Naslovna > Automobili > Chevrolet > Corvette > Radikalna promjena
FOTO GALERIJA (21)

Chevrolet Corvette C8

Radikalna promjena

Osma generacija Corvette u potpunosti je odbacila američki tradicionalni koncept i postala sportski automobil sa centralno smještenim motorom…

 

Na veliku radost mnogobrojnih obožavalaca kultnog američkog sportskog automobila Chevrolet je predstavio osmu generaciju Corvette. Mada je svaka Corvetta do sada bila posebna, osma generacija je otišla korak dalje, jer je u potpunosti promijenila dosadašnji koncept, koji je podrazumijevao naprijed ugrađeni motor i zadnji pogon. I dok je tradicionalni zadnji pogon zadržan, položaj motora nije pa se on sada umjesto ispred vozača nalazi iza njega, tačnije na sredini autromobila. Inženjeri Chevroletta ovaj potez opravdavaju činjenicom da su iz koncepta sa motorom iza prednje osovine u proteklih 66 godina izvukli maksimum maksimuma, odnosno da su sada htjeli otići korak dalje i ponuditi još bolje sportske performance. Spisak napravljenih unapređenja je zaista podugačak. Nova Corvetta je predstavljena u dva karoserijska izdanja, koja se razlikuju u krovnoj konstrukciji. Prvo je kupe model sa tvrdim krovom, koji se može fizički ukloniti i spremiti u pretinac iza motora. Bez krovnog panela kupe postaje roadster. Za ljubitelje vjetra u kosi ponuđen je i punopravan kabriolet sa tvrdim električnom sklopivim krovom, koji može sa sastavi i rastavi za 16 sekundi do brzine od 50 km/h. Ovaj model je 36 kilograma teži od klasičnog kupea, ali to se ne odražava na performanse. Nova konstrukcija automobila i te kako je uticala na njegov dizajn pa je prednji dio sada kraći, a kabinski i prostor iza njega puno duži. Karakteristična Corvettina silueta sa dugačkim poklopcem motora i kratkim zadnjim dijelom je tako u potpunosti transformisana u agresivniju formu. Naprijed se sada nalazi mali prtljažnik dovoljan za jednu manju torbu i par putnih sitnica.

 

S obzirom na to da je vješanje Corvette C8 puno niže nego kod prethodnika, Chevroletovi inženjeri su, da automobil ne bi zapinjao prednjim branikom, naprijed ugradili aktivne amortizere koji mogu za 2,8 sekundi da podignu automobil za dodatnih 40 mm do brzine od 40 km/h. Značajni pomaci su napravljeni i na aerdinamici pa C8 s vana nema standardnih kvaka i bravica za otvaranje vrata, poklopaca motora i prtljažnika. Za to su sada zaduženi dodirni senzori integrisani u površinu automobila. Masa vozila iznosi 1.530 kg, a u njegovoj izradi su u velikoj mjeri korišćeni aluminijum i karbonska vlakna. Kontakt sa podlogom se standardno ostvaruje preko 19 i 20-inčnih aluminijumskih točkova sa Michelin Pilot Sport ALS pneumaticima, dok su za bezbjedno zaustavljanje zadužene Brembo kočnice sa diskovima promjera 321 milimetara na prednjoj i 339 na zadnjoj osovini. U opcionom Z51 Performance paketu dostupni su i ojačano sportsko ogibljenje, unaprijeđeni sistem za hlađenje motora i izduvni sistem visokih performansi, dok su na točkovima Michelin Pilot Sport 4S gume. Ovaj model ima i snažnije kočnice koje dolaze u kombinaciji prednjih diskova promjera 345 milimetara i zadnjih 350 milimetarskih. Proizvodnja nove Corvette već je počela u Chevroletovoj fabrici u Kentakiju, a ulazna verzija ovog jedinstvenog sportskog automobila košta oko 60.000 dolara, odnosno 55.000 eura.

 

 

POGON

Pogonsku osnovu Corvette čini tradicionalni V8 motor, koji se sada može vidjeti kroz stakleni poklopac. Riječ je o 6.2-litarskom atmosferskom benzincu, koji razvija 497 KS u standardnom, odnosno 502 KS u Z51 Performance izdanju. U oba slučaja obrtni momenat iznosi 637 Nm obrtnog momenta. Za prenos snage na zadnje točkove zadužen je osmostepeni automatski mjenjač, koji omogućava Corvetti da 100 km/h dostigne za samo 3 sekunde, odnosno da postigne najveću brzinu od 300 km/h.

 

 

ENTERIJER

Veliki napredak napravljen je i enterijeru, koji je digitalizovan i u potpunosti orijentisan ka vozaču. Ručni mjenjač više nije dostupan u Crovetti, zbog čega je razvojni tim posebnu pažnju posvetio stilizovanju komandi automatskog mjenjača, koje prema Chevroletovim inženjerima predstavljaju do sada najergonomičnije rješenje u svijetu automobila. Na upravljaču se nalazi tradicionalni Z taster koji omogućava vozaču da brzo i jednostavno podesi performanse automobila prema svom trenutnom raspoloženju. Ispred vozača su digitalni instrumenti koji se projektuju na 12-inčnom ekranu visoke rezolucije, dok je na centralnom grebenu i na dodir osjetljivi ekran multimedije. Za vrhunski audio doživljaj osim sportskog Corvettinog izduvnog sistema zaslužen je i Bose sistem za ozvučenje sa standardnih 10 i opcionih čak 14 zvučnika.

 

 

 

 

 

Datum objave: 15/12/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook