Naslovna > Komercijalna vozila > Putujući dnevni boravak
FOTO GALERIJA (6)

Vozili smo – Mercedes Vito Kombi 122 CDI

Putujući dnevni boravak

Novi Mercedesov kombi, koji je predstavljen krajem prošle godine, dostupan je i u BiH. Prvi model koji je isporučen na bh. tržište stigao je u putničkoj kombinaciji, sa produženim osovinskim razmakom i najjačim V6 dizel agregatom sa 224 KS...

Zahvaljujući glavnom zastupniku Daimlera za BiH, sarajevskom preduzeću Autoline, imali smo priliku isprobati svojevrsni novitet na našem tržištu, novi Mercedes Vito. Provjerenim i sigurnim agregatima, naprednom tehnologijom, izuzetnim dizajnom i ostalim adutima savremene automobilske industrije, svi proizvođači danas žele na što lakši način doći do kupaca. Mercedes je novog Vita približio kupcima upravo na takav način, ali i još više zbog činjenice da ovaj kombi donosi prilagodljivost kao nijedan prije. Naime, Vito dolazi sa dva međuosovinska razmaka, tri dužine vozila, raznim  konfiguracijama sjedišta, koje je moguće kreirati po želji, a tu je i raznovrsna paleta motora, pogon na zadnjoj osovini ili popularni 4x4. Dakle, sve što se može naći u ovom segmentu, to Vito nudi. U odnosu na prethodnika, koji je svjetlo dana ugledao 2003. godine, novi Vito donosi moderniji dizajn. Drugačiji branik i dvije lamele rešetke hladnjaka u kombinaciji sa novim prednjim svjetlima i kompaktnim vanjskim retrovizorima, čine lice novog Vita još ljepšim. Zadnji dio je u pogledu dizajna ostao nepromijenjen, sa istaknutim velikim svjetlima nezavisnim od vrata, koja u standardnoj opremi dolaze sa uglom otvaranja od 90 stepeni. Dodatno se mogu naručiti dvokrilna, samozaključavajuća vrata sa otvaranjem do bokova vozila.

 

 

 

 

 

Izuzetna funkcionalnost ogleda se u činjenici da je za vrlo kratko vrijeme moguće kombinovati teretni i putnički prostor. Sjedišta se po želji veoma lako mogu ukloniti ili namontirati, u zavisnosti od potrebe. Vodilice (dolaze u dodatnoj opremi) sjedišta omogućavaju da se dobije na dodatnom prostoru u gepeku na račun putničkog prostora ili obratno, a uz njihovu pomoć prostor između redova sjedišta je proizvoljan, te je moguće sjedišta drugog i trećeg reda okrenuti jedna ka drugim.  U vozačkom dijelu Vita osjećati će te se kao u dobro opremljenom automobilu sa nešto višom pozicijom sjedenja, koja će doprinijeti tome da se osjećate i sigurnije. Uz odličnu preglednost prednjeg dijela i izuzetno dobro pozicionirane retrovizore, Vitom će moći upravljati i manje iskusni vozači. Višestruko namjensko sjedište vozača, multifunkcionalni kožni upravljač podesiv po visini i nagibu, grijanje u sjedištima, električni podizači stakala, dva klima-uređaja, ambijentalna svjetala... dokaz su da Vito pored funkcionalnosti nudi i vrhunski komfor i udobnost.  Koliko su u ovom pogledu daleko otišli tvorci Vita, najbolje ilustruje činjenica, da ćete daljinskim upravljačem upaliti grijanje u vozilu, a da se ne pokrene motor. Takvo grijanje radi na dizel, a pored tople unutrašnjosti, zagrijaće se i rashladna tečnost, pa je praktično i motor na radnoj temperaturi bez paljenja.

 

 

 

Kada je u pitanju motorizacija Vito nudi čak pet  agregata, jedan benzinski i čak četiri dizelska. Provjereni, 4-cilindarski dizel agregati OM 651 dolaze sa 95, 136 i 163 KS i manuelnim mjenjačem, s tim da je za dvije jače verzije dodatno dostupan automatski mjenjač sa pet stepena prenosa, kao i sveprisutniji 4x4  stalni pogon, koji se raspoređuje u omjeru 35:65. U kombinaciji sa stražnjim pogonom dolaze i OM 642 dizelski agregat od 224 KS, te M 272 benzinski agregat, koji razvija 258 KS, a oba se kombinuju sa pomenutim automatskim mjenjačem. Svi agregati ispunjavaju Euro5 normu, a „dizelaši“ su opremljeni paketom uštede: BlueEFFICIENCY, što je zapravo skup tehnologija koje doprinose osjetnom smanjenju potrošnje goriva i štetnih emisija. Primjerak koji smo imali priliku voziti bio je opremljen najjačim V6 dizel agregatom sa 224 KS, koji uz pomoć automatskog mjenjača snagu prenosi na zadnje točkove.

 

 

 

Zahvaljujući 440 Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od 1.400 do 2.800 o/minuti, tri tone težak Vito do 100 km/h stiže za 9,1 sekundu, sa maksimalnom brzinom od 201 km/h. U stvarnosti se sve to zbog gabarita kombija doživljava puno drugačije, pa imate utisak da sjedite za upravljačem moćne mašine, koja je sve samo ne inferiorna u poređenju sa ostalim učesnicima u saobraćaju. Nadasve Mercedes Vito je udoban, luksuzan i prostran, te vam se čini da se nalazite u pokretnom dnevnom boravku, u kojem biste mogli putovati danima bez zamora i stresa. Da bismo bili sigurni u tu konstataciju, moraćemo ipak sačekati neku drugu priliku kada nam ovaj, po mnogo čemu jedinstveni, kombi dođe na testnu vožnju. Bogato opremljeni Mercedes Vito sa najjačim dizel agregatom i potpunom serijskom opremom košta 56.060 KM, dok je za predmetni model sa hrpom dodatne opreme potrebno izdvojiti 79.925 KM.

Datum objave: 14/02/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook