Naslovna > Komercijalna vozila > Radikalan zaokret

MAN – Concept S Hannover

Radikalan zaokret

MAN Concept S predstavlja radikalan zaokret u dizajniranju kamiona. Ovaj zanimljivi model svojevrsna je najava u kojem pravcu bi mogao ići razvoj kamiona u budućnosti...

Sajamske zavjese spuštene su na najvećem Međunarodnom sajmu komercijalnih vozila u Evropi - IAA Hannover, ali se ne smiruju diskusije u vezi sa predstavljanjem revolucionarnog koncepta njemačkog proizvođača MAN. Podsjećamo da je MAN u Hannoveru predstavio svoji viziju transportnog vozila za budućnost, koje je napravljeno u skladu sa kućnom futurističkom filozofijom "Konsequent effizient". Cilj ovog pravca u razvoju novih kamiona, koji zagovara MAN, je da se pronađu nova rješenja, koja bi povećala mogućnosti transporta robe i usluga, ali i znatno smanjila troškove kamionskog prevoza. Proučavajući sve segmente kamionske industrije MAN-ovi stručnjaci su zaključili da najviše prostora za napredak ostavlja aerodinamička oblast. Savremeni kamioni su uglavnom kutijaste forme, koja je zahvalna, jer konstruktorima omogućava da bez puno promjena prelaze sa jedne na drugu generaciju kamiona, ali i veoma neaerodinamična.

 

 

 

Nova rješenja koja su predstavljena na Conceptu S zahtijevaju određene pomake u kamionskoj industriji, jer se dizajn kabine sada u potpunosti podređuje aerodinamici. Suština programa "Konsequent effizient" ne odnosi se samo na potragu za najboljim mogućim aerodinamičkim rješenjima na kamionu već i na priključnim vozilima, koja bi u budućnosti mogla dobiti kapljičast, izdužen oblik. Zahvaljujući futuristčkom, ali nadasve aerodinamičkom dizajnu, kamioni napravljeni po kalupu Concept S trebali bi trošiti i do 25 odsto manje goriva. Po automatizmu to znači i da bi emisija CO2 trebala biti do 25 odsto manja u odnosu na onu koju ostvaruju kamioni klasične koncepcije, sa priključnim vozilom nosivosti do 40 tona. Dizajn Concepta S rezultat je višemjesečnih ispitivanja sprovedenih u vazdušnim tunelima. Na ovaj način postignut je izuzetno mali koeficijent otpora vazduha, za koji stručnjaci MAN-a tvrde da je na nivou savremenih limuzina. Konceptni model ima i jedan nedostatak. Naime, maksimalni ustupak aerodinamici produžio je dužinu tegljača izvan zakonom dozvoljenih dimenzija, što znači da bi ukoliko MAN želi ovakve kamione vidjeti na putu u budućnosti, moralo doći ili do svođenja koncepta u zakonske mjere ili do promjene zakonske regulative. 

Datum objave: 23/10/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook