Naslovna > Automobili > Renault > Koleos > Prvo, pa muško!
FOTO GALERIJA (13)

Vozili smo - Renault Koleos

Prvo, pa muško!

Prvi Renaultov SUV nudi movolumensku praktičnost, snažne motore i Nissanov „all mode 4x4“ pogon, koji mu obezbjeđuje odličnu prohodnost na svim vrstama podloga

Nakon što smo ga premijerno vidjeli u Ženevi, a zatim i na Zagreb Auto Showu, novi Renaultov SUV Koleos prvi put smo vozili u okviru svjetske prezentacije organizovane u Maroku. Ekstremni krajolici, čiji kameniti pejzaž neodoljivo podjeća na slike Marsa, koje na Zemlju šalje novopridošli NASA-in Lander Phoenix, već vijekovima privlače i odbijaju mnogobrojne Evropljane, željne avanturizma.  Nemilosrdna priroda u okolini grada Tira i spartanski način života domaćeg stanovništva naveli su nas da na prvu pomislimo kako je Maroko presurova sredina za ispitivanje mogućnosti SUV automobila, koji po definiciji više voli sport i zabavu (asfalt), od zahtjevnog off-roada. Međutim, prevarili smo se, kao i većina naših kolega novinara, jer nam je Koleos nakon nekoliko stotina kilometra dokazao da se u Africi osjeća kao kod kuće.

 

 

 

 

 

Dizajn automobila, koji je je plod multikulturalne saradnje Francuza i Japanaca, tačnije Renaulta i Nissana  (proizvodi ga Samsung Motors u Koreji) potpisuju ovi prvi. Da nije snažno profilisanih odbojnika, zaštitnih ploče ispod motora i rezervoara za gorivo, te brojnih plastičnih off-road dodataka u boji karoserije, Koleos bi se bez problema mogao okarakterisati kao povišeni karavan. Zaobljene linije, bez ijedne oštre ivice, neobična prednja i dvodijelna zadnja svjetla primjerenija su savremenim gradskim sredinama nego pustim terenskim predjelima, kojim smo ga vozili. Renaultov pečat dat je i u unutrašnjosti, koja pored tradicionalno udobnih foteljastih sjedišta nudi i ugodnu kombinaciju tamnih i svjetlih boja. Elementi središnjeg stuba potvrđuju dvojako porijeklo, jer je dizajn MP3/Radia preuzet od Renault Lagune, a komande klima uređaja od Nissan Qashqaija. Nešto tvrđi materijali, nego što smo navikli od automobila iz game Renaulta, jasno upućuju na off-road apetite.

 

 

 

Solidnom prtljažniku zapremine 450 litara (1.380 litara sa spuštenim sjedištima) pristupa se kroz dvodijelni poklopac, koji se nameće kao praktično rješenje, posebno u gradu, gdje vozači imaju puno problema na skučenim parkinzima. Gornji dio je dovoljan za utovar sitnica, dok donji služi kao polica nosivosti 200 kg, zahvaljujući kojoj je bez problema moguće prevesti kabastije i gabaritnije stvari. Praktičnoj strani automobila treba pridodati i brojne pretince u unutrašnjosti, zapremine 70 litara. Zahvaljujući kompaktnim dimenzijama, te međuosovinskom razmaku od 2.690 mm Koleos se poput divokoze lako provlači strmim kamenitim putevima, dok mu pristupni i odlazni uglovi od 27 i 31 stepena omogućavaju savladavanje veoma zahtjevnih terenskih prepreka, u šta smo se imali priliku uvjeriti na testnom poligonu u okolini grada Tira.

 

 

 

Za pogon Koleosa predviđena su dva motora, jedan dizelaš i jedan benzinac. Dvolitarski dCi common-rail dizelaš treće generacije isporučuje se u verzijama sa dva nivoa snage 150 i 175 KS, dok se 2.5-litarski benzinac nudi kao model sa 170 KS. Slabiji dizelaš dolazi u kombinaciji sa manuelnim i automatskim mjenjačem, dok je jači dostupan samo sa šestostepenim ručnim. Oba su uvjerljiva i spremno se nose sa 1.639 kg teškim SUV-om, najviše zahvaljujući velikom obrtnom momentu (320 i 360 Nm), koji je raspoloživ već na 2.000 0/minuti. Benzinski adut posuđen je iz Nissanove palete savremenih motora i Koleos ga dijeli sa sestrinskim X-Trailom, u kojem razvija 6 KS manje. Snažni benzinac osim manuelnog, dostupan je i sa Nissanovim CVT automatikom.

 

 

 

 

Poput motora Koleos sa bratskim Nissanom X-Trailom dijeli i mehaniku, odnosno integralni „all mode 4x4“ pogon. Njegovo uključivanje je krajnje jednostavno i obavlja se uz pomoć prekidača na središnjoj konzoli. Manuelno podešavanje omogućava vozaču da pritiskom na jedno od tri kontrolna dugmeta izabere pogon na prednje točkove, 4x4 ili automatski mod. U Renaultu su posebno ponosni na automatski mod u kojem elektronika prati rad točkova, te u slučaju proklizavanja raspodjeljuje snagu na točkove sa najboljim osloncem. U off-road vožnji vozaču pomoć pruža i armija elektronike koja kontroliše kočenje, pogon i stabilnost vozila (ABS; TCS i ESP), kretanje na uzbrdici i spuštanje niz strmine (USS i DSS). Zahvaljujući ovakvom pogonu, Koleos na terenu djeluje uvjerljivo i teško se „izbacuje iz kolosijeka“. Za prvi nastup u SUV klasi Renault se dugo spremao, a nakon prvih vožnji novog Koleosa jasno nam je i zašto, jer je novi francuski adut kompletan proizvod, jednako sposoban i uvjerljiv, kako na asfaltu tako i na off-road terenu, koji ne bi trebao imati problema sa pronalaskom puta do novih kupaca.

 

Datum objave: 25/06/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook