Naslovna > Retro > Radionica za proizvodnju magije
FOTO GALERIJA (19)

John Cooper Works

Radionica za proizvodnju magije

Većina ozbiljnijih svjetskih proizvođača automobila danas ima svoj sportski odjel, a legendarni Mini vezan je za malu, ali veoma uspješnu kompaniju John Cooper Works. Osnovana od Charlesa i Johna Coopera čuvena garaža bila je poprište rađanja nekoliko sportskih automobila, koji su već odavno zlatnim slovima upisani u istoriju automobilizma...

Nekoliko legendi danas je izloženo u sjedištu kompanije u zapadnom Sussexu, poput nekoliko originalnih Minija različitih godišta i bolida Formule 1, kojim je pod direktivom Johna Coopera osvojen svjetski naslov za konstruktore 1959. i 1960. godine. I pored sve slave stečene u najelitnijem takmičenju na svijetu Formuli 1, John Cooper ipak je poznatiji po genijalnoj prepravci klasičnog Austin Minija iz 1961. godine. Iako se čuveni tvorac Minija sir Alec Isigonis protivio bilo kakvim friziranjima svog ljubimca, John prepoznaje potencijal prgavog mališana, koji je na čuvenom rallyu Monte Carlo sa Paddy Hopkirkom i Rauno Aaltonenom bio neuhvatljiv neprekidno od 1964. do 1967. godine. O kakvom automobilu se radilo najbolje govori činjenica da ih je čak nekoliko posjedovao i legendarni Enzo Ferrari, koji je bio zadivljen genijalnošću konstrukcije i izuzetnim karting voznim osobinama. Kasnije u 80-im godinama proizvodnja se fokusira samo na razvijanje različitih kitova i trkačkih dijelova za Mini, što uskoro rezultuje da matični Rover, naravno u saradnji sa John Cooperom, na tržište izbacuje posebnu replica seriju sa bijelim krovom i minilite style točkovima, koja se održala sve do pojave novog modela razvijenog od strane BMW-a.

 

 

 

 

 

Nakon prestanka proizvodnje, Cooper Company nastavlja da proizvodi dijelove za klasičnog Minija, a uz to igra jednu od ključnih uloga u razvijanju modela nove generacije. Dolaskom novajlije na tržište, Johnov sin Michael preuzima kompaniju koju ubrzo potpuno reorganizuje i podređuje potrebama Minija druge generacije. U kompaniji John Cooper Works danas za novog Minija možete dobiti gotovo sve, od blagih estetskih dodataka do ozbiljnih modifikacija koje britanskog mališana pretvaraju u izuzetno brzo i moćno vozilo. Svaka od pojedinih komponenti praktično je istestirana u veoma rigoroznim uslovima, odnosno pri temperaturnim razlikama između –20 i +35 stepeni Celzijusa i sve to uz preko 32.000 kilometara pređenih pri gotovo punom gasu i preko 240.000 tokom ispitivanja izdržljivosti.

 

 

Koliko je pažnje pridato dizajniranju pojedinih dijelova najbolje govori podatak da je samo glava motora za novi Cooper razvijana dvije godine, odnosno sve dok nije ispunila već u startu zacrtane zahtjeve britanskih inžinjera. U sportski kit uključen je i otvoreniji izduvni sistem, razvijen da pruži optimalne performanse uz adekvatan vanjski i unutrašnji zvuk, tvrđe podešeno ogibljenje sa specijalnim aluminijumskim naplacima, posebni vazdušni filter i još mnogo toga. Sama prerada motora sa ugradnjom dijelova iznosila je za običnog Coopera relativno povoljnih 2.137 funti, što i nije mnogo koliko se zauzvrat dobije. Posljednji Cooperov proizvod za drugu seriju bio je 3.574 funte vrijedan kit za pojačavanje motora modela S, sa kojim se ostvarivalo maksimalnih 200 KS, što Minija podiže u sami vrh najpotentnijih malih sportskih automobila današnjice.

 

 

Zahvaljujući velikoj potražnji i trenutnoj popularnosti Minija, John Cooper Works i JCW Club Sport 2008. godine osnivaju John Cooper Works Challenge, takmičenje koje je iz godine u godinu sve popularnije, prvenstveno zbog relativno niskih troškova potrebnih za učešće, ali i velike izjednačenosti učesnika. Mini se za ovo takmičenje posebno priprema sa dijelovima koji su dozvoljeni po specifikaciji, a nabrojićemo samo nekoliko najvažnijih - kit za pojačanje motora na 211 KS, flešovana elektronika, FIA zaštitni kavez, sniženo i tvrđe ogibljenje, te 17 colni Borbet naplaci sa Dunlop trkačkim slick pneumaticima.  

 

 

Uz trkačka sjedišta, jače kočnice i licencu za takmičenje, ukupna cijena spremljenog vozila iznosi 49.900 eura, što zaista nije mnogo, ako uzmemo u obzir da se za uložena sredstva dobija pravi bolid, ali i ulazi u društvo kojem je povećana doza adrenalina sasvim prirodna stvar. Naredne godine Mini se na velika vrata vraća i u Svjetski šampionat u rallyju, u kojem će učestvovati sa verzijom Countryman. Da li će ovaj model uspjeti nadmašiti sjajnog mališana iz 60-ih godina, malo je vjerovatno, ali sam povratak ohrabruje ljubitelje “prgavih”Minija da je ovaj britanski proizvođač pod kapom BMW-a i dalje na pravom putu razvoja. Jedino što na kraju možemo zaključiti je to da dok bude Minija biće i John Cooper kompanije, jer jednostavno jedno bez drugog ne bi bili ono što već jesu punih 60 godina - legenda.

Datum objave: 08/12/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook