Naslovna > Retro > Rally legenda iz Torina
FOTO GALERIJA (20)

Lancia Fulvia

Rally legenda iz Torina

Prema mišljenju zaljubljenika u italijansku automobilsku industriju Lancia Fulvia je posljednja prava Lancia prije nego što je Fiat preuzeo posao. Pored tehnologije ispred svog vremena, ovaj model je donio svjetsku slavu i dominaciju Italije u Svjetskom rally šampionatu WRC....

 

Zvanična prezentacija Lancia Fulvie je bilo daleke 1963. godine na sajmu automobila u Ženevi, a prodaja ovog modela je počeka sredinom iste godine. U početku na tržištu se nudila samo sedan varijanta pod nazivom Berlina, i zahvaljujući svom četvrtastom dizajnu i dužini nešto većoj od četiri metra u nju je moglo da se smjesti pet odraslih osoba. Ovaj „prvenac“ je bio opremljen samo jednom pogonskom jedinicom 1,1-litarskim agregatom od skromnih 58 KS, da bi već iduće godine bila dostupna i snažnija varijanta sa 71 KS. Dizajner kompanije Lancia, Piero Castagnero je iste godine započeo rad na na atraktivnijoj coupe varijanti ovog automobila koji će sa tehničke strane dijeliti dosta zajedničkog sa Berlinom radi manjih troškova. Coupe varijanta je predstavljena 1965. godine opremljena 1,2-litarskim agregatom jačine 80 KS i kraća od svoje „sestre“ za 150 milimetara. Iste godine je lansirana varijante Fulvia Sport koju je dizajnirao Zagato koja je izložena na sajmu automobila u Torinu 1965. godine, koja se nudila kupcima opremljena samo sa 1,2-litarskim agregatom od 80 KS i prve godine su prodata samo 202 primjerka. Razlog malog broja prodatih jedinica modela Sport Zagato je visoka cijena, aluminijumska karoserija i odsustvo zadnje klupe.

 

 

Serijska proizvodnja modela coupe je trajala do 1976. godine do kada je na tržište izašlo nekoliko specijalnih serija, među kojima je najčuvenija serija Montecarlo koja se mogla naručiti sa 1,3 i 1,6-litarskim agregatima. Pred sam kraj proizvodnje na tržištu je bila ponuđena i terenska varijanta Fulvije koja je nosila oznaku Safari. Zagato Sport je ostao u proizvodnji sve do 1972. godine, a dvije ranije aluminijumska karoserija je zamijenjena čeličnom i dodata je zadnja klupa. Uprkos svemu tome prodato je svega 7102 jedinica Zagata, dok je popularniji coupe prodao preko 140000 jedinica. Berlina se proizvodi sve do 1972. godine, a 1969. godine je stiglo dizajnersko osvježenje o vidu zadnjih svjetlosnih grupa ovalnog oblika i novog pogonskog agregata zapremine 1,3 litre od 87 KS, ali glavni akteri priče o rally šampionatima i slavi Fulvie ostaju modeli coupe i Zagato.

 

Rally takmičenja su početkom šedesetih godina privalčila sve veću pažnju publike, a pokazala su se i prilično jeftinijim za brend od trka Formule 1. Slavu Lancije na ovom takmičenju je začeo HF Squadra Corse koju je predvodio Casare Fiorio uz minimalnu finansijsku podršku kompanije. Ovaj tim je debitovao na rallyju šampionatu Italije gdje je zauzeo osmo mjesto, a za potrebe ovog takmičenja dizajnirana je posebna verzija Fulvie coupe pod oznakom HF. Ova verzija je bila pogonjena 1,3-litarskim agregatom od 101 KS i dostizao je maksimalnu brzinu od 160 km/h. Već 1969. godine HF dobija snažniji 1,6-litarski agregat od 115 KS, a ubrzo i stiže i verzija Rallye HF sa 132 KS. Verzija Rallye HF će ostati zapamćena kao najjača Fulvia koja je bila u stanju dostići maksimalnu brzinu od 200 km/h, koja je nizala pobjede u italijanskom rally takmičenju od 1965. do 1973. godine. Najveću slavu Fulvia je stekla na IMC takmičenju, preteči današnjeg WRC, u sezoni 1972. godine gdje je sebi obezbjedila titulu već poslije sedme od ukupno devet vožnji u sezoni. Debitovanjem u WRC šampionatu Fulvia nije uspjela osvojiti nijedan poen, ali tada je kompanija Lancia uveliko radila na novom modelu, čuvenoj Delti, koja će 70-tih godina postati neprikosnovena u tom takmičenju.  Lancia je takođe testirala svoje sposobnosti i na trkama 12 sati Sebringa i 24 sata Daytone na kojoj je jedna Fulvia uspjela da osvoji pobjedu u klasi i završi na jedanaestom mjestu u generalnom plasmanu.

Datum objave: 06/02/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook