Naslovna > Motocikli > Radnik za ekstremne uslove
FOTO GALERIJA (8)

Motocikl - Polaris Ranger 4x4 Diesel

Radnik za ekstremne uslove

Polaris Ranger 4x4 Diesel stiže sa kamionskom šasijom, a predodređen je kao vozilo za rad u ekstremnim uslovima. Sudeći po robustnosti, brojnim inovativnim tehničkim rješenjima, te snažnom dizelskom motoru, Polarisov ATV ne bi trebao razočarati, bez obzira na to šta od njega zahtijevali...

Jedan od najnovijih Polarisovih modela - Ranger Diesel dizajniran je da se uhvati u koštac sa najzahtjevnijim poslovima u najekstremnijim radnim uslovima. Ovaj model dijeli gotovo sve karakteristike sa benzinskom varijantom Ranger XP, ali stiže sa većim 12-colnim pneumaticima i Yanmarovim trocilindričnim dizelskim agregatom od 904 ccm i 24 KS. Osim značajno većeg obrtnog momenta, čijih je 90 posto dostupno već pri 1.600 o/min, Ranger Diesel sa svojim 34-litarskim rezervoarom za gorivo ima čak do 40 posto veću autonomiju u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim modelom, koji ima tank jednake zapremine.

 

Polaris Ranger Diesel u Evropi se nudi samo kao vozilo sa dvije osobe, mada ugrađena klupa omogućava i smještanje treće, ali samo ako je to neophodno i naravno na kraće relacije. Upravljač nudi podešavanje do 25,4 cm, što rezultuje prostranošću u predjelu nogu, ali i činjenicom da će se u njega lako smjestiti i korpulentnije osobe. Ranger na zahtjev može biti opremljen i pravim pogonom na sve točkove, koji će, ako se ukaže potreba, automatski aktivirati prednju osovinu. Ova vrsta prenosa dolazi i sa takozvanim VersaTrac modom za prenos snage na najteže terene, kao što su pijesak, raskvašeno tlo... 

 

 

 

 

Sa ovakvim pogonom Ranger Diesel sposoban je ostvariti maksimalnu brzinu od sasvim dovoljnih 56 km/h, a istovremeno bez obzira na vrstu podloge nudi natprosječno dobar grip, koji je od esencijalnog značaja prilikom vuče tereta. Upravo tada do izražaja bi trebalo doći i kruto podešeno ogibljenje. U suštini Polaris Ranger Diesel je jedino vozilo u svojoj klasi koje nudi podesivo vješanje na sva četiri točka - odnosno mekše postavke za standardni rad ili tvrđe za teške zadatke. Vješanje na ovom modelu ima hod od 24,5 na prednjoj, odnosno 22,9 cm na zadnjoj osovini, dok najmanji klirens od tla iznosi 30,5 cm, što svakako dovoljno govori kakve preduslove Ranger Diesel ima za uzbudljivu, ali i udobnu vožnju.

 

 


Kako fabrika navodi, dizelski Ranger ima kapacitet vuče od čak 907 kg, a sposoban je nositi do 680 kg ljudi i opreme. To su svakako izvanredne vrijednosti, uzmeo li u obzir da je ovaj model dugačak 290, širok 152 i visok 193 cm, te da je težak 652 kg. Tovarni Lock&Ride prostor opremljen je gasnim cilindrom, mada bi svakako bolje, ali i skuplje, rješenje bila hidraulična opcija. Pored klasičnog tovarnog prostora, Ranger Diesel se može opremiti i različitim nadgradnjama, a sve u skladu sa vrstom posla sa kojim se bavi njegov vlasnik. Polaris nudi Rangera Diesel i sa opširnom opcionom opremom, kao što su različiti bull barovi ili rasvjetna tijela, ali čak i bez njih ovaj model predstavlja veliku vrijednost za uloženi novac. Za bazno opremljeni Polaris Ranger Diesel na zapadnom tržištu je potrebno izdvojiti 15.090 eura, što nikako nije prevelika svota, uzmemo li u obzir potencijal i radnu vrijednost ovog lidera u svojoj klasi, koji trenutno nema konkurenciju.

 

 

 

Datum objave: 11/01/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook