Naslovna > Automobili > Land Rover > Range Rover > Range Rover Sport protiv 999 stepenika
FOTO GALERIJA (18)

Land Roverove avanture

Range Rover Sport protiv 999 stepenika

U okviru avanturističkog Dragon Chellenge poduhvata novi hibridni Range Rover Sport PHEV je savladao 99 krivina i popeo se uz 999 stepenika koji vode do „Nebeskih vrata“ na planini Tianmen u Kini. Prije toga „Sport“ je pokorio najveću pustinju na svijetu, najteži planinski uspon i najteži spust…

Britanski Land Rover je svoje terenske modele uvijek promovisao na originalan način. U mnogobrojnim dosadašnjim reklamnim avanturama njegovi terenci su se peli po nepristupačnim kamenjarima, gazili duboke i divlje rijeke, vukli nevjerovatno teške terete, dinamično se vozili se po asfaltu, ali i rado skretali sa njega. Kako bi dokazali svu raskoš i moć svog 4x4 pogona u luksuznom Range Rover Sportu Britanci su 2013. godine sa serijskim modelom prvo pokorili najdužu pješčanu pustinju na svijetu, saudijskoarabijski „Empty Quarter“. Bio je to prvi prelazak najsušnijeg mjesta na planeti u kojem prosječna dnevna temperatura iznosi 50 stepeni, sa jednim standardnim modelom automobila.

 

 

Najveći izazov za vozilo je bio sitni pustinjski pijesak koji je veoma agresivan prema usisnom sistemu automobila, ali i kočnicama, jer ima mogućnost da se uvlači u najsitnije otvore i pore. Na posebnom iskušenju je bio i španski vozač Moi Torrallardona, koji je u ovoj avanturističkoj vožnji iskoristio svoje iskustvo sa Dakar relija. Iste godine Britanci su se popeli na američki Pikes Peak vrh koji se nalazi u sastavu sjevernoameričkih Stjenovitih planina (Rocky Mountains). Podsjećamo da od podnožja do vrha Pikes Peak na 4.300 metara nadmorske visine vodi 20 kilometara dugačak i veoma opasan vijugavi put sa 156 zahtjevnih krivina na kojem se od 1916. godine vozi jedna od najpoznatijih američkih trka Pikes Peak Hill Climb ili „trka prema oblacima“. Ova trka je izazovna jer zbog naglog povećanja visine i prorjeđivanja vazduha na poseban ispit izdržljivosti stavlja motor automobila, ali i tijelo vozača. Procjenjuje se da pogonski agregati od starta do cilja zbog rijetkog vazduha gube do 30% deklarisane snage. I ovaj izazov Range Rover Sport je savladao u serijskom izdanju, bez bilo kakvih pogonskih modifikacija, a za njegovim upravljačem je bio šestostruki šampion Pikes Peaka Amerikanac Paul Dallenbach. 

 

 

Posljednja „Sportova“ avantura prije kineskog Tianmena bio je švajcarski spust Inferno Mürren. Ova 14,9 kilometara dugačka planinska staza, po kojoj se vozi najveća amaterska skijaška trka na svijetu ima start na 2.970 i cilj na 800 metara nadmorske visine. Od vrha do podnožja naizmjenično se smjenjuju ekstremni i veoma različiti klimatski uslovi, ali i veoma izazovne podloge za automobil. Start je okovan ledom, sredina staze je izuzetno kamenita, a donji dio travnat, klizav i veoma neravan. Zadnja dionica je makadamski put. I ovaj izazov Range Rover Sport je savladao čitav i u serijskom izdanju. Sa njim je kroz nevjerovatnu avanturu prošao nekadašnji Stig iz čuvene BBC automobilske emisije Top Gear, Britanac Ben Collins. 

 

 

 

Kako bi promovisali najsavremeniju hibridnu PHEV verziju Range Rover Sporta koja je predstavljena krajem 2017. godine, Britanci su došli na veoma originalnu ideju. Sa luksuznim terencem su otišli na kinesku planinu Tinamen i popeli se do prirodnog fenomena, procijepa u stijeni, poznatijeg pod nazivom „Nebeska vrata“. Prije stepenika, Range Rover Sport je savladao jednu od najizazovnijih cestovnih serpentina na svijetu koja ima čak 99 oštrih krivina i vodi od podnožja planine Tienmen do mjesta gdje počinju stepenici. Kineska legenda kaže „da je put na planini Tienmen živ i da njegova vijugava konfiguracija podsjeća na tijelo zmaja. Svako ko ne poštuje zmaja biće surovo kažnjen“. Onaj ko se popne do podnožja stepenika svoj put do „Nebeskih vrata“ nastavlja pješke, a na vrh se popnu samo najjači i najizdržljiviji. Podsjećamo da do Range Rovera Sport nijedan automobil nije prošao ovom dionicom.

 

 

Poseban izazov je bila činjenica da su stepenice izgrađene pod uglom od 45 stepeni, što je granična vrijednost na kojoj je dozvoljeno penjanje sa Range Rover Sportom. U ovom položaju najviše su opterećeni motor, te sistemi njegovog podmazivanja i hlađenja. Veliki teret, osim automobila, prilikom ostvarenja ovog poduhvata iznio je i kineski vozač Ho-pin Tung, prošlogodišnji pobjednik trke 24 časa Le Mana, te nekadašnji Renaultov F1 test i Jaguarov vozač Formule E. U Land Roveru ističu da je cilj posljednjeg izazova bio da se dokaže koliko je Range Rover Sport PHEV svestran automobil, da se on može veoma brzo voziti na najzahtjevnijem asfaltnom putu, ali i da s lakoćom može savladati najteže off-road izazove, koji njegov pogon dovode do limita. Na kraju svega Britanci su poručili da uspon na Tienmen nije njihova posljednja avantura i da će i u budućnosti ljubiteljima Land Rovera ponuditi još ovakvih uzbudljivih događaja.

 

Dragon Chellenge, Tienmen, Kina
Range Rover Sport PHEV
Vozač: Ho-pin Tung
Vrijeme: 22 min 41 sec
Dužina uspona: 11,3 km
Broj krivina: 99 
Broj stepenika: 999

 

Phil Jones, Land Rover Experience menadžer


„Ovo je sigurno jedan od najtežih, ako ne i najteži izazova svih vremena koji smo postavili pred jedan naš automobil. Kada smo došli na ideju da organizujemo i sprovedeno jedan ovako ambiciozan projekat prvo smo morali ispitati teoretske mogućnosti našeg vozila. U okviru simulacija koje smo napravili u našem testnom centru izradili smo čak i mini repliku sa 50 stepenika koji su simulirali uslove na planini Tianmen“. 

 

Ho-pin Tung, profesionalni vozač


„U mojoj dugogodišnjoj karijerijeri sam se susreo sa mnogim vozačkim izazovima, ali ovaj je bez sumnje najluđi od svih. Sva pravila vožnje koja sam do sada primjenjivao na usponu od 45 stepeni, uz stepenike sam mogao gurnuti u stranu i prepustiti se svojim osjećajima i ovom jedinstvenom automobilu. Kada sam krenuo iz podnožja „Nebeskih vrata“ samo jedna misao mi je bila na pameti, a to je stići do vrha. Presretan sam što mi je Land Rover učinio takvu čast i posjeo me za upravljač „Sporta“. Koliku erupciju adrenalina sam doživio na ovom usponu najbolje potvrđuje činjenica da sam se na vrhu sav tresao od uzbuđenja. To je vrhunski osjećaj za svakog vozača“.

 

AUTOMOBIL


Za nesvakidašnji poduhvat na planini Tienmen odabran je novi hibridni Range Rover Sport PHEV model. Podsjećamo da njegovu plug-in hibridnu pogonsku kombinaciju čine 2,0-litarski benzinski motor i elektromotor, koji pogonsku snagu crpi iz litijum-jonskih baterija kapaciteta 13,1 kWh. Ukupna snaga hibrida iznosi 404 „konja“ uz obrtni momenat od 640 Nm. To je dovoljno da se 2.209 kg težak terenac od 0 do 100 km/h ubrza za 6,8 sekundi i dostigne 220 km/h. Treba dodati da ovaj model teoretski može preći 50 kilometara na električni pogon. Elektromotor u kombinovanom režimu vožnje koji kontroliše elektronika daje benzinskom motoru dodatnu podršku i snagu pri oštrim ubrzanjima, kakva su veoma česta pri vožnji krivudavim putevima.


 

Datum objave: 15/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook