Naslovna > Automobili > Peugeot > 308 > Rekoreder prostranosti
FOTO GALERIJA (12)

Vozili smo – Peugeot 308 SW

Rekoreder prostranosti

Najnoviji član klase kompaktnih karavana nudi prtljažnik od rekordnih 1.736 litara, odličan dizajn, uzornu završnu obradu, u kombinaciji sa savremenim i snažnim dizel i benzinskim motorima

Karavanska izvedba nove 308-ice predstavljena je još prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu, da bi tek sada krenula njena komercijalizacija i zvanična prezentacija. Lagani ulazak na tržište nije rezultat kašnjenja, već mnogo temeljnijeg pristupa u izradi svih modela serije 308, sa kojima Peugeot namjerava dohvatiti najviše standarde kvaliteta i tako stati rame uz rame sa, na tom polju, neprikosnovenom njemačkom konkurencijom. Prve probne vožnje i upoznavanje sa jednim od najljepših karavana srednje klase imali smo na ostrvu Sardinija, koje svojim predivnim prirodnim ljepotama i vijugavim putevima kraj morske obale savršeno odgovara filozoziji razvoja 308-ice. Karta koja dobija se ne mijenja, a dizajn koji se dobro prodaje još manje. I pored velike sličnosti sa prethodnikom, 308 SW djeluje dovoljno svježe, posebno na zadnjem dijelu, koji sada krase izvučeni bokovi i velika svjetla izvedena u „bumerang” stilu. Prednji kraj identičan je kao i kod limuzine, dok pogled sa boka razlike otkriva tek poslije rama zadnjeg stakla.

 

 

 

 

Produžetak karoserije skladno je uklopljen, te sa konkavnim zadnjim staklom i blago položenijim petim vratima 308 SW djeluje mnogo dinamičnije od prethodnika, ali i većine konurenstkih modela. I dok je vanjski dizajn prošao kroz evoluciju, unutrašnjost je revolucionarno unaprijeđena. Kvalitetniji materijali, funkcionalniji centralni stub, bezbroj korisnih pretinaca, bogatija oprema, ljepši i pregledniji instrumenti i završna obrada, kakvu do sada nismo sretali u Peugeotovim automobilima,  podigli su ugođaj u vožnji na veoma visok nivo i pobili sve predrasude da karavani više ne mogu parirati kompaktnim monovolumenima. Na prednjim foteljastim sjedištima sjedi se udobno kao u dnevnoj sobi, veliko vjetrobransko staklo propušta obilje svjetlosti u unutrašnjost i pruža dobru preglednost u vožnji. Najbogatije verzije koje smo vozili imaju i opcioni panoramski krov, sa električno pokretanim sjenilom.

 

 

 

U drugom redu komotno se mogu smjestiti tri odrasle osobe, posebno u kombinaciji sa tri zasebna sjedišta, dok je treći red sjedišta (doplata) upotrebljiviji nego kod prethodnika i nudi više prostora za noge putnika. Veliki korak naprijed napravljen je i u prtljažniku, koji sada u osnovnom položaju prima 573 litara (307SW 503l), a obaranjem sjedišta odlični 1.736 litara, što je rekordan rezultat u klasi (dosadašnji rekorder Škoda Octavia 1620 lit.). No tu nije kraj, kada je riječ o transportsnim sposobnostima i modularnosti drugog reda sjedišta i prtljažnika. Naime, sva tri sjedišta drugog reda, zahvaljujući praktičnom kliznom mehanizmu, mogu se pomjerati naprijed i nazad devet centimetara, te tako, zavisno od potreba, pružiti vrhunsku udobnost putnicima u drugom redu ili  dodatno povećati kapacitet prtljažnika. Korisnih pretinaca ima na svim slobodnim mjestima, počev od vrata, središnjeg stuba, prostora ispred suvozača, završetka centralnog grebena do podnice prtljažnika.

 

 

 


Poseban užitak u vožnji pruža i odlično podešeno vješanje, koje nudi kompromis između udobnosti i upravljivosti. Kruća i torzijski otpornija karoserija sa tri deformacijske zone i sedam vazdušnih jastuka pruža dodatni osjećaj sigurnosti, koja bi u svjetlu bezbjednosnih testiranja limuzine trebala biti na nivou pet EURO Ncap zvjezdica. Za sportski dinamičan karakter 308 SW osim direktnijeg upravljača, zaslužna je i paleta savremenih i snažnih agregata, koju čine tri HDI dizelaša i četiri benzinca. Za naše tržište tradicionalno naklonjenije dizelašima svakako su najinteresantniji 1.6 (90 i 109 KS) i 2.0 HDI (136) dizelaši, nastali kao rezultat saradnje PSA grupacije i Forda. I dok su početni modeli solidna i pouzdana osnova za manje zahtjevne vozače, vrhunski 2.0 HDI agregat prava je mjera za vožnju na duže staze.

 

 

 

Kultivirani, štedljivi i ekološki podobni Peugeotovi dizel agregati spadaju u sam vrh ponude kompaktne klase. U posljednje vrijeme sve aktuelniji benzinci zastupljeni su sa početnim 1.4 (95KS) i 1.6-litarskim (120KS) agregatima, sa promjenjivom fazom ventila, te jednim turbobenzincem sa dva nivoa snage (150 KS i 175 KS), u čijoj izradi je pored PSA učestvovao BMW. Prva dva biće i najčešća meta kupaca na siromašnijim istočnoervopskim tržištima, dok su moćni turbobenzinci svojevrsna demonstracije trenutne tehnološke moći Peugeota, koji će prolaz tražiti u bogatijoj zapadnoj Evropi. Peugeot 308 SW je od glave do pete sazreo proizvod, kojem na osnovu respektabilnih kvaliteta, poput odličnog dizajana, rekordnog prtljažnika i visokog kvaliteta završne obrade vrh klase više nije nedostižna misija.

 

Datum objave: 27/06/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook