Naslovna > Automobili > Škoda > Fabia > Racionalista, šminker i sportista
FOTO GALERIJA (17)

Uporedni test - Škoda Fabia RS, Monte Carlo i Magic

Racionalista, šminker i sportista

Tri različito opremljena i koncepcijski orijentisana modela Fabie na najbolji način potvrđuju svestranu osnovu najpopularnijeg modela na bh. tržištu, koji se od racionalnog automobila lako može transformisati u naočitog šminkera ili čistokrvni sportski automobil...

Ako je suditi prema prodajnim rezultatima u nekoliko proteklih godina Škoda Fabia je ubjedljivo najpopularniji automobil na bh. tržištu. Funkcionalni mali gradski model simpatije publike pobrao je prvenstveno zahvaljujući veoma povoljnim ulaznim verzijama, ali i raznovrsnošću ponude, koja uključuje mnoštvo različito opremljenih modela motorizovanih odmjerenim trocilindarskim HTP benzinskim agregatima, te savremenijim četvorocilindarskim turbobenzincima i turbodizelašima. 

 

Šta je to čime je Fabia privukla simpatije najvećeg broja kupaca novih automobila u BiH pokušali smo otkriti testiranjem tri veoma zanimljiva modela sa akcijskim paketom opreme Magic, jubilarne verzije Monte Carlo i sportski ubjedljivog i reprezentativnog RS modela.Kao najprodavaniji model na bh. tržištu Škoda Fabia i ove godine s pravom može računati na još bolje tržišne rezultate. Razlog za to leži upravo u najnovijem pripadniku Fabia porodice, a riječ je o našem testnom primjerku sa veoma bogatim Magic paketom opreme, pokretanim sada već dobro poznatim 1.2-litarskim HTP trocilindrašem sa 60 KS. Ovaj model na našem tržištu se plasira po cijeni od 16.344 KM, a namijenjen je racionalistima, koji većinu vremena provode u gradskom okruženju, te koji preferišu niske troškove održavanje i uopšte eksploatacije. Svakako treba napomenuti da se Magic paket opreme može kombinovati i sa ostalim pogonskim grupama.

 

 

Tri filozofije

 

Ipak, mnogi uvijek žele više, a Škoda je za za njih pripremila varijantu Monte Carlo, koja je u našem slučaju bila pogonjena ekonomičnim 1.6-litarskim TDI agregatom sa 75 KS. Ovaj pažljivo konfigurisani model namijenjen je vozačima sa sportskim duhom, koji najviše polažu na optički nastup vozila te enterijerni ugođaj, koji svakim svojim detaljima odiše dinamikom. Dvobojna karoserija, crna maska hladnjaka, tamna podloga svjetala, modifikovani branici sa imitacijom difuzora na zadnjoj sekciji, te elegantni crni obrubi na pragovima i blatobranima, ovaj model jasno približavaju perjanici Fabia game, modelu RS. Koliko je Fabia Magic namijenjena racionalistima, a Monte Carlo šminkerima, toliko je RS jasno usmjeren ka relativno uskom krugu kupaca koji kod automobila ove klase prvenstveno cijene dinamičke karakteristike. Škoda Fabia RS spada u grupu čistokrvnih sportskih kompakta ili bolje rečeno jednog od najsposobnijih, a razloga zašto je to tako je više. Jedan od njih je 1.4-litarski TSI benzinac sa 180 KS, koji zahvaljujući skladnoj fuziji turbo punjača na izduvne gasove i mehaničkog kompresora jednostavno ne zna za najveći nedostatak ovakvog tipa motora-– turbo rupu. Istovremeno, u kombinaciji sa sedmostepenom DSG transmisijom, postignut je fluidan razvoj snage, bez obzira obrtaje motora, što se odražava i u svakodnevnoj vožnji koja je, uzmemo li u obzir snagu sa kojom raspolaže Fabia RS, veoma jednostavna. U svakom slučaju, Škoda se potrudila da modelom Fabia pokrije više segmenata kupaca, poštujući njihove afinitete, finansijske mogućnosti, što dovoljno govori i zašto je ovaj češki kompakt najprodavaniji u našoj zemlji.

 

Tri paketa opreme

 

 

Od našeg testnog trojca najviše pažnje izazvao je upravo početni Magic model. Iako predstavlja ulaznu opciju Magic ponude, kupcima je u ovom paketu sada ponuđeno sve ono što im treba za svakodnevnu ugodnu vožnju, a što se prije uglavnom moralo doplatiti. Prednji vazdušni jastuci, fabrički CD MP3 uređaj Blues, elektrifikovana prednja stakla i grijani retrovizori, putni kompjuter i manuelna klimatizacija, samo su neki od brojnih detalja koji Magic model prosječnom bh. vozaču sada čine znatno poželjnijim. S druge strane ako ste spremni doplatiti za više opreme, tačnije ako želite automobil sportskog optičkog nastupa sa  ekonomičnim i dovoljno dinamičkim agregatima, potrebno je na Magic paket opreme doplatiti 4.504 KM, a za tu svotu dobijate limitiranu verziju Monte Carlo, koja se kombinuje sa 1.2 TSI turbo benzincem, atmosferskim 1.4 i 1.6 agregatima, kao i u našoj verziji sa 1.6-litarskim TDI turbodizelašem. Mišljenja smo da je Škoda u ovom slučaju bila veoma široke ruke, jer je za prihvatljivu svotu novca ponudila zaista puno toga. U enterijeru Monte Carlo verziju između ostalog krase sportska sjedišta, trokraki kožni upravljač opšiven crvenim koncem i crna obloga krova, što je bilo sasvim dovoljno da se postigne posebna sportska atmosfera. Što se tiče najkapacitetnijeg RS modela, samo izvježbano oko će uočiti esencijalne razlike u odnosu na opciju Monte Carlo. Kao perjanica u gami Fabia RS dolazi nakrcan cijelim nizom opreme koju nerijetko nećemo naći ni u znatno skupljim vozilima. Osim okruženja, upravljač je recimo jednak kao i u verziji Monte Carlo, s tim što je ovdje oplemenjen tasterima za izmjenu stepena prenosa standardne DSG transmisije. Kapacitetniji audio-sistem sa dodatnim funkcijama, automatska klimatizacija, drugačija ručica mjenjača, detalji su koji ovaj model izdvajaju od ostalih Fabija, a koji ga opet čine znatno drugačijim. Bez obzira na to koju varijantu odabrali, najbolja stvar koju smo zapazili je da je funkcionalnost i fleksibilnost enterijera sa prtljažnikom zapremine od 300 do 1.163 litre jednaka.

 

Tri doživljaja

 

Pri startu iz mjesta do 100 km/h odmah je bilo jasno koliko je RS verzija sa svojih 180 KS superiorna u odnosu na 1.2-litarski HTP model sa 60 i 1.6-litarski TDI dizelaš sa 75 KS. To je i sasvim očekivano, jer uzmemo li u obzir da 1.2 THP Magic opcija do registracije košta 16.344 KM, 1.6 TDI Monte Carlo 26.561 KM, a moćni RS 36.855 KM, dobije se upravo onoliko „špirita“ koliko i cijena diktira. Ipak, početni 1.2-litarski trocilindraš nudi sasvim dovoljno potencijala za svakodnevnu gradsku vožnju, a neće se ni postidjeti potjerate li ga malo brže na otvorenom putu. Uz karakterističnu zvučnu kulisu, ovaj model do 100 km/h stiže za 16,4 sekunde, a nedugo zatim i do maksimalne brzine od 156 km/h. Ulazni 1.6-litarski dizelaš sa 75 KS u Monte Carlo opciji u stanju je pružiti nešto više dinamike, sprintajući do 100 km/h za 14,1 sekundu i do brzinskog maksimuma od 165 km/h. U skladu sa imidžom RS 100 km/h hvata za samo 7,3 sekunde, a zatim u paklenom ritmu veoma brzo hvata maksimalnih 225 km/h.

Mjerenja su tako jasno razgraničila šta koja varijanta može, upravo kao i prosječna potrošnja, koja na drugačiji način pokazuje kojem tipu kupaca su namijenjeni ovi modeli. Svakih 100 kilometara Fabia Magic 1.2 HTP zadovoljiće se sa 5,9 litara bezolovnog goriva, dizelski Monte Carlo zahtijeva samo 5,2 litre eurodizela, dok se iznenađujuće ekonomičnom pokazala i RS verzija sa 7,1 litrom potrošenog goriva. Testiranjem ova tri Škodina modela potpuno je jasno da je Fabia svojom gamom sposobna pokriti širi krug klijenata i ispuniti im apsolutno sve zahtjeve, bez obzira na to da li su oni racionalisti, šminkeri ili sportisti. 

 

Datum objave: 18/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook