Naslovna > Motocikli > Radikalna egzotika
FOTO GALERIJA (10)

Sherco SE 5.1i Enduro

Radikalna egzotika

Novi adut francusko-španskog proizvođača motocikala Sherco je SE 5.1i, tačnije druga generacija Racing 4T modela, koji je po mnogo čemu više nego radikalan…

Francusko-španski proizvođač Sherco osnovan je 1998. godine i već sada se može pohvaliti da je proizvođač najkvalitetnijih i najsposobnijih motocikala klase trajal, enduro i supermotard. Kvalitet je oduvek bio osnovni Shercov cilj, međutim za promociju njegovog imena najzaslužniji su brojni sportski uspjesi, od kojih je možda i najznačajnija titula svjetskog šampiona Francuza Lorisa Gubijana u Juniorskom svjetskom trajal šampionatu. Uporedimo li trenutno najveći Sherco model SE 5.1i sa prethodnicima, naći ćemo mnogo sličnosti. I u ovom slučaju okvir je ostao tubularni, odnosno sa hrom-molibdenskim cijevima, dok je zadnja viljuška i dalje od aluminijuma, iako je modifikovana za 20% radi postizanja veće krutosti.

 

 

 


Sherco SE 5.1i odiše jednostavnošću, koja sugeriše da ga je izuzetno lako voziti, zahvaljujući nižoj tački težišta. I ostatak komponenti govori u prilog tome da Sherco nije želio da eksperimentiše, već se odlučio na ugradnju samo brandiranih dijelova. Tako je prednja viljuška hoda 295 mm proizvod renomirane kuće Pajoli, dok je vješanje zadnjeg dijela povjereno Saks monoamortizeru čiji je hod sa 300 povećan na 320 mm. Dizajneri su modifikacijom nekoliko dijelova na modelu uspjeli jednim udarcem ubiti dvije muhe.

 

 

 

Tačnije, izmjenom oblika rezervoara poboljšana je ergonomija, a SE 5.1i je postao optički skladniji. Svoj doprinos estetici dali su i AJP kočioni diskovi promjera 270 i 240 mm, koji su sada trendovski talasasti. Minimalistički prilaz brojnim elementima rezultovao je i masom od samo 109 kg. Svoj doprinos u mršavljenju dao je i četvorotaktni jednocilindraš od lakog liva zapremine 510 ccm, koji je Sherco samostalno razvio. O kakvom se dragulju radi, najbolje pokazuju detalji poput “magneti mareli” elektronskog ubrizgavanja goriva, “dukati energija” alternatora od 180 W, te šestostepenog sekvencijalnog menjača, te izduvni sistem sa ugrađenim Euro 3 katalizatorom. Sherco 5.1i zasigurno je jedan od najboljih enduro motocikala, a u skladu s tim je i formirana cijena koja na zapadnom tržištu iznosi 9.060 eura. Za dodatnih 300 eura Sherco ovaj motocikl nudi sa još ubojitijim Ohlins komponentama ogibljenja, čime se praktično prelazi granica između standardne i trkačke namjene. Upravo ovaj detalj i predstavlja tu zamišljenu granicu.

Datum objave: 12/03/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook