Naslovna > Tehnika > Rekonstrukcija
FOTO GALERIJA (9)

Mazda Skyactiv tehnologija

Rekonstrukcija

Riječju kojom se u današnje vrijeme najčešće oglašavaju premijeri vlada, kada smjenjuju svoje ministre, možemo označiti i Mazdin novi pristup razvoju njenih automobila u skladu sa poznatom "Zoom-zoom" filozofijom. Mazda je ipak izabrala primjereniji naziv za svoju novu razvojnu filozofiju, tako da prema riječima odgovornih ljudi iz Mazde...

Skyactiv tehnologija je u stvari zajednički naziv za sve tehnologije nove generacije, koje se "njeguju" pod Mazdinom dugoročnom strategijom tehnološkog razvoja, nazvanom "Održivi Zoom-zoom". Ukratko, želja Mazdinih stručnjaka je da ponude automobile koji će pružiti maksimalno uživanje u vožnji, podržano velikom sigurnošću i ekološkom sviješću. Prvi korak ka ovom cilju je uvođenje takozvane "Bilding block" strategije, za koju je planirano da se implementira do 2015. godine.Ova strategija označava optimizaciju svih segmenata Mazdinih automobila (motora, mjenjača, karoserije i podvozja), kao i uvođenje novih tehnologija, poput regenerativnog kočenja i hibridne tehnologije, odnosno poboljšanje kompletnog procesa proizvodnje od samog razvoja do masovne proizvodnje. Sve tehnologije nastale na bazi "Bilding block" strategije biće pod zajedničkim nazivom "Skyactiv".

 

 

 

 

Prosto rečeno, Mazda je rastavila automobil na "sastavne" dijelove u pokušaju da optimizira svaki dio automobila. U Mazdi su sigurni da će i malim pomacima na svakom konstrukcijskom dijelu njenih automobila, u ukupnom "zbiru", nastati velika poboljšanja. Među prvima na "udaru" našli su se pogonski agregati. U skladu sa navedenom strategijom i nizom poboljšanja nastali su novi Skyactiv-G i Skyactiv-D pogonski motori. Skyactiv-G je novi benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem i sa najvećim kompresionim odnosom na svijetu (14,0:1), bez pojave "kliktanja". Ova visoka kompresija donosi mu smanjenje potrošnje od 15 posto goriva, uz istovremeno povećanje obrtnog momenta za 15 posto.Povećanje momenta u području niskih i srednjih obrtaja, donijelo je znatno poboljšanje u svakodnevnoj upotrebi automobila. Ovako visok kompresioni odnos, između ostalog, omogućila je upotreba izduvnog sistema 4-2-1, klipova s posebnim udubljenjima na čelu i brizgaljke sa više otvora. Skyactiv-D je veoma "čist" dizel motor nove generacije, sposoban da udovolji svjetskim propisima o emisiji štetnih izduvnih gasova, ali bez skupih sistema za tretman Nox, kao što su selektivne katalitičke redukcije (SCR) s ureom ili takozvane klopke za NOx (LNT). Ovo mu omogućava najniži kompresioni odnos za dizel motore na svijetu od 14,0:1, pri čemu je potrošnja 20 posto niža. 

 

 

Novi dvostruki turbo-punjač omogućava uglađeno linearno ubrzanje od najnižih do najviših obrtaja (do 5200 o/min), pri čemu se značajno dobilo na povećanju obrtnog momenta u režimu niskih i srednjih obrtaja motora. Koliko je novi motor "uspješan", govori i podatak da izduvni gasovi zadovoljavaju svjetske norme (Euro 6 u Evropi, Tier2Bin5 u Sjevernoj Americi i Post New Long-Term u Japanu), ali bez skupih tretiranja štetnih izduvnih gasova s ciljem smanjenja emisije NOx. Sljedeći su na "tretman" došli automatski i manuelni mjenjači. Skyactiv-Drive je novi visokoefikasan automatski mjenjač, koji znatno bolje prenosi obrtni moment zahvaljujući režimu krute veze pogonske i gonjene strane. Kombinuje sve prednosti standardnog automatskog, zatim mjenjača sa kontinuirano promjenjivim prenosnim odnosom i mjenjača sa dvije lamele. Ovaj mjenjač povećava učinak prenošenja obrtnog momenta, a istovremeno pruža osjećaj u vožnji poput klasičnog manuelnog mjenjača. Upotrebom novog Skyactiv-Drive mjenjača, potrošnja goriva biće smanjena 4-7 posto u poređenju sa sadašnjom generacijom automatskih mjenjača.

 

 

Skyactiv manuelni mjenjač je lagane i kompaktne konstrukcije. On omogućava brze i lagane promjene stepena prenosa, a vozaču daje osjećaj da se nalazi u sportskom automobilu. Od samog početka konstruisanja zamišljen je za automobile kojima je motor smješten ispod prednje haube, a pogon je na prednjoj osovini. Usljed manjih dimenzija i sama težina mjenjača je manja, a potrošnja goriva dodatno je smanjena zahvaljujući konstrukciji sa smanjenim unutrašnjim trenjem. Završna faza rekonstrukcije obuhvatila je karoseriju i podvozje automobila. Skyactiv karoserija je vrlo čvrsta, maksimalno sigurna kod udesa, a njena povećana krutost pruža maksimalno uživanje u vožnji. Ona je 8 posto lakša i 30 posto  kruća (optimizovan proces spajanja, uz korištenje čelika visoke čvrstoće), a pri konstrukciji korištena je takozvana "ravna struktura", kod koje je svaki dio izrađen što je moguće ravnije, a primijenjen je i princip "kontinuiranog okvira", kod kojeg je postignuto da svaki dio karoserije radi u koordinaciji s ostalim dijelovima sa kojima je spojen.

 

 

Skyactiv podvozje nudi visoke performanse i ravnotežu između upravljivosti i udobnosti same vožnje. Novorazvijene su prednje opružne noge i zadnje multi-link vješanje, koji zajedno daju veću čvrstoću i manju težinu (14 posto lakše od aktuelnog). Omogućena je veća agilnost na srednjim brzinama vožnje, kao i maksimalna stabilnost pri vrlo velikim brzinama, a istovremeno udobnost je povećana revidiranjem položaja svih komponenti vješanja i upravljačkog mehanizma.

 

 

Najodgovorniji čovjek iz Mazde zadužen za projekat Skyactiv Takashi Yamanouchi tvrdi da kod kompletnog obnavljanja automobila nisu rađeni kompromisi. Osim prethodno navedenih "dijelova" automobila, pod "lupu" su stavljeni svi proizvodni procesi, a tehničkim inovacijama prilazilo se krajnje revolucionarno, tako da rezultati nisu izostali. Nadajmo se samo da vozači Mazdinih automobila ova poboljšanja neće najviše osjetiti preko svog džepa, odnosno da Skyactiv tehnologija neće značajno povisiti cijene Mazdinih automobila.

Datum objave: 13/05/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook