Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > C Klasa > Redizajn sa 6.500 novih detalja
FOTO GALERIJA (22)

Mercedes C-Klase

Redizajn sa 6.500 novih detalja

Sa redizajniranom C-Klasom Mercedes je napravio čak 6.500 promjena na C-Klasi, koja je dobila svježiji dizajn, savremena LED svjetla, novi upravljač, digitalnu instrument tablu, savremeniju multimediju i ekološki prihvatljiviju pogonsku gamu...

Kada se prvi put pojavila 2014. godine četvrta generacija Mercedesa C-klase otvorila je potpuno novo poglavlje u istoriji njemačkog proizvođača i postavila najviše standarde među limuzinama srednje klase. Ona je prije svega donijela novi dizajnerski pristup, sa linijama, proporcijama i oblicima u kojima se kao uzor jasno ogledala reprezentativna S-klasa. Sličan pristup primijenjen je i u enterijeru, koji je nivoom luksuza, kvalitetom izrade, materijalima, ali i stilom značajno odskočio od svega do tada ponuđenog u segmentu premium limuzina srednje klase. Kupcima se to izuzetno dopalo, o čemu najbolje svjedoči prošlogodišnjih 176.000 isporučenih C-klasa na evropskom tržištu. Isto toliko Mercedes je prodao i u 2016. i 2015. godini, dok je nešto slabiji rezultat zabilježen tek 2014. godine kada je novi model tek uveden na tržište (136.000 jedinica). Odlični prodajni rezultati krunisani su i titulom lider klase ispred vječitih konkurenata BMW-a 3 i Audija A4. Realno, u takvom odnosu snaga Mercedes i nije imao silne potrebe da mijenja C-klasu, ali je ona ipak temeljno osvježena kako bi i preostale dvije-tri godine koliko će biti na tržištu do dolaska novog modela zadržala lidersku poziciju.


Sa aktuelnim novinama koje donosi redizajnirana C-Klasa u svim njenim karoserijskim izdanjima (kupe, limuzina, kabriolet i karavan) upoznali smo se u okviru međunarodne prezentacije, koja je organizovana u živopisnom Luksemburgu i komšijskoj Njemačkoj. Mada se na prvi pogled zbog prepoznatljivog i u sitnim detaljima modernizovanog dizajna ne čini da su promjene velike, pedantni Nijemci su izračunali da C-Klasa sada ima čak 6.500 novih komponenti. Kada je riječ o elektronici čak 80 odsto svih komponenti su potpuno nove. Ove promjene su bile neophodno kako bi C-Klasa mogla da preuzme sve tehnološke novine koje su ugrađene u aktuelni S model. No krenimo redom, od vanjskog izgleda i dizajna. C-Klasa je sa redizajnom dobila nove branike, te drugačije stilizovanu masku hladnjaka u obje njene verzije sa rešetkastom osnovom i velikim logotipom u sredini. S vana su još uočljiva i nova LED svjetla, koja u najskupljoj Multibeam LED verziji dolaze sa 84 nezavisne diode. Ona su u potpunosti automatizovana i imaju visok stepen efikasnosti u osvjetljavanju puta bez zasljepljivanja vozača i pješaka, koji dolaze u susret C-Klase. LED svjetla do posebnog izražaja dolaze noću, kada C-Klasi obezbjeđuju jedinstven vizuelni potpis, kako s prednje tako i sa zadnje strane. Treba dodati još da je zadnji branik sada kod standardnih modela dodatno istaknut hromiranom lajsnom sa imitacijama izduvnih otvora. Kod sportskih AMG verzija pozadinu krase dvostruki ovalni izduvni otvori sa crnim difizorom vazduha u sredini.


Kada je riječ o enterijeru u prvom planu je novi multifunkcionalni trokraki upravljač, koji je prošle godine premijerno ugrađen u redizajniranu S-Klasu. Zahvaljujući obilnoj upotrebi svijetlih dekoracija u standardnim Avantgarde i Exclusive paketima može da djeluje pomalo i kičasto, dok se vizuelno najskladnije uklapa sa sportskim okruženjem AMG modela. Sa novim upravljačem su uvedene i dvije velike novosti. Prva su taktilni, na dodir osjetljivi kontroleri koji su premijeru imali u E-Klasi 2016. godine, a druga premještanje komandi za upravljanje tempomatom na krakove upravljača i eliminacija klasične polugice, koja se do sada nalazila sa desne strane iza upravljača. Novo rješenje se za sada čini puno praktičnijim. Po uzoru na ostale kućne modele i C-Klasa je dobila opcione digitalne instrumente, koji se ispred vozača prikazuju na 12,3-inčnom ekranu visoke rezolucije 1.920x720 piksela. Podsjećamo da su u standardnoj opremi još uvijek ostali klasični analogni instrumenti. Na vrhu centralnog grebena je ugrađen veći i savremeniji na dodir osjetljivi visokorezolucijski 10,25-inčni ekran, čijim funkcijama se upravlja pomoću usavršenog na dodir osjetljivog kontrolora, koji se nalazi ispred srednjeg naslona za ruku. Nove instrumente i multimediju prate drugačije presvlake sjedišta i bočnih obloga. Dosadašnje glasovne komande su dobile jednu funkciju više, odnosno mogućnost uključivanja grijača u sjedištima i podešavanje njihovog intenziteta.


Sistemi asistencije su dodatno osavremenjeni Active Distance Assist Distronic sistemom koji je redizajniranoj C-Klasi omogućio da u određenim situacijama omogući poluautonomnu vožnju. U praksi to znači da nova C-Klasa ima mogućnost samostalnog korigovanja brzine u skladu sa saobraćajnim znakovima, održavanje zadate brzine i razmaka u odnosu na ostala vozila, te automatskog prestrojavanja i preticanja vozila ispred na putevima sa dvije i više traka u istom smjeru. Glavni „krivac“ za veliki napredak autonomnih sistema u ovom slučaju je ugradnja najnovije generacije radara, odnosno kamere, koja omogućava pregled puta sa dometom od čak 500 metara. Kao i do sada, kupci će zavisno od tržišta moći da biraju između četiri paketa opreme: Basic, Avantgarde, Exclusive i AMG. Prva tri paketa sa sobom donose karakteristične konfiguracije glavnih svjetala i drugačije stilske dodatke na branicima. AMG model od ostalih paketa jasno se razlikuje po serijskoj maski hladnjaka sa dijamantskim efektom.
Početna cijena nove C-klase zavisno od motora, opreme  i karoserije se kreće od 35.033 do 61.850 eura. U Mercedesu smatraju da su promjene u cjenovniku minimalne s obzirom na stepen nepretka koji je napravljen u okviru redizajna. Nakon prvih vožnji takav stav nam se čini i više nego opravdanim.

 

POGON
Mercedes je redizajniranu C-Klasu ponudio sa novim rednim benzinskim i dizelskim četvero i šestocilindarskim motorima, te jednom plug-in hibridnom pogonskom kombinacijom. Benzinsku gamu otvara 1,6-litarski turbobenzinac, koji u C160 i C180 modelima raspolaže sa 129 i 156 KS. Nakon njega dolazi potpuno novi 1,5-litarski turbo benzinac (C200) potpomognut 48V starter/generatorom, koji atmosferskom motoru potpomaže sa dodatnih 14 KS. Tu je i novi 2,0-litarski motor iz C 300 modela sa 258 KS i 370 Nm. Na samom vrhu benzinske game nalazi se 3.0-litarski V6 benzinac (C 400 4Matic) koji raspolaže sa 333 KS i 480 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor pogoni i najjači C43 AMG model, u kojem raspolaže sa 390 KS i 520 Nm. Zahvaljujući kombinaciji sa dva turbopunjača on je za 23 KS jači od dosadašnjeg, te omogućava redizajniranoj C-Klasi da zavisno od karoserijske verzije od 0 do 100 km/h ubrza za 4,7, odnosno 4,8 sekundi. Pošto smo tokom prezentacije najviše vremena proveli družeći se sa njim, možemo reći da je riječ o vrhunskom motoru, koji uz prosječnu potrošnju malo višu od devet litara pruža vrhunski užitak i zabavu u svim uslovima za vožnju. AMG model istovremeno pokazuje i koliko visoko mogu biti postavljeni dinamički limiti kada je riječ o redizajniranoj C-Klasi. Dizelska gama startuje sa 1,6-litarskim motorom koji u C180d i C200d modelima razvija 122 i 160 KS. Veći dvolitarski dizelaš u C200d raspolaže sa 150, a u C220d 194 KS. Za kraj treba naglasiti da svi motori, koji su dostupni u redizajniranoj C-Klasi zadovoljaju najstrože Euro 6d propise o emsiji C02.
 

Datum objave: 19/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook