Naslovna > Automobili > Volkswagen > Caddy > Radnik udarnik u šminkerskom izdanju
FOTO GALERIJA (31)

Test - Volkswagen Caddy Comfortline 2.0 TDI

Radnik udarnik u šminkerskom izdanju

Kada automobil radničkih gena uzmete sa najbogatijom serijskom opremom pa ju nadogradite sa mnoštvom ekskluzivnih opcija dobijate veoma naočito, za vožnju ugodno i nadasve praktično vozilo, koje može da odgovori na najrazličitije porodične, a po potrebi i poslovne izazove...

 

Kao što je Jeep ili džip za bh. vozače danas sinonim za sva terenska vozila, tako im je Caddy ili kedi sinonim za sve lake dostavnjake kutijastog oblika. Od 1979. godine kada se pojavio kao pick-up razvijen na platformi Golfa I, a nakon toga i kao zatvorena teretna verzija Pola, pa opet Golfa sa kojim osnovu dijeli i danas, Caddy je bio i ostao Volkswagenova „mazga za sve“. To je bez ikakve sumnje jedan od najmultifunkcionalnijih modela njemačkog proizvođača, koji zavisno od želja i potreba kupaca može s jednakim uspjehom da bude punopravan porodični ili radni automobil, ali i oboje. Mada se na domaćem tržištu Caddy puno češće sreće u jednostavnim, radnim, limom zatvorenim furgon verzijama, na test smo ga dobili u potpuno drugačijem, ekskluzivnom putničkom izdanju sa najvišim Highline paketom opreme, mnoštvom dodatnih opcija i veoma atraktivnim vanjskim izgledom.  

 

 

Caddy je na bh. tržištu u putničkoj verziji dostupan sa četiri različita nivoa opreme: Basis, Trendline, Comfortline i Highline, te dvije karoserijske verzije. Standardna koju smo imali na testu dugačka je 4.408 mm, a produžena Maxi je od nje duža za čak 47 centimetara. U najvišem paketu opreme bijela boja je standardna, dok za naočitu testnu metalik Fortana Red nijasnu treba doplatiti 1.092 KM. Osim njih u Highline paketu se nudi još deset različitih nijasni, dok su u nižim nivoima opreme dostupne još tri osnovne nijanse. U serijskoj opremi testni model dolazi sa 16-inčnim alu felnama model „Fortaleza“. One su na testnom modelu zamijenjene sa veoma zanimljivim opcionim 17-inčnim točkovima (model Madrid, doplata 1.086 KM) sa Fortana Red finišom u boji karoserije. Na crvenoj boji do punog izražaja dolaze za Highline paket standardna zatamnjena zadnja stakla, te hromirani ukrasi na maski hladnjaka, prednjem braniku, bočnim i vratima prtljažnika. U svijetlom tonu su i krovni nosači, a dobro odmjereno izgleda i mali krovni spojeler na zadnjem dijelu vozila. Kada se na navedeno dodaju opciona Bi-Xenon glavna svjetla, posebna LED dnevna svjetla i zatamnjena kućišta zadnjih LED svjetala testni Caddy postaje veoma skladna i u određenom smislu ekskluzivna cjelina, koja snažno odudara od ostalih „kedija“. Mada je kod Volkswagena dizajn rijetko primarni adut za privlačenje kupaca, lijepo je znati da vaš automobil izuzetno privlači pažnju okoline, posebno ako je to koncepcijski poprilično suzdržan  model tipa Caddya.

 

Mada je veoma bogato opremljena, unutrašnjost Caddya u enterijeru s puno manje uspijeha krije radničke gene. Za ovakav osjećaj najzaslužnija je tvrda plastika, koja je zauzvrat izuzetno čvrsto i pedantno sastavljena i uklopljena, ali nije gumirana kao u Golfu i Passatu, te kao takva pomalo strši pored skupocjenih detalja opreme kakva su kožna sjedišta. S druge strane, crnilo osnovne plastike na instrument panelu uspješno je razbijeno sa opcionim crvenim Fortana Red dekorativnim umecima u boji karoserije. Multifunkcionalni upravljač isti je kao u najeksluzivnijim Volkswagenovim modelima kao što su Touareg i Arteon. Na njemu je integrisano čak 16 daljinskih komandi, sa kojima se između ostalog upravlja putnim računarom, audio sistemom i tempomatom. Instrumenti su analogni, veoma lijepo dizajnirani i ugodno osvijetljeni. Sve za dodatne u vožnji zanimljive podatke vozača može da očita na centralnom info displeju, a ljubitelje digitalnih dostignuća svojim sadržajima trebao bi da zadovolji i opcioni Discover Media multimedijalni sistem, koji podržava i glasovne kontrole i ima na dodir osjetljiv ekran. I dok je automatski klima uređaj smješten na idealnu poziciju iz ugla ergonomije, multimedijalni sistem je iz vozačeve perspektive nisko i zahtijeva skretanje pogleda s puta prilikom zadavanja naredbi i odabira digitalnih tastera. I ovaj detalj je rezultat radničke osnove automobila, koji u dostavnim verzijama tu ima radio i uvijek korisni otvoreni pretinac. Što se tiče odlagališta za sitnice njih ima više nego dovoljno, a jedan od veoma korisnih detalja je i stropna polica u koju mogu da se odlože i manje putne torbe. Pretinac isped suvozača nije veliki kako smo to očekivali, ali odlagališta za sitnice zato ima dovoljno u vratima, centralnom naslonu, a jedan zatvoreni se nalazi i na sredini instrument panela. Preglednost je očekivano dobra zbog velikih i pravilnih staklenih površina, a svoj dio posla odlično odrađuju i bočni retrovizori. Drugom dijelu kabine se pristupa kroz dvoje kliznih vrata. Sjedalne površine i nasloni sva tri sjedišta su podjednake širine, a razlikuju se tek po činjenici da je srednji naslon za glavu zbog preglednosti, upola manji od bočnih. Mada se na prvi pogled čini da su sjedišta nezavisna, nisu. Iza vozača je klupa, a iza suvozača jedno sjedište. Sva ona se mogu preklopiti, a po potrebi i potpuno izvaditi iz vozila kada do izražaja dolaze praktični rukohvati integrisani u pozadinu sjedalnog dijela. Svjež ili zagrijan vazduh osim kroz podne otvore do zadnjeg dijela stiže preko centralnih ventilacionih otvora, koji su veoma bitni, jer se stakla na kliznim vratima ne mogu otvariti. Podsjećamo da je uz doplatu na desnim bočnim vratima moguće dobiti mali ventilacioni prozor, kojeg nismo imali na testnom modelu. Na zadnjim vratima, ali i stropu iz sigurnosnih razloga nema rukohvata zbog čega su pojedine situacije u vožnji, ali i prilikom ulaska i izlaska iz vozila teže nego koda pozadi imamo klasična vrata. Osnovni tovarni prostor je pravilnog oblika i veoma praktičan. U osnovnoj konfiguraciji sa pet sjedišta do platnenog pokrivača prtljažnika ima zapreminu od 750 litara, a kada se zadnja sjedišta preklope dobija se maksimalnih 3.030 litara. Obaranjem naslona suvozačevog sjedišta dobija se dovoljno prostora za prevoz tereta dugačkih 3,07 metara, što je 4.590 mm dugačak automobil odličan rezultat. Osim toga Caddy poput testnog može da povuče prikolicu sa kočnicama do mase od 1.500 kg, odnosno 750 kg bez kočnica. Njegov krov može da izdrži opterećenje od 95 kg, dok sam automobil ima masu od 1.550 kg. Za „sidrenje“ tereta u prtljažniku namijenjene su četiri podne alke, a u dodatnoj opremi se nudi i zaštitna žica za razdvajanje tovarnog i putničkog prostora.

 

Uz novi Caddy Volkswagen na bh. tržištu nudi trogodišnju garanciju ili na 120.000 pređenih kilometara. Za veoma bogato opremljeni i vizuelno jedinstven model poput testnog treba izdvojiti 62.952 KM. To je u slučaju Caddya Highline 2.0 TDI 150 KS koji je dostupan već od 40.000 KM iznos od kojeg zastaje dah, posebno ako se zna da kao takav ulazi u cjenovni rang Passata i Tiguana, koji su od njega jedino značajno transporterski skromniji, ali imidžom snažniji automobili. Caddy je bio i ostaće jedinstven multifunkcionalni Volkswagen, koji s uzornim uspjehom može da bude porodični i radni automobil, ali i šminker kao što je to slučaj sa testnim modelom.

 

 

 

POGON

Za pogon testnog modela bio je zadužen 2.0–litarski TDI motor, koji razvija 150 KS. Osim sa šestostepenim ručnim mjenjačem može se kombinovati i sa DSG automatikom, koji bi testnom modelu možda i bolje pristajao s obzirom na njegovu bogatu opremu i cijenu. Najjači dizel motor raspolaže sa 350 Nm obrtnog momenta, koji je dostupan u rasponu od 3.500 do 4.000 obrtaja. To u praksi znači da on odlučno reaguje na svaki pritisak papučice gasa, ali da je u trećoj brzini ručnog mjenjača priliv snage najsilovitiji. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su 10,3 sekunde, mada se u praksi čini da je potrebno i manje. Najveća brzina od 194 km/h je više nego dovoljna za bh. uslove gdje je zakonski najveće dozvoljeno ograničenje na 130 km/h. Od proizvođača obećana prosječna potrošnja od 4,9 litara lako se postiže s malo pažnje, dok nam je u dinamičnim testnim okolnostima Caddy trošio u rasponu od 5,5 do 6,5 litara, što je svakako uzoran rezultat. Euro 6 konfiguracija motora podrazumijeva da je on kombinovan sa sistemom prečišćavanja izduvnih gasova koji koristi AdBlue aditiv. Podsjećamo da je 2.0 TDI motor dostupan u još tri verzije sa 75, 102 i 122 KS, s tim da se u trećoj verziji isključivo kombinuje sa DSG automatikom. 

 

 

SIGURNOST I ASISTENTI

Testni model serijski je bio opremljen sa setom elektronskih sistema: ESC, ABS, EDS, ASR i MSR, koji vozaču pružaju podršku u različitim okolnostima kada automobil i njegov pogon iz različitih razloga dođu u susret sa krajnjim granicama fizike. Tu je i set vazdušnih jastuka za vozača i suvozača, sa bočnim jastucima naprijed i vazdušnim jastucima za glavu. U serijskoj opremi Higline paketa nalaze se i sistem za prepoznavanje umora kod vozača, pomoć pri kretanju na uzbrdici, zadnji parking senzori i automatsko uključivanje dnevnih svjetala sa funkcijom odloženog gašenja nakon napuštanja vozila. Sa spiska opcione opreme domaći uvoznik za testni Caddy je odabrao Front Assist sistem nadzora okoline vozila sa City funkcijom, koja omogućava prepoznavanje pješaka i automatsko kočenje u slučaju opasnosti. U ovaj set uključen je aktivni tempomat sa mogućnošću djelovanja do brzine od 160 km/h. Ovaj sistem ima mogućnost samostalnog održavanja razmaka sa vozilom ispred, uz automatsko smanjivanje brzine i ubrzavanje do zadate vrijednosti kada put ispred Caddya ponovo postane slobodan. Veoma korisnim pokazao se i Park Assist sistem sa prednjim i zadnjim parking senzorima, te nadzornom kamerom za zadnji dio vozila.

 

 

 

 

 

Datum objave: 15/12/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook