Naslovna > Automobili > Kia > Ceed > Radnik u modernom odijelu
VIDEO GALERIJA (1) FOTO GALERIJA (25)

Test – Kia C´eed SW 1.6 CRDi LX Dynamic

Radnik u modernom odijelu

Mada je primarno zamišljen kao praktičan porodični automobil u čijem prtljažniku ćete jednostavno prevesti mašinu za veš, električni šporet ili sudoper, C´eed SW se nameće kao šminkerski kompaktni karavan u kojem se jednako uživa vozeći, ali i gledajući ga...

 

Druga generacije Kia C´eeda predstavljena je 2012. godine na Sajmu automobila u Ženevi. Paralelno sa petovratnim hatchback modelom Korejci su ponudili i praktičniju karavansku verziju, koju smo imali priliku testirati u kombinaciji sa najjačim 1.6 CRDi agregatom i četvrtim od šest raspoloživih paketa opreme.

 

 

ZA MODERAN IZGLED karavanskog C´eeda odgovoran je Peter Schreyer, iskusni njemački kreativac, koji je u međuvremenu postao predsjednik i glavni dizajner grupacije Hyundai/Kia. Pod njegovim patronatom skrojen je moderan, dopadljiv i skladan karavan, kojeg mnogi smatraju jednim od najljepših u kompaktnoj klasi. Tajna uspjeha C´eedove transformacije je u odmjerenom rastezanju karavanske karoserije, koja je tek 18,5 cm duža u odnosu na kompakt. Kažemo tek, jer je primjera radi francuski Peugeot novi 308 SW rastegao 32,7 cm više u odnosu na klasičnu 308-icu, dok je Golf Variant od izvornog modela duži 30,7 cm.

 

Odmjereno rastezanje nije se pretjerano odrazilo ni na C´eedove transportne mogućnosti, jer je njegov prtljažnik sa 528 litara osnovne i 1.642 litre maksimalne zapremine u okvirima klase (308 SW 605/1.660 litara; Golf Variant 605/1.620 litara). Pogled na karavanski C´eed je ugodan i zbog pojedinih estetskih detalja poput ručica vrata u boji karoserije, krovnog spojlera, hromirane maske hladnjaka i izduvne cijevi, te toniranih stakala, koji dolaze serijski od prvog LX Fun paketa opreme. Testni model se izvana prepoznaje po jedinstvenim 16-inčnim alu naplacima sa gumama dimenzija 205/55 R16, hromiranim krovnim nosačima i retrovizorima u boji karoserije.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukoliko ste čistokrvni esteta, Kia za 2.600 KM više nudi EX Style paket opreme, koji između ostalog donosi LED dnevna svjetla i „Dark Chrom“ paket sa hromiranim kućištima svjetala za maglu, hromiranim rubovima okvira vrata, te snažnije toniranim zadnjim staklima. 

 

MADA JE SA VANJSKIM dizajnom napravljen veliki iskorak u odnosu na prethodnika, tek u enterijeru postajete svjesni koliko su Korejci napredovali. Teško je realno ocijeniti da li u C´eedovoj kabini više uživaju čulo vida ili dodira. Naime, dizajn instrument panela je odmjeren, pomalo sportski, ali istovremeno nenametljiv, dok su ugrađeni materijali i njihova obrada sigurno među najboljima u kompaktnoj klasi. Mada se testni model još može nadograditi kroz dva serijska paketa i raznovrsnu dodatnu opremu stekli smo utisak da bi tražiti više od ponuđenog bilo neskromno. No, ako ste voljni i imate mogućnosti preći granicu „razuma“, onda treba primijetiti da su peti paket EX Style, a posebno šesti EX Maxx opreme spremni zadovoljiti i najzagriženije automobilske egoiste.

 

U slučaju da poželite istu motorizaciju kao kod testnog modela, to zadovoljstvo bi vas u prvom slučaju koštalo 38.990, a u drugom čak 48.590 KM... No, vratimo se testnom primjerku. Multifunkcionalni upravljač presvučen je na dodir ugodnom kožom i na sebi nema trendovskih lakiranih umetaka. Lijepi su, ali se brzo maste, zbog čega i nemaju naše simpatije. I pored čak 14 daljinskih komandi integrisanih na tri kraka, C´eedov upravljač nije prenatrpan ili konfuzan, štaviše veoma je logičan. Instrumenti sa bijelo-crvenim pozadinskim osvjetljenjem su školski primjer lijepog i jednostavnog rješenja, kojem do „idealnog“ nedostaje tek analogni pokazivač temperature motora.

 

 

 

 

 

 

 

Središnji greben sa audio uređajem, ručnom klimom i dvije od četiri moguće sekundarne komande je blago zakrenut ka vozaču. Ovaj detalj nas je posjetio na prestižni BMW, a pomalo i na Saab. Detalj više je možda tek izdvojeni panel sa digitalnim satom, indikatorom vezanih pojaseva i vanjskom temperaturom, kakav danas sve rjeđe srećemo u savremenim kompaktima.

 

KIJINO VJEŠANJE U KOMBINACIJI prednjeg McPhersona i zadnjeg multilinka podešeno je da pruži kompromis između udobnosti i ležanja na cesti. Ovakva postavka na otvorenoj cesti donosi uzoran komfor, za koji su dijelom zaslužna i ugodno profilisana prednja sjedišta. Zahvaljujući nepromijenjenom osovinskom razmaku od 2.650 mm, komoditet koji uživaju putnici u drugom redu je približno isti kao kod hatchback modela. Kažemo približno, jer je krov kod karavana 5 mm viši, a osim toga zbog većih staklenih površina stiče se subjektivni utisak da sjedite u nešto komfornijem automobilu.

 

Za pogon testnog modela bio je zadužen jači 1.6 CRDi dizelaš sa 128 KS. Podsjećamo da se ovaj agregat nudi i u verziji sa 110 KS. Osim zapremine, ova dva dizelaša dijele i isti obrtni momenat od 260 Nm, koji je dostupan u rasponu od 1.900 do 2.750 o/min. Dok ne dohvati tih 1.900 obrtaja, Kijin dizelaš djeluje nešto pitomije od konkurentskih agregata, jer primjera radi Golfov 1.6 TDI maksimalni obrtni momenat od 250 Nm nudi već od 1.500, a Peugeotov 1.6 HDi svojih 300 Nm od 1.750 o/minuti. U praksi se takva postavka ne održava na performanse, jer je sa 10,9 sekundi od 0 do 100 km/h Kia opet u prosjeku klase kompaktnih karavana pogonjenih 1.6 dizel agregatima slične snage. Vrijedni pažnje su i maksimum od 197 km/h, ali i prosječna potrošnja, koja se kreće u rasponu od 4,4 do 7,5 litara. Prvu je moguće ostvariti na otvorenoj cesti, a drugu u gradskom „stani-kreni“ režimu.

 

Za 36.390 KM, koliko Kia cijeni testni model, dobija se moderan, naočit i potpuno opremljen karavan, koji na sve to nudi i praktičan prtljažnik, te veoma uglađen i štedljiv dizelaš. Povrh svega tu je i jedinstvena sedmogodišnja garancija, čiji ekvivalent se ogleda u 150.000 pređenih kilometara, a to je Kijin adut na koji konkurencija još uvijek nema adekvatnog odgovora. 

Datum objave: 28/05/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook