Naslovna > Automobili > Chevrolet > Malibu > Prvi put u Evropi
FOTO GALERIJA (12)

Vozili smo - Malibu Istra

Prvi put u Evropi

Chervolet Malibu prvi put je kročio na evropsko tržište, gdje će mu najjači adut osim raskošnog enterijera biti odmjerena cijena...

Chevroletova ofanziva na Stari kontinent još uvijek ne jenjava, a dva nova aduta za ostvarivanje zacrtanih tržišnih ciljeva predstavljeni su na regionalnoj prezentaciji održanoj u Istri. Ta dva nova aduta zovu se Cruze SW i Malibu, automobili koji po mnogim osobinama mogu dobro da uzdrmaju segmente kojima pripadaju. Sama prezentacija zamišljena je da se temeljno upoznamo sa oba modela i to tako što smo ih isprobali u različitim režimima vožnje i konfiguraciji puteva. Probne vožnje planirane su da se voze na relaciji Opatija - Labin - Rabac - Pula - Učka - Opatija, a prvi model koji smo isprobali bio je Malibu, luksuzna limuzina koja izradom, motorizacijom, opremom i optičkim nastupom predstavlja zanimljivu alternativu pripadnicima segmenta poslovnih automobila.


Novi Chevrolet Malibu predstavlja osmu po redu generaciju ovog u Sjevernoj Americi veoma uspješnog modela, koji je ovaj put ponuđen i evropskoj klijenteli. Iako se paleta agregata sastoji samo od dvije Euro 5 jedinice, 2.4-litarskog benzinca sa 167 KS i za Evropljane puno zanimljivijeg 2.0-litarskog turbodizelaša sa 160 KS, ovaj model bez ikakve sumnje trebao bi da učvrsti Chevroletovu trenutnu poziciju u Evropi. Već na prvi pogled jasno je da je Malibu u svojoj osmoj generaciji postao dovoljno evropski automobil, ali sa elementima koji ga jasno povezuju sa bratskim Chevrolet modelima.

 

Najefektniji detalj svakako predstavljaju zadnja svjetlosna tijela, koja su izvedena po uzoru na ona sa Chevrolet Camara. To je Malibuu svakako dalo poseban pečat atraktivnosti, koja se nastavlja i u luksuzno finalizovanom enterijeru. Prvo što se primjećuje u unutrašnjosti je takozvani dual cockpit, sa jasno podijeljenim sekcijama za vozača i suvozača. Prostranost je očekivano na visokom nivou, tako da sa smještanjem neće imati problema ni natprosječno visoke osobe, koje će uz odličnu zvučnu izolaciju i mekše podešeno ogibljenje, uživati u elementima kao što su automatska klimatizacija, audio CD uređaj sa šest ili devet zvučnika, te navigacioni sistem sa 7-inčnim kolor displejom osjetljivim na dodir.

 

 

Tokom naše vožnje po Istri utvrdili smo da je 2.0-litarski turbodizelski common-rail agregat sa 160 KS sasvim adekvatan za pokretanje 4.865 mm dugačke limuzine, koja se izdvaja i zbog svog raskošnog prtljažnika zapremine 545 litara. Osim izražene dinamike, dizelski Malibu je i prilično ekonomično vozilo, a fabrički navedeni podatak od 5,1 litru eurodizela za varijantu sa šestostepenim manuelnim, odnosno šest litara za automatsku opciju, odlični su rezultati za vozilo ove klase, dimenzija i težine. Svakako treba napomenuti da Chevrolet Malibu standardno dolazi sa kočnicama ojačanim četvorokanalnim ABS sistemom sa EBD i BAS opcijama, kontrolom trakcije, te nezaobilaznim elektronskim programom stabilnosti. Novi Malibu stigao je i na naše tržište gdje će se prodavati po cijenama od 47.792 KM, koliko je potrebno izdvojiti za početnu LT+ turbodizelski verziju.

 

 

 

Chevrolet Cruze SW

 

Porodična mjera

 

Najpopularniji Chevrolet dobio je praktičnu i veoma uvjerljivu karavansku izvedbu sa dva nova turboagregata...

 

Nakon Malibua smjestili smo se i za upravljač karavanskog Cruzea, koji konačno dopunjava paletu ovog kod nas, ali i okruženju veoma popularnog vozila. Najzanimljiviji dio karavanske opcije predstavlja prtljažnik, koji sada mjeri od osnovnih 500 do, uobičajenim preklapanjem parcijalno djeljive zadnje klupe, maksimalnih 1.478 litara. Veća zapremina postignuta je povećanjem dužine u odnosu na standardnu limuzinsku varijantu za dodatnih 87 mm, koja sada mjeri 4.597 mm, a i pored standardnih krovnih nosača zadržana je povoljna aerodinamika vozila sa koeficijentom otpora vazduha od 0,34 Cx.

 

 

Što se tiče pogona, karavanski Cruze dostupan je sa paletom sastavljenom od pet agregata, tri benzinca zapremine 1.4 litre Turbo sa 140 KS, te atmosferskih 1.6 i 1.8 četvorocilindraša sa 124 i 141 KS, dok ponudu dizelaša čine 1.7 i 2.0 common-rail jedinice sa 130 i 163 KS. Svi motori dolaze sa šestostepenim ručnim mjenjačem, u ponudi je i šestostepeni automatik, a novi 1.4-litarski turbo benzinac, te 1.7 i 2.0-litarski turbodizelaši opremljeni su i Start/Stop sistemom. Posebnu pažnju po pitanju ekonomičnosti zaslužuje novi 1.7-litarski turbodizelski model, koji se svakih 100 kilometara zadovoljava sa samo 4,5 litara goriva. Chevrolet Cruze SW odmah je nakon regionalne prezentacije startovao sa prodajom i u našoj zemlji, gdje se plasira po cijenama od 24.100 KM, koliko košta LS+ benzinski 1.6 model.

Sa novim pripadnicima svoje sada već široke lepeze modela, Chevrolet s pravom može očekivati još opipljivije rezultate na evropskom, a tako i na našem tržištu, iz prostog razloga što nudi puno automobila za prihvatljivu svotu novca.

 

Datum objave: 23/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook