Naslovna > Automobili > Toyota > Corolla > Prvi put sa hibridnim pogonom

Toyota Corolla Sedan XII

Prvi put sa hibridnim pogonom

Limuzinska Corolla zasnovana je na savremenoj TNGA platformi, koja omogućava više dinamike i udobnosti zahvaljujući manjoj masi i zadnjem multilinku. Dizajn je atraktivniji, a enterijer jednostavniji i komforniji, a po prvi put uz Sedana je u ponudi i hibridni pogon...

Japanska i svjetska legenda u svoju 53. godinu automobilskog života ulazi sa jedinstvenim imenom na svim kontinentima. Nakon što su od 2006. godine njene hatchback i karavanske verzije u Evropi nosile ime Auris, a Corolla je zadržano samo na limuzini, Toyota je odlučila da sa modelom za 2019. godinu vrati stvari na početak. Podsjećamo da je hatchback verzija nove Corolle predstavljena još početkom 2018. godine na sajmu automobila u Ženevi, odnosno da je atraktivni Sports Tourer karavan svjetlo dana ugledao u oktobru, u okviru sajma u Parizu. Treća i bh. kupcima posljednjih godina jedina dostupna Sedan verzija nove Corolle, svjetsku premijeru imala je u Kini i Americi, a na evropskom tlu se očekuje u martu, u okviru ženevskog sajma, a do tada bi već trebalo da počne prodaja ostale dvije karoserijske verzije.

Najnovija, dvanaesta generacija Corolla zasnovana je na aktuelnoj, najsavremenijoj Toyotinoj TNGA platformi (Toyota New Global Architecture), koja je prvi put predstavljena na aktuelnom Priusu 2015. godine. Riječ je o osnovi, koja osim većeg nivoa dinamike omogućava i široku primjenu konvencionalnih i hibridnih pogonskih sistema, a u slučaju Corolle i uzoran komfor u kabini. Mada je sa 2.700 mm dužine međuosovinski razmak identičan kao i na još uvijek aktuelnoj 11. generaciji, u Toyoti ističu da je zahvaljujući TNGA platformi i drugačijoj arhitekturi enterijera dobijeno puno više korisnog prostora u enterijeru. Kada je riječ o dimenzijskim promjenama Japanci navode da je trag točkova naprijed proširen za 1,2 cm, a pozadi za 2,2 cm. Prednji prevjes je kraći za 3,3, a zadnji za 1,2 cm. Najviša tačka automobila je niža za dva centimetra, dok su motor i težište spušteni jedan centimetar niže nego kod prethodnog modela. U Toyoti ističu da su navedene izmjene, uz lakšu platformu i bolji raspored mase, omogućile Corolli da podigne dinamičke mogućnosti na značajno viši nivo od dosadašnjeg.


Dizajn enterijera u potpunosti je isti kao u hatchback i karavanskom modelu. Toyota svoj novi koncepcijski pristup u organizaciji kabine objašnjava sa pojmovima: jednostavno, toplo, interesantno i osjećajno. Sam enterijer je podijeljen na tri funkcionalne zone. Prvu čine četverokraki multifunkcionalni upravljač i instrument tabla, koja će se moći dobiti u klasičnoj analognoj, ali i novoj digitalnoj verziji. Druga je centralni greben sa na dodir osjetljivim ekranom multimedijalnog sistema (4,2-inčni je standard, 7-inčni opcija), komandama klimatizacije i ventilacionim otvorima, koji su zajedno grupisani u jednu cjelinu, dok su u trećoj ručica mjenjača i par tastera u njenoj blizini. Sve ostale površine su čiste i jasne, bez suvišnih dizajnerskih detalja i estetskih ukrasa. Kada je riječ o pogonskoj osnovi i vješanju Corolla je sa TNGA platformom dobila i potpuno novo podvozje sa standardnim zadnjim multilinkom. Podsjećamo da je odlazeća, 11. generacija limuzinske Corolle pozadi imala polukrutu osovinu, koja je nešto robustnije, ali dinamički ograničenije rješenje od multilinka. Za razliku od aktuelne Corolle nova neće imati dizel motora, ali hoće dobro poznati četeverocilindarski 1.6-litarski VVTi benzinac sa 132 KS, za kojeg Japanci tvrde da prosječno troši 6,1 litara benzina na 100 kilometara. Njegova alternativa biće hibridbni pogon sa kombinacijom 1,8-litarskog benzinca i elektromotora, koji kombinovano raspolaže sa 122 KS, te može da ponudi prosječnu potrošnju od samo 4,3 litra. Uz atmosferskog benzinca standardno će kombinovati šestostepeni ručni mjenjač, dok će CVT automatik, koji je jedina opcija u hibridu, biti ponuđen kroz dodatnu opremu.

ŽIVA LEGENDA
Prva Corolla predstavljena je 1966. godine i prodavala se isključivo u Japanu. Sedamdesetih godina počinje da se izvozi prvo u Australiju, a nakon toga počinje da se prodaje i u ostatku svijeta. Titulu najprodavanijeg automobila na svijetu osvojila je 1974. godine. Sa 40 miliona proizvedenih jedinica 1997. je na vječitoj listi pretekla legendarnu Volkswagen „bubu“ te i danas suvereno drži rekord sa više od 46 miliona proizvedenih jedinica. U Corollinoj biografiji stoji da je između ostalog svojevremeno bila sedan i karavan sa dvoje i četvoro vrata, kupe, a zatim i hatchback. Do 1983. godine imala je zadnji, a zatim je prešla na prednji pogon koji je i danas njen zaštitni znak.

 

 

Datum objave: 23/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook