Naslovna > Komercijalna vozila > Prvi tegljač sa LNG pogonom
FOTO GALERIJA (12)

Iveco Stralis NP 460

Prvi tegljač sa LNG pogonom

Nakon sve masovnije primjene u automobilima pogon na plin nalazi svoje mjesto u teškim tegljačima poput Stralisa...

Kako bi ispoštovali sve strože ekološke standardne proizvođači komercijalnih vozila moraju primjenjivati najsavremenija tehnološka rješenja, ali i nuditi efikasne alternative standardnim dizel motorima. Mada je trenutno fokus pažnje usmjeren na električni pogon, Iveco ipak veće šanse daje motorima pogonjenim plinom. Podsjećamo da Iveco od 1996. godine u svom programu ima vozila sa plinskim CNG (prirodni plin) i LNG (tečni naftni plin) pogonom, odnosno da je do sada proizveo i isporučio više od 25.000 motora, koja je uglavnom ugradio u kombi Daily, te laki kamion Eurocargo. Od ove godine u Natural Power gami italijanskog proizvođača se nalazi i teški kamion Stralis, koji je nedavno dobio i svoju verziju sa LNG pogonom. Podsjećamo da je ovaj kamion dostupan i sa CNG motorom (8,7-litarski Cursor 9 sa 400 KS, sagorijeva prirodni plin, autonomija do 570 km), odnosno u verziji koja može da koristi LNG i CNG plin (autonomija do 1.035 km).

 

Najnoviji Stralis NP 460 predstavlja punopravnog dugolinskog tegljača sa 12,9-litarskim Cursor 13 NP motorom od 460 KS (2.000 Nm pri 1.100 o/min) i korisnom nosivošću, koja je u rangu njegove dizelske „braće“. Za prenos snage zadužen je automatizovani Eurotronic mjenjač sa 12 brzina. Zahvaljujući najsavremenijem trosmjernom katalizatoru motor ovog kamiona ostvaruje 90% nižu emisiju NO2 u odnosu na dizelski motor iste snage. Istovremeno je emisija krutih čestica manja za nevjerovatnih 99% što ovaj tegljač svrstava u grupu najekološkijih na svijetu. Stralis NP sa jednim punjenjem rezervoara može bez zaustavljanja da prevali do 1.500 km, što je jednako udaljenosti od Madrida do Frankfurta. Njegovom esploatacijom može se ostvariti ušteda do 9% u odnosu na kamion iste snage pokretan dizel motorom, a u prilog toj tezi ide i činjenica da Stralis NP ne koristi Ad Blue aditiv, što predstavlja dodatnu uštedu. Najbolje od svega je što nema gubitka u performansama, ali ni straha od nadolazećih sve strožih ekoloških propisa, koji će donijeti još veća opterećenja za vozila pogonjena dizel gorivom.

Datum objave: 23/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook