Naslovna > Automobili > Renault > Clio > Prvi put kao hibrid

Renault Clio

Prvi put kao hibrid

Sa novim Cliom Renault je predstavio najsavremeniju CMF-B platformu koja donosi brojne prednosti u vidi lakše konstrukcije, prostranije kabine, većeg prtljažnika, ali hibridnog pogona sa kojim Clio dobija nove i jake adute u borbi protiv konkurencije...

Renault je samo par dana nakon redizajniranog Twinga, predstavio i potpuno novu petu generaciju njegovog komercijalno najuspješnijeg modela gradskog kompakta Clia. Riječ je o prvom automobilu Renault-Nissan alijanse zasnovanom na najsavremenijoj CMF-B platformi, koja osim standardnih motora sa unutrašnjim sagorijevanjem na sebi može da „ponese“ i hibridne pogonske sisteme. To u praksi znači da je Clio pete generacije potpuno novi automobil, koji je razvijen gotovo od „nule“ ali i da će on u skoroj budućnosti (Renault najavljuje do 2020. godine) po prvi put dobiti plug-in hibridnu verziju sa oznakom E-Tech. Ovaj model biće pokretan kombinacijom 1,6-litarskog benzinca i elektromotora sa baterijom kapaciteta 1,2 kWh, koja će prema Renaultu biti dovoljna za pet kilometara potpune električne vožnje. Dva motora u zajedništvu imaće 128 KS, što je osjetno više od 101 KS sa koliko danas raspolaže prvi i jedini Cliov potencijalni konkurent Toyota Yaris HSD (0,94 kWh, najveći električni domet 2 km).


Sa 4.048 milimetara dužine, 1.798 širine i 1.440 visine novi Clio je od prethodnog kraći za  1,4 centimetra, odnosno 6,7 cm širi i 0,8 niži. Uprkos manjim gabaritima u Renaultu tvrde da je Clio 5 zahvaljujući novoj platformi i karoserijskom inženjeringu postao osjetno komforniji, te da ima značajno veći i praktičniji prtljažni prostor čija zapremina je sa dosadašnjih 300 povećana na čak 330 litara (po VDA standardu), odnosno 391 koliko je Renault deklarisao njegovu „ukupnu zapreminu“ koja nije dobijena po važećim VDA metodama. To u praksi znači da u klasi gradskih kompakta trenutno Clio ima jedan od najvećih prtljažnika, odnosno da su samo tri modela po VDA standardu bolja od njega. To su Seat Ibiza, Suzuki Baleno i Volkswagen Polo. Prva dva imaju prtljažnike zapremine od 355 litara, dok Polo raspolaže sa 351.


Kada je riječ o dizajnu on predstavlja evoluciju dosadašnjih rješenja, sa određenim elementima koji su „pozajmljeni“ od broj većeg Meganea. Tu se prvenstveno misli na izgled prednjeg dijela automobila sa većom maskom i logotipom Renaulta, te novim LED svjetlima sa karakterističnim dnevnim svjetlima u obliku slova C. Bočna linija je veoma slična kao kod prethodnika, koji je imao izraženije pregibe u dijelu iznad kućišta točkova. Novi model je zategnutiji i elegantniji, a takav utisak se stiče i zahvaljujući novim tanjim i jednostavnijim hromiranim ukrasnim lajsnama u dnu vrata. Hromom su ukrašeni kompletni okviri prozora, dok je kod prethodnika ovaj ukrasni detalj bilo moguće dobiti samo na donjem dijelu. Veći logotip nalazi se i na zadnjem dijelu vozila, koji je dobio novi branik sa izdvojenim centralnim dijelom u kojem se nalazi stilizovani ovalni završetak izduvne cijevi. Novi Clio će imati i specifične pakete opreme koji će poput RS Line isticati sportski ili Initiale Paris luksuzan karakter vozila, kako izvana tako i u enterijeru.

Kupcima je na raspolaganje stavljena paleta od 11 živopisnih boja, od kojih su neke poput promotivne narandžaste „Orange Valencia“ nijanse potpuno nove. Dodatna personalizacija vanjskog izgleda omogućena je sa nekoliko različitih dezena alu naplataka ponuđenih u rasponu od 15 do 17-inča. Podatke o pogonskoj gami, detaljnim tehničkim specifikacijama i cijenama Renault je sačuvao za svjetku premijeru, koja je najavljena za mart i sajam automobila u Ženevi. Za sada se pretpostavlja da će ljubiteljima benzinaca biti ponuđeni dosadašnji 0,9 i novi 1,3-litarski TCe turbo motori, odnosno da će u ponudi ostati 1.5 dCi dizelaš.


ENTERIJER
Clio je dobio novi multifunkcionalni upravljač sa više daljinskih komandi koje su osvjetljene što do sada nije bio slučaj. Instrumenti su uvijek digitalni, sa nekoliko različitih grafičkih postavki i osnovnim 7-inčnim, te većim 10-inčnim ekranom na kojem će između ostalog biti moguće dobiti i prikaz navigacione karte. Na centralnom grebenu u višim paketim opreme se nalazi do sada najveći Renaultov 9,3-inčni na dodir osjetljivi ekran. Podsjećamo da je dosadašnji rekorder bio 8,7-inčni ekran iz Talismana i Espacea. Multimedija se zasniva na Easy Link operativnom sistemu, koji je premijeru imao na redizajniranom Twingu i kompatibilan je sa Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama. Ispod multimedije se nalaze „klavijatura“ sa osam klasičnih tastera i klima uređajem, koje smo u identičnom izdanju imali priliku da vidimo u Daciji Duster. Clio je dobio i Renaultov Multi-Sense upravljački sistem sa kojim se može jednostavno uticati na brzinu odaziva motora, na osjetljivost upravljača ili izabrati jedna od osam različitih boja ambijentalnog osvjetljenja.

Datum objave: 23/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook