Naslovna > Automobili > Opel > Insignia > Rekordna dužina i prosječan prtljažnik
FOTO GALERIJA (21)

Opel Insignia Sports Tourer

Rekordna dužina i prosječan prtljažnik

Sa karoserijom koja je samo milimetar kraća od pet metara nova Insignia Sports Tourer je probila sve dosadašnje okvire klase. Rast dimenzija nije se značajnije odrazio na kapacitet prtljažnika, koji sa 520 litara zapremine zadovoljava tek prosjek klase…

Nova Insignia Sports Tourer je u odnosu na limuzinski Grand Sport duža punih 10 centimetara (4,99 m), te je kao takva postala najgabaritniji karavan u klasi. Svojim raskošnim dimenzijama nadmašuje i aktuelne modele premium proizvođača kao što su BMW 5 Touring (4,94 m) i Mercedes E Estate (4,93 m). Od Mazde 6 Wagon novi Opelov karavan je duži čak 19 cm, a 12 od Forda Mondeo Sportbreak. Nevjerovatno zvuči da je Insignia ST duža 14,5 centimetara i od Škode Superb Combi, koja sa prtljažnikom zapremine 660 litara predstavlja najkapacitetniji model u klasi. Ako ste sada očekivali da ćemo napisati neke spektakularne brojeve, koji će opisati zapreminu prtljažnika njemačkog karavana, prevarili ste se. Uprkos raskošnim dimenzijama, Insignia Sports Tourer ima tek prosječan prtljažnik, koji ima 520 litara zapremine (490 kod limuzine), a sa preklopljenim naslonima zadnjih sjedišta se može povećati na 1.638 litara. Navedeno ostvarenje je na nivou onog što nude značajno kraći karavanski Mondeo (525/1.600 l) i Mazda 6 (522/1.648 l), ali i slabije od 610 litara kolka je zapremina 33 cm kraće Škode Octavie Combi. Podsjećamo još i da je osnovna zapremina prtljažnika nove Inisgnie Sports Tourer manja u odnosu na prethodnu generaciju (540 litara), dok je maksimalna veća za stotinjak litara.

 

 


Još nije poznato koliko prostora novi karavan nudi za putnike u drugom redu sjedišta, ali to ostvarenje, s obzirom na 9,2 cm duži međuosovinski razmak ne bi smjelo biti manje od onoga što nude najraskošniji modeli u klasi. U suprotnom, Opel će teško opravdati činjenicu da je njegov novi karavan punih 8,5 centimetara duži od prethodnog. Za sada je poznato da se u novoj Insigniji Sports Tourer mogu prevesti predmeti do dva metra dužine (9,7 cm duži nego do sada). U zvaničnom Opelovom saopštenju stoji i da je kabina postala prostranija, odnosno da su sa novom arhitekturom dobili 31 mm više prostora za glave, te 25 mm širi prostor u području ramena i 27 mm duži oslonac za leđa. Ovdje nije precizirano na koji dio kabine se odnosi navedeni „dobitak“, prednji ili zadnji. Ono što je veoma jasno podvučeno je podatak da će zavisno od verzije, motora i opreme novi model biti i do 200 kg lakši u odnosu na prethodni. Značajno smanjenje težine u Opelu su postigli upotrebom nove platforme, ali racionalizacijom i promišljenim inženjeringom na svim poljima.

 


Kao i do sada osnovne verzije će se kombinovati sa prednjim, a one prestižnije i jače sa 4x4 pogonom. U Opelu navode da je nova Insignia komfornija od prethodnog modela, te da su njene dinamičke mogućnosti značajno unaprijeđene. Poput limuzine i karavan je dobio najsavremeniji IntelliLux LED sistem adaptivnih svjetala sa 32 LED diode, koje mogu da se prilagođavaju konfiguraciji puta i osvijetle 400 metara ispred vozila. Sigurnosti doprinose i novi head-up displej, te četiri širokougaone kamere za nadzor okoline vozila pod uglom od 360 stepeni. Tu je i adaptivni tempomat sa automatskim održavanjem razmaka, te radarski sistem nadzora saobraćaja iza vozila, koji je veoma koristan kod vožnje po magli. Opel između ostalog nudi i sisteme za otkrivanje opasnosti na putu i automatsko kočenje, nadzor „mrtvog ugla“, pravca kretanja i prepoznavanje saobraćajnih znakova. Od starta prodaje karavanska Insignia će biti ponuđena sa novim 1.5-litarskim turbobenzinskim motorom sa 140 i 165 KS, odnosno sa 1.6 CDTi dizelašem sa 136 KS. Ponuda bi vremenom trebalo da bude proširena sa 2.0 Turbo benzincem sa 260 KS, te 2.0 dizelašem sa 170 KS. Opel je objavio da cijena nove Insignie ST na njemačkom tržištu startuje od 26.940 eura, te da je njena pretprodaja počela 20. februara.

 

VIŠI NIVO DINAMIKE U VOŽNJI
Pogonom na sve točkove od sada je pogonjen novim sistemom vektorisanja obrtnog momenta. Pomoću dvije električno kontrolisane spojnice sa višestrukim lamelama, on zamjenjuje klasični zadnji diferencijal, te omogućavaju tečniji i precizniji prenos obrtnog momenta na točkove zadnje osovine. To poboljšava njihovo prianjanje na različitijim vrstama podloga poput mokrog i prljavog asfalta, snijega, makadama. Sistem velikom brzinom raspodjeljuje obrtni moment između točkova, te omogućava visok nivo sigurnosti pri prolasku kroz krivine. Na dinamičke mogućnosti automobila utiče i unaprijeđeni FlexRide sistem, koji kroz tri različita režima rada elektronike (Standard, Sport i Tour) utiče na rad amortizera, ESP-a, sistema upravljanja, odaziva na papučicu gasa, te na brzinu promjene stepena prenosa (kod automatika).

 

Datum objave: 15/03/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook