekanja na povratak u koncesiju. FabrikaPV u proseku obnovi vozilo za 8 dana umesto za 21 dan. Obnova vozila se zasniva na istim standardima kvaliteta kao i proizvodnja novih vozila. Uključuje nezavisnisistem kontrole kvaliteta, kao i sistemprocene baterija pre njihove ugradnje u električna vozila. Do 2022. godine, 200 zaposlenih će se pridružitifabriciRV. Ova interna zapošljavanja u fabrici u Flinsusu popraćenasertifikovanim programom obuke koji se sastoji od zajedničkog detaljnog programa (postprodajna strategija, održivost materijala, recikliranje itd.) i kurseva koji su specifični za fabrikuPV (elektromehanika, pametne popravke). Projekat Refactoryje u samom srcu strategije Grupe za razvoj održivosti.Reč je o globalnom industrijskom projektu koji bitrebao da se širi, kao što je to nedavno bio slučaj u fabrici u Sevilli u Španiji. Na sebi svojstven način, ove aktivnosti pospešuju put prema važnom zajedničkom cilju: ugljeničnoj neutralnosti u Evropi do 2040.

Datum objave: 09/12/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook