Naslovna > Automobili > Volvo > S60 > Prvi koji se odrekao dizelaša
FOTO GALERIJA (14)

Volvo S60

Prvi koji se odrekao dizelaša

Sa novim S60 Volvo je iz pogonske game eliminisao dizelaše, te se orijentisao na benzince i plug-in hibride. Šveđani su sigurni da to neće nimalo ugroziti vrhunsku dinamiku i komfor vožnje, koji pruža njihova nova kompaktna premijum limuzina...

Od 2015. godine i predstavljanje elitnog SUV model XC90 Volvo je do danas pod patronatom novog vlasnika kineskog automobilskog giganta Geealya obnovio gotovo čitavu svoju gamu modela, ali i ponudio neke potpune novitete poput kompaktnog SUV-a XC40. Na listi „neobnovljenih“ do juče su bila ostala još dva modela: limuzinski S60 i kompaktni V40. Četvrta generacija S60 predstavljena je polovinom juna u najsavremenijoj Volvovoj fabrici, podignutoj u američkoj državi Južnoj Karolini u gradu Charlestonu. Švedski proizvođač je tako nakon domovine, Belgije, Holandije, Malezije, Kine, dobio i prvi američki pogon, koji je jasan pokazatelj njegovog opredjeljenja da se u budućnosti još ozbiljnije afirmiše u SAD-u i regionu. Osim off-road modela kojeg čine XC modeli serija 90, 60 i 40, jedan od najvažnijih aduta u tom nastojanju biće upravo novi S60, kompaktna premium limuzina, koja stilski, ali ukupnom izvedbom neodoljivo podsjeća na veći i ozbiljniji S90. Kao svojevrsni uvod u premijeru limuzinskog S60, početkom godine Volvo je predstavio prvo njegovu karavansku verziju V60. Zahvaljujući toj činjenici dizajn prednjeg dijela S60 manje-više i nije bio nikakva nepoznanica, a najveće dileme oko izgleda uglavnom su se ticale zadnjeg dijela, koji je s druge strane očekivano sličan rješenju sa reprezentativnog S90. I mada sve izgleda kao već viđeno, ali samo kompaktnije formatirano, S60 izgleda osjetno dinamičnije i privlačnije od svojih uzora. Prednjim dijelom dominiraju karakteristična LED svjetla sa slovom T, koje simbolizuje mitski čekić nordijskog boga nad bogovima, Tora. Pozadina je takođe u LED tonu, te izgleda moderno, savremeno i nadasve originalno.


Kada je riječ o enterijeru on je u dijelu instrument panela u potpunosti isti kao kod karavana. U prvom planu su digitalni instrumenti sa 12,3-inčnim ekranom visoke rezolucije, dok na centralnom grebenu dominira na dodir osjetljivi 9-inčni tablet ekran, u koji je osim multimedije integrisana i klimatizacija. Novi Sensus Connect upravljački sistem nudi i mogućnost zadavanja glasovnih komandi, a tu su i Apple CarPlay, te android Auto operativni aplikacije, koje omogućavaju jednostavno spajanje automobila sa pametnim telefonima uz korištenja mnoštva različitih funkcija. Klasični tasteri kojih je na nekadašnjem „lebdećem centralnom grebenu“ bilo pregršt svedeni su na minimum. Osim vrhunskih materijala, najkvalitetnije kože i prirodnih umetaka u enterijeru se ističu opciona kristalna ručica automatskog mjenjača, čiju izradu potpisuje najpoznatiji švedski proizvođač stakla: Offefors. Lijep detalj su i u „dijamant“ dezenu ukrašeni taster za pokretanje motora, te komande za selekciju pogona i kontrolu jačine zvuka. Osim vrhunskog luksuza za četiri odrasle osobe i petu po potrebi, novi S60 tradicionalno pruža i visok stepen pasivne i aktivne sigurnosti u vožnji.

Tenkovsku čvrstinu njegove karoserije garantuje obilna upotreba boron čelika. Za njenu zaštitu i putnika u S60 zadužen je standardni City Safety sistem sa tehnologijom automatskog kočenja. Podsjećamo da on ima mogućnost ranog otkrivanja opasnosti na putu, te da može s velikom preciznošću „razlikovati“ pješake, bicikliste, velike životinje, te detektovati njihove „opasne“ reakcije i kretnje. Pilot Assist sistem pruža podršku vozaču pri upravljanju, ubrzanju i kočenju na dobro označenim cestama pri brzinama do 130 km/h, a tu su sistem zaštite u slučaju slijetanja s ceste (Run-off Road Mitigation), te zaštite protiv sudara sa nadolazećim vozilima (Oncoming Lane Mitigation). Kao opcija se nudi i Cross Traffic Alert sistem sa automatskim kočenjem, koji se brine za sigurnost pri kretanju unazad. Novi S60 kao i do sada glavne konkurente vidi u njemačkom trojcu Mercedes C-Klase, BMW 3 i Audi A4, a za sada je poznata samo cijena na američkom tržištu gdje se najpovoljnija verzija nudi za 35.800 dolara, što je oko 60.000 KM. Koliko će ovaj model koštati u Evropi znaće se do kraja ljeta kada bi prvi modeli trebalo da stignu na Stari kontinent.

POGON
Kao jedan od prvih proizvođača automobila, koji je zvanično potvrdio da prestaje razvijati dizel motore, Volvo i nije toliko iznenadio javnost kada je uz S60 ponudio isključivo benzince i plug-in hibride. Od starta prodaje kupcima će biti dostupan četverocilindarski dvolitarski turbo benzinac sa dva nivoa snage. Tako u T5 verziji  razvija 250 KS, a u T6 koja ima pogon na sve točkove 320 KS. Hibridne kombinacije predvodi T6 Twin Engine AWD sa 340 KS, dok vrh ponude predstavljaju T8 Twin Engine AWD sa 400 KS, te T8 Polestar sa 415 „konja“. Kod hibridnih modela benzinski motor je zadužen za pokretanje prednjih, a elektromotor zadnjih točkova. Vremenom u ponudi bi trebalo da se nađu i bazni T4 model sa 190 KS.
 

Datum objave: 22/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook