Naslovna > Automobili > Kia > Sportage > Rekorder koji ruši limite

Kia Sportage 1.6 CRDi 7DCT EX Fresh

Rekorder koji ruši limite

Sportage je prije redizajna bio, a nakon njega i ostao kompaktni SUV sa najdužom sedmogodišnjom garancijom na tržištu, koja u slučaju testnog modela nudi odličan balans između modernog dizajna, komfornog enterijera, sadržajnih paketa opreme i dobro odmjerenog dizelskog pogona, kombinovanog sa savremenim 7DCT automatikom...

Aktuelna četvrta generacija Kije Sportage svjetlo dana je ugledala u septembru 2015. godine, a krajem prošle predstavljena je u redizajniranom izdanju. Sa redizajnom su napravljene blage estetske korekcije, koje su donijele blagi dah svježine, ali bez prevelikog odmaka od originalnog koncepta. Ovakav pristup posebno bi trebalo da cijene svi oni koji su Sportage uzeli prije redizajna, jer njihovi automobili neće ostariti preko noći, a samim tim neće biti ni u ovakvim prilikama nužnog osjetnog pada vrijednosti. Da se brine za svoje kupce Kia je odavno potvrdila sa rekordnom sedmogodišnjom garancijom. I mada ćete u gotovo svakoj raspravi među domaćim vozačima čuti priče o sitnim slovima, koja pišu ispod svake garancije, na kraju ipak ostaje činjenica kako korejski proizvođač ima ekskluzivno pravo na najdužu garanciju, koja je tim zanimljivija, jer u prve tri godine korištenje ne limitira kupca sa brojem pređenih kilometara. Teoretski to znači da bi svi oni koji imaju potrebu za dugačkim rutama za 356 dana mogli da prevale i do 100.000 km ili da za 1.068 noći stignu do gotovo 300.000 km bez gubitka garancije. Mada su ovakvi ekstremi rijetki, činjenica je i da konkurencija u ovakvim situacijama limit stavlja na upola manje kilometraže.


Da je rekordni garantni rok evropskim kupcima i te kako značajan najbolje potvrđuju prodajni rezultati aktuelnog Sportagea, koji je 2016. godine stigao do rekordnih 138.218 isporučenih jedinica. Poređenja radi, deceniju prije toga, 2006. godine Kia je u Evropi uspjela prodati 32.147 Sportagea. Mada je popularnost kompaktnih SUV modela u stalnom usponu, na prste jedne ruke se mogu nabrojati oni koji su poput korejskog SUV-a za deset godina uspjeli čak četiri puta povećati prodaju. Nema sumnje da je za ovakav trend zaslužan i dopadljiv dizajn, koji je Kiji podario njemački genije Peter Schreyer. Mada dežurni kritičari stalno traže elemente „kopije“ u njegovim kreacijama, činjenica je da im on daje minimalne povode za to. Jedan od njih dobili su sa redizajnom Sportagea, koji je s prednje strane ostao veoma originalan, dok je pozadi sa novim spojenim svjetlima počeo neodoljivo da liči na neke savremene Porscheove modele, poput Macana i Cayennea. Iz ugla Kijinih kupaca ovaj Schereyrov „copy“ suštinski ne donosi ništa loše, jer Sportage vizuelno približava mnogo skupljim premijum modelima. Ni estetski efekat nije zanemarljiv, što su nam uostalom tokom testnih vožnji najbolje potvrdili mnogobrojni pogledi ostalih vozača, ali i slučajnih prolaznika, koji su se bez ustezanja okretali za našim atraktivnim testnim modelom.


Ako spolja i liči na Porsche, Sportage u kabini jasno sugeriše da ne želi igrati na premijum nivou, već da ga zanimaju racionalni, razumni i dobro proračunati kupci, koji u automobilu od pedesetak hiljada konvertibilnih maraka očekuju prije svega praktičnost i funkcionalnost. Kia uz ova dva epiteta tradicionalno dodaje i bogatu opremu, ali i veoma pedantnu završnu obradu, zbog koje se „kritičarsko pero“ brzo otupljuje. BH. kupcima korejski proizvođač nudi četiri nivoa opreme uz Sportagea. Već od početnog LX Active se dobija sve što je potrebno za ugodnu vožnju poput klima uređaja sa ventilacionim otvorima za drugi red sjedišta, solidan audio sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, te USB i Aux utičnicama, električni podizač svih prozora, putni računar na instrument tabli sa 3,5-inčnim displejom, tempomt i limitator sa komandama na upravljaču i još puno toga. Osim njega kupcima se još nude i LX Edition, testni EX Fresh i najviši i najsadržajniji GT Line nivo opreme, koji se od ostalih izdvaja i karakterističnim, sportskim dizajnom. 


Na prvi utisak nakon ulaska u Sportageovu kabinu, u bogato opremljenim kombinacijama poput testne mnogo utiče veliki broj tastera i prekidača koji se nalaze na samom upravljaču, ali i sa njegovih strana, na vratima, centralnom grebenu i upravljaču. Kia se po ovom pitanju još uvijek drži tradicionalnih vrijednosti, koje još uvijek privlače veliki broj, uglavnom tradicionalnijih kupaca. Podsjećamo da su mnogi konkurenti svoje enterijere već djelimično ili potpuno digitalizovali kako bi se priklonili zahtjevima „tablet generacije“. Kia nije i to se ne čini kao nedostatak, prije svega, jer su analogni instrumenti sa bijelim pozadinskim osvjetljenjem veoma pregledni i ne zamaraju oči na dužim putovanjima. Sve za vožnju neophodne informacije vozaču su dostupne preko 3,5-inčnog displeja putnog računara, koji je u GT Line verziji još veći (4,2-inča). Multifunkcionalni upravljač lijepo je oblikovan, njegov obruč pruža ugodan oslonac za ruke, a 12 daljinskih komandi je intuitivno raspoređeno po bočnim krakovima, čiji izgled nas je stilski podsjetio na neka savremena Mercedesova rješenja. Vozač u Sportageu ima povlašten položaj, jer je centralni greben blago zakrenut ka njemu. Novi i savremeniji multimedijalni sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom i modernom  grafikom ima pregršt različitih sadržaja među kojima izdvajamo TomTom navigaciju sa Kia Connected sistemom koji nudi mnoštvo korisnih informacijama o saobrćaju, kamerama za mjerenje brzine, prognozu vremena i još neke sadržaje koji se ažuriraju u realnom vremenu. Ispod njega je prava mala šuma od 26 tastera, i a tu su i četiri okrugla potenciometra. Mada su se korejski stručnjaci potrudili i ponudili praktične taster „prečice“ poput one za automatsko aktiviranje grafičkog prikaza rada klima uređaj na 7-inčnom ekranu, te veoma pojednostavili rad audio sistema činjenica je da se nije lako fokusirati oko u ovakvom radnom okruženju. Dok automobil miruje prsti će lako da „nabodu“ željene tastere, ali u vožnji ove operacije zahtijevaju skretanje pogleda s puta.


No Kia ima rješenje i za trenutke u kojima vozačka pažnja nije na najvišem nivou. Naime, u svim onim situacijama u kojima osoba za upravljačem ne odradi dobro posao za koji je zadužena reagovaće neki od brojnih inteligentnih sigurnosnih ili sistema asistencije. U EX Fresh paketu vozač ih ima zaista puno na raspolaganju. Tu su serijski sistemi pomoći pri kretanju na uzbrdici i pri spuštanju nizbrdo. U slučaju naglog kočenja automobil će sam aktivirati sva četiri pokazivača pravca kako bi upozorio ostale učesnike u saobraćaju, a vozač može da računa i na sistem elektronske stabilizacije prikolice, odnosno sistem pomoći pri parkiranju sa zvučnim parking senzorima i zadnjom kamerom. U slučaju da automobil izgubi putanju o saobraćjanoj traci i nagazi liniju ograničenja aktiviraće se vizuelni i zvučni sistem upozorenja, a ako to ponovi više puta dobiće upozorenje i  od sistema koji je zadužen za kontrolu njegove koncentracije. Kako ne bi previdio neki od znakova ograničenja tu je sistem za čitanje znakova i njihovo predočavanje putem info displeja. Dobrodošlim asistentom pokazao se i sistem automatskog podešavanja dugih svjetala. Mada ga nismo isprobali, vjerujemo da je i te kako koristan i sistem koji sprečava pražnjenje baterije, koji nakon određenog vremena u zaključanom vozilu gasi sve električne potrošače.
Sa redizajnom i osvježavanjem Sportagea Kia je bh. kupcima ponudila i nove cijene. Za najpovoljniji model sa 1.6 GDi benzinskim motorom (132 KS) i LX Active opremom sada treba izdvojiti 37.990 KM, dok je najpovoljniji 1.6-litarski „dizelaš“ sa 115 KS u istoj kombinaciji dostupan za 44.990 KM. Njegova jača, testna verzija sa 136 KS i LX Active opremom startuje od 45.990 KM, dok je za EX Fresh model poput testnog sa 7DCT automatskim mjenjačem i metalik bojom potrebno izdvojiti 53.190 KM.


POGON
Sa redizajnom Sportagea Kia je napravila nekoliko pogonskih osvježenja od kojih se kao dva bh. kupcima najzanimljivija čine uvođenje savremenog 1.6 CRDi dizel motora sa 115 i 136 KS, koji je zamijenio dosadašnji 1.7 CRDi, te mogućnost njegovog kombinovanja (u jačoj verziji) sa 4x4 pogonom, uz doplatu od 3.000 KM. U testnom modelu smo ga dobili sa prednjim pogonom, koji je suštinski dovoljan za uspješno obavljanje većine svakodnevnih porodičnih, ali i poslovnih zadataka. Ko nema potrebe za čestim silascima sa asflata ili brdskom vožnjom 3.000 KM može da potroši recimo za dodatnu opremu ili viši paket. Novi motor zadovoljava najastrože Euro 6d-TEMP ekološke standarde sa emisijom CO2 od 128 g/km. Kada je riječ o pogonskom potencijalu slabija verzija raspolaže sa 280 Nm obrtnog momenta, dok je kod jače on 40 Nm veći. Manji obrtni momenat je dostupan od 1.500, a veći od 2.000 o/min. U praksi nam se novi motor predstavio kao idealna mjera za 1.605 kg težak testni automobil. U kombinaciji sa 7DCT automatskim mjenjačem sa dva kvačila nudi dinamičan start, ali i međuubrzanja. Do „stotke“ stiže za 11,8 sekundi, dok mu je najveća brzina na 180 km/h. Kia uz njega obećava prosječnu potrošnju od 4,8 litara, koja se u zahtjevnim testnim uslovima povećala na očekivanih 7,5 litara. S malo pažnje moguće je i voziti ekonomičnije, s prosjecima koji su litar ili litar i po niži od postignutog na testu. Vješanje je udobno, sa puno dinamičke rezerve, što se najbolje osjeti prilikom oštrih prolazaka kroz krivine. ESP je moguće isključiti u meniju putnog računara što je s obzirom na veliki broj klasičnih tastera u Sportageovom enterijeru svojevrsno iznenađenje. Motor je tih i uglađen u normalnoj vožnji, dok će nakon svakog oštrijeg pritiska na gas da se oglasi sa dizelskim brundanjem, koje zvučna izolacija ne može u potpunosti da isfiltrira, što bi ujedno i bila naša najveća zamjerka prema Kijinom SUV-u, koji je pokazao da je više nego odlično izbalansiran automobil na svim poljima.

Datum objave: 07/05/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook