Naslovna > Automobili > Nissan > Micra > Radikalno drugačija
FOTO GALERIJA (24)

Nissan Micra

Radikalno drugačija

Nova Micra u potpunosti odbacuje zaobljene karoserijske linije i donosi potpuno novi sportski dizajn te komforniji i praktičniji enterijer…

Nissan je od 1992. godine insistirao da glavna odrednica Micrinog dizajna moraju biti oble linije. Takav pristup je s početka bio nagrađen uzornom pažnjom pa je samo tokom 1997. godine Micra našla put do 147.000 evropskih kupaca. Dolaskom treće generacije popularnost japanskog gradskog automobila doživljava evropsku ekstazu. Rezultat je prodaja rekordnih 171.453 jedinica u 2003. godini. To je iz prošlogodišnje perspektive za Micru bio nevjerovatan rezultat. Naime, tokom 2015. godine Japanci su Evropljanima uspjeli prodati tek 66.147 jedinica, a pravi debakl se desio dvije godine prije kada je isporučeno samo 48.000 vozila. Da problem bude još izraženiji pobrinuo se koncernovski brat Renault Clio, koji je 2015. završio na drugom mjestu u klasi sa 303.240 prodatih jedinica. Kako bi povećali šanse za povratak na scenu petoj generaciji Micre, Japanci su odlučili da iz prodaje izbace mini monovolumen Note, koji je indirektno „optužen“ za kanibalizam unutar game. Naravno, napravljen je i veliki dizajnerski zaokret koji je 2015. godine na Sajmu automobila u Ženevi najavljen konceptom Sway. Nježne i oble linije zamijenjene su sportskim, oštrim i pomalo futurističkim obrisima, koji su dosadašnju Micrinu „ženkastost“ u potpunosti izbrisale. Rezultat je jedan od najhrabrije dizajniranih automobila u klasi, koji bi se trebao dopasti širokom krugu kupaca, a prije svih mlađim ljudima. Sa četiri metra dužine peta generacija Micre je punih 17 cm duža od četvrte. Kao takva ona spada u prosjek klase čiji najduži predstavnici su danas Hyundai i20 (403 cm), te Seat Ibiza i Mazda 2 (po 406 cm). S druge strane, najkraći je Suzuki Swift sa 3,85 metara.

 

 

 

Hrabro skrojenom enterijeru Nissan suprotstavlja klasičan enterijer. Mada na prvim fotografijama bogato opremljenih promotivnih modela ne nedostaje kontrastnih boja, nema sumnje da će u osnovnim modelima Micre dominirati klasično crnilo. Nakon neuspjelog eksperimentisanja sa kružnim grupisanjem prekidača na centralnom grebenu, koje je bilo više nepraktično nego lijepo, u Nissanu su se odlučili zaigrati na sigurnu kartu. Kao uzor su uzeli kabinu Qashqaija, koja je u potpunosti skrojena po ukusu Evropljana. Japanci osim napretka u kvalitetu ugrađenih materijala i dostupnosti novih multimedijalnih tehnologija u prvi plan ističu da će Micra biti jedan od najkomfornijih modela u klasi. Nissan je objavio da je za novi model kreirao pet paketa opreme: Visia, Visia+, Acenta, Tekna i N-Connecta. NissanConncet multimedija u najboljem paketu opreme je kombinovana sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom. Od ostalih posebnosti treba izdvojiti i Bose ozvučenje. Za pogon će od starta biti zadužena dva motora 1.0 litarskog benzinca sa 73 KS i Renaultov 1.5 litarski dizelaš sa 90 „konja“.

 

 

ANĐELI ČUVARI
Nissan je u novu Micru ugradio najsavremenije elektronske sisteme pomoći vozaču. Na prvom mjestu po važnosti je sistem za automatsko kočenje u slučaju opasnosti, koji ima mogućnost prepoznavanja pešaka. Micra će se moći opremiti sistemom za nadzor i otkrivanje vozila u takozvanom „mrtvom uglu“. Tu su i sistem za sprečavanje nenamjernog napuštanja saobraćajne trake, zatim sistem za očitavanje znakova, te inteligentna duga svjetla koja isključuju mogućnost zasljepljivanja vozača iz suprotnog smjera. Nissanova inteligentna elektronika moći će i da detektuje umor vozača Micre i da mu sugeriše kako je vrijeme za odmor. Tu je i sistem nadzora okoline vozila sa četiri širokougane kamere koje pokrivaju 360 stepeni oko vozila. U okviru Nissan Chassis Control sistema ugrađena je i funkcija koja smanjuje prekomjerno ljuljanje karoserije, na valovitim i neravnim podlogama. Ovaj sistem u određenim intervalima djeluje na prednje i zadnje kočnice kako bi ustabilio vozilo, a paraleno se brine i da smanji efekat podupravljanja u krivinama. Zatamnjeni „C“ stubovi kod nove Micre stvaraju efekat „lebdećeg krova“, a skrivene zadnje brave petovratnu koncepciju automobila. U ponudi je deset karoserijskih boja, dok će se poklopac motora, kućišta retrovizora, krov i alu naplaci moći dobiti u kontrastnim bojama.

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook