Naslovna > Automobili > Jeep > Gladiator > Pustinjska oluja
FOTO GALERIJA (10)

Jeep Gladiator Mojave

Pustinjska oluja

Sa najnovijom Mojave verzijom Gladiatora Jeep je ponudio prvi model iz specijalnog Desert Rated programa čiji osnovni zadatak je da omogući dinamičnu i uzbudljivu vožnju po pustinjskom pijesku…

Kada je 2018. godine na bazi tada novog Wranglera predstavio svoj jedini savremeni pick-up model i dao mu zvučno ime Gladiator, američki Jeep pozitivno je iznenadio mnoge ljubitelje ovog brenda. Podsjećamo da je kao tehnološka osnova za razvoj Gladiatora poslužio petovratni Wrangler JL u odnosu na kojeg je pick up zbog dodavanja otvorenog tovarnog prostora produžen za čitavih 79 centimetara. Tako se sa 5.181 mm dužine i međuosovinskim razmakom od 3.480 mm Gladiator savršeno uklopio u okvire pick-up klase, te dužinski potpuno izjednačio sa pojedinim konkurentima kao što je Volkswagen Amarok.

 

 

 

Nakon što je Gladiator za 11 mjeseci prošle godine našao put do više od 40.000 kupaca i tako potvrdio svoju perspektivnost Jeep je odlučio da je došlo vrijeme za predstavljanje njegovih specijalnih verzija kakva je najnovija Mojave, sa posebnim Desert Rated dinamičkim paketom. Podsjećamo da je Jeep svoje elitne terenske modele poput Wranglera, Cherokeea i Grand Cherokeea svojim obožavaocima do sada nudio u specijalnim „Trail Rated“ verzijama koje su bile namijenjene najtežim off-road izazovima u sporim uslovima vožnje. Jeep je sada gami specijalnih modela dodao i Desert Rated verziju, koja je, kako i sam naziv sugeriše, namijenjena brzoj vožnji po pustinjskoj podlozi. Gladiator Mojave je prvi Jeepov model iz te nove serije, koja je namijenjena istinskim pustolovima i ljubiteljima uzbudljivog pustinjskog off-roada. Naziv Mojave inspirisan je istoimenom američkom pustinjom koja se nalazi u južnom dijelu Kalifornije i rijekom koja kroz nju protiče

 

 

 

U razvoju ovog modela najveći izazov postavljen je pred Jeepove inženjere, koji su bili zaduženi za vješanje i koji su ga morali dodatno ojačati kako bi obuzdali 2,2 tone težak i pet metara dugačak automobil sa nepovoljnim rasporedom mase između osovina. U tu svrhu Gladiator je dobio kapacitetnije aktivno podesive trkačke Fox amortizere, a tu su i specijalni 17-inčni točkovi sa Falken Wildpeack pneumaticima, čiji dizajn je posebno prilagođen pustinjskim uslovima za vožnju. U odnosu na standardni Gladiator, Mojave model ima bolje off-road predsipozicije. Njegov klirens iznosi 28,5 centimetara, dok je najveći napadni ugao 44,7 stepeni, što ga ujedno čini i rekorderom u klasi pick-modela. Podsjećamo da je izlazni ugao 25,5 stepeni, što ovom modelu omogućava da bude suveren u odnosu na mnoge podloge. Ukoliko i dođe do kontakta sa zemljom, pijeskom, kamenjem i slično, mogućnosti oštećenja pogonskog sklopa, motora i diferencijala su puno manje u odnosu na standardni model, jer je Mohave odozdo zaštićen debljim metalnim oplatama.  

 

 

 

Enterijer je u potpunosti je isti kao kod standardnog Gladiatora, sa puno dizajnerski modernizovanih, ali koncepcijski još uvijek tradicionalnih rješenja, dok se kao jedini znak raspoznavanja ističu sjedišta sa stilizovanim vezenim Mojave logotipom na naslonima. Veza sa spoljašnjim svijetom ostvaruje se preko UconnectTM multimedije koja je kompatibilna sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama, te omogućava jednostavno povezivanje sa pametnim uređajima. Multimedija je dostupna sa čak tri različita ekrana osjetljiva na dodir dijagonale: pet, sedam ili 8,4-inča. I dok se na ekranu multimedije mogu prikazati mnogi zanimljivi grafički prikazi, poput onih o nagibima ili trenutnoj dubini vodenog gaza, kompasu, odabranom režimu rada nadzorne elektronike i slično, na tunelu mjenjača i centralnom grebenu nalaze se neke zanimljivije, tradicionalne off-road igračke. Primjera radi, tu su dvije ručice, od kojih desna služi za upravljanje ručnim ili automatskim mjenjačem, a lijeva za blokiranje diferencijala. Podsjećamo da zadnji diferencijal dolazi sa elektronskim zaključavanjem. Za nadzor pogonskog sklopa brine se Jeepov Command-Track sistem, koji u nezahtjevnim situacijama do 100% obrtnog momenta može da prebaci na prednju osovinu. Pogon na sve osovine vozač može izabrati tučno, a taj zadatak može da prepusti i automatici. Jeepova knjiga narudžbi već je otvorena za novi pick up model, a prve jedinice kupcima će biti isporučene do kraja ljeta po početnoj cijeni od 45.000 američkih dolara, što je oko 81.000 KM.

 

 

 

 

POGON

 

Za pogon Jeep Gladiator Mojave zadužen je 3,6-litarski V6 Pentastar benzinski motor sa 285 KS i 352 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor standardno se kombinuje sa šestostepenim ručnim mjenjačem, dok je osmostepeni automatik dostupan kao opcija. Jeep je najavio da će pogonsku gamu Gladiatora Mojave vremenom proširiti i sa V6 dizel motorom i manjim turbobenzincem. Aktivno ogibljenje čiju izradu potpisuje američki FOX Racing nudi mogućnost podešavanja klirensa vozila i dužine hoda amortizera


 

Datum objave: 22/05/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook