Naslovna > Automobili > Hyundai > ix35 > Rastanak sa konzervativnim
FOTO GALERIJA (13)

Predstavljamo – Hyundai ix35

Rastanak sa konzervativnim

Na Sajmu automobila u Frankfurtu Hyundai je predstavio nasljednika veoma uspješnog Tucsona, koji između ostalog donosi novo ime, atraktivan dizajn i uzoran kvalitet, adute koje je do sada bilo teško vezati uz bilo koji Hyundai...

Korejski automobilski gigant Hyundai u 2009. godini je temeljno osvježio svoju modelsku gamu. Posljednji u nizu aduta sa kojim kreće u pokoravanje evropskog tržišta predstavljen je u Frankfurtu bez puno pompe i spektakla, ali sa puno nade u uspjeh. Riječ je o kompaktnom SUV-u, koji zamjenjuje aktuelni Tucson i nosi novo ime ix35, koje je u skladu sa trendovskim brojčanim označavanjem Hyundaijevih modela namijenjenih Evropi. U ostalim dijelovima svijeta ovaj automobil zvaće se Tucson ili Tucson ix. Staro ime zadražano je u Americi i Aziji iz marketinških razloga, jer je tamo Tucson jedan od najprodavanijih Hyundaijevih modela, koji je podsjećamo od 2004. do danas proizveden u više od milion jedinica.

 

 

 


Druga generacija kompaktnog SUV-a dizajnerska je izvedenica iz koncepta ix-onic, koji je u gotovo identičnom izdanju predstavljen početkom godine na Sajmu automobila u Ženevi. Veoma pozitivne reakcije posjetilaca, ali i miliona poštovalaca širom svijeta, bile su dovoljan razlog da se Hyundaijevi čelnici već tada odluče na serijski proizvodnju ovog koncepta. Rezultat je odličan, posebno ako se uporedi sa prethodnikom, kojem je za veći uspjeh u Evropi nedostajalo puno više dizajnerske hrabrosti. Izgled ix35 rezultat je novog „fluidnog“ dizajnerskog jezika, koji karakteriše spoj oštrih i elegantnih linija sa kojima Korejci žele istaći nesputani duh ovog automobila i njegov pustolovni karakter. Ovaj dizajnerski jezik biće podloga i za neke nove Hyundaijeve projekte, koji su u fazi razvoja i koji će se kroz nekoliko godina pojaviti u obliku komercijalnih modela.

 

DIZAJN ENTERIJERA
Veliki napredak
Napredak u dizajnu unutrašnjosti je očigledan, a klasične krute forme kakve je nudio Tucson sada su zamijenjene mekanim, zaobljenim linijama, koje su u skladu sa aktuelnim modnim trendovima. S druge strane veliki napredak ostvaren je na polju ergonomije, ali i ukupnog kvaliteta ugrađenih materijala i njihove završne obrade, da bi se korejski SUV lakše suprotstavio etabliranoj evropskoj konkurenciji. Dominantnu ulogu u unutrašnjosti zauzima centralni stub, sa fabričkim integracijama CD/MP3 muzičkog sistema ili navigacije. Broj komandi je minimaliziran, a njihov položaj je ergonomski doveden na najviši nivo. Jedini detalj koji vizuelno narušava sklad prostor oko središnjeg grebena je potenciometar za podešavanje intenziteta svjetala, smješten na površinu sa desne strane upravljača. Instrument tabla nudi novu kombinaciju plavo-bijelog osvjetljenja, koje mijenja dosadašnje napadno plavo.

 

Savremena strana automobila ponajviše se osjeća u unutrašnjosti, čiji dizajn predstavlja veliki korak naprijed za Hyundai. Kilometrima ispred onog što je nudio Tucson, vizuelno bez dileme staje rame uz rame sa etabliranom evropskom konkurencijom. Bez karakterističnog istočnjačkog „kičeraja“ ili suzdržanosti, koju smo mogli vidjeti kod prethodnika, enterijer ix35 pokazuje veliki napredak Korejaca i njihovu želju za stalnim usavršavanjem. Bogati paketi osnovne i dugački spiskovi opcione opreme najavljuju da će novi Hyundaijev SUV biti moguće kupiti u skromnim osnovnim izvedbama, ali i raskošno opremljenim, po ukusu pojedinaca, složenim kombinacijama, čiji luksuz neće zaostajati za konkurencijom. Sve nabrojano stvara sliku da je ix35 dinamičan automobil, sportskog imidža, koji naslućuju i atraktivni alu-naplaci dimenzija 225/55 R18, te da je namijenjen aktivnim vozačima željnim ludog provoda za upravljačem, bez obzira na uslove vožnje.


 


Da će biti sposoban da im pruži lud provod, da se naslutiti po kombinaciji vješanja sa prednjim McPhersonom i zadnjim Multi-linkom, koju primjenjuju i najozbiljniji konkurentski  modeli u klasi poput Nissana X-Traila, VW Tiguana, Ford Kuge... Osnovna odlika ovakvog vješanja je uspješno postizanje kompromisa između dinamičkih i off-road mogućnosti, te cestovne udobnosti, koji se postavlja kao nužni preduslov za tržišni uspjeha svakog savremenog SUV-a. Garancija uživanja mogla bi se pronaći i u novorazvijenom 2.0-litarskom turbodizel agregatu sa 184 KS, iz nove R serije Hyundaijevih savremenih dizelaša, te istolitarskom Theta II benzinskom agregatu sa potencijalom od 163 KS... Oba motora zadovoljavaju Euro 5 normu i predstavljaju najnovije izdanke korejskog inženjeringa.

 

MOTORI  Izdanak novih generacija Za ix35 Hyundai je pripremio tri novorazvijena agregata Euro 5 generacije. Na početku ponude nalazi se 2.0-litarski Theta II benzinac sa 163 KS, koji u kombinaciji sa 2WD pogonom emituje 178 g/km CO2. Od novembra 2010. u ponudi će se naći i 1.6-litarski GDI sa 140 KS, sa emisijom CO2 od 159 g/km.  Ovaj agregat biće dostupan sa inovativnom start-stop tehnologijom, koja će redukovati emisiju CO2 na 149 g/km. Za ix35 namijenjena su i dva dizelaša  2.0-litarski sa potencijalom od 184 KS i 136 KS, te 1.7-litarski U-II agregat sa jedinstvenom snagom od 115 konja. Prvi agregat ostvaruje emisiju CO2 od 165, odnosno 158 g/km, dok drugi koji će biti dostupan sa 2WD pogonom od novembra 2010. godine emituje 139 g/km. U Americi će u ponudi biti i 2.4-litarski benzinac. Hyundai naglašava da će svi ponuđeni agregati biti veoma pouzdani, a tu tvrdnju potkrepljuje činjenicom da je u okviru njihovog razvoja testirano čak 500 prototipova te da je razvoj trajao 42 mjeseca.

 

Za prenos snage na prednje ili opciono na sva četiri točka biće zadužena dva šestostepena mjenjača, manuelne i automatske koncepcije, kojima će podršku pružati savremeni elektronski sistemi. Dinamička ostvarenja iz ugla proizvođača ogledaju se u ubrzanju od osam sekundi na potezu od 0 do 100 km/h, ali i interesantnim međuubrzanjima, što je rezultat vrhunske sinergije između agregata, mjenjača i pogonskog sklopa. Novi ix35 proizvodiće se na dva kontinenta u Aziji i Evropi, tačnije u Hyundaijevoj korejskoj tvornici u gradu Ulsanu i u Kijinoj tvornici u slovačkom gradu Žilini. Na korejskom tržištu prodaja je već počela, dok će u Evropi prvi modeli biti isporučeni u februaru 2010. godine. Iako nije formirana, pretpostavlja se da će cijena početnog modela u Njemačkoj biti oko 35.000 KM, što bi mogao biti krupan zalogaj za konkurente.

Datum objave: 17/10/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook