Naslovna > Automobili > Citroen > C3 > Remek-djelo iz pera Citroena
FOTO GALERIJA (13)

Test-Citreon C3 Picasso Confort 1.6 HDi Airdream

Remek-djelo iz pera Citroena

Iza maštovitog dizajna i imena slavnog španskog umjetnika krije se jedan od najzanimljivijih malih monovolumena, udobne i razigrane unutrašnjosti, uvjerljive mehanike i perfektnog pogona, koji čini jedan od najštedljivijih malih dizelaša...

Multifunkcionalna kompaktna vozila u sve većoj mjeri osvajaju svjetsko tržište, a samo neki od razloga su zakrčenost u gradskim sredinama, cijene koje su u poređenju sa većim sličnim modelima osjetno manje, te činjanica da su u vozilima ovog tipa spojene karakteristike nekoliko različitih vrsta automobila. Jedan od najupečatljivijih predstavnika kompaktne MPV klase dolazi iz Citroena, a riječ je o modelu C3 Picasso, koji smo testirali u ekološki orijentisanoj Airdream verziji sa 1.6-litarskim HDI FAP dizelskim motorom od 110 KS, te potpunim Confort paketom opreme.

 

 

 


Citroen C3 Picasso, kao jedan od trenutno najatraktivnijih kompaktnih monovolumena na tržištu je debitovao u prvom kvartalu prošle godine, odmah nakon pariskog sajma automobila, na kojem je pobrao izuzetno pozitivne kritike. Ovaj model, kao direktni konkurent Opel Merive, Renault Modusa, te nove Kia Venge, zahvaljujući upečatljivom dizajnu nameće se kao jedan od interesantnijih modela u klasi. Citreon C3 Picasso dizajniran je s ciljem da u prvom redu ispuni očekivanja mlađih porodično orijentisanih kupaca, koji nemaju potrebe za velikim vozilom, ali istovremeno trebaju maksimalno prostran, fleksibilan i svakodnevno iskoristiv enterijer. Citroenovi dizajneri uspjeli su pomiriti sva ova očekivanja, kreiravši vozilo koje jednostavno ne može ostati nezapaženo.

 

 

 

Na samo 4.078 mm dužine, 1.730 mm širine i 1.624 m visine dizajnerima je pošlo za rukom da stvore izuzetno dopadljiv oblik, koji već na prvi pogled sugeriše da krije veoma velikodušan unutrašnji prostor. Za to su svakako zaslužni i međuosovinski razmak od 2.540 mm, ali i specifične konture karoserije, uljepšane nizom posebnih detalja. Jedan od njih su prednja svjetla sa neobičnim unutrašnjim tijelima, kao i masivni odbojnik sa velikim otvorima za vaduh. Prelaz sa poklopca motora na veliki trodijelni vjetrobran izveden je u oštrijem luku, što je osim atraktivnog izgleda donijelo i odličnu preglednost sa vozačeve pozicije. Bokovi otkrivaju velike staklene površine, dok zadnjim dijelom dominiraju velika peta vrata, kao i visoko postavljena svjetla, koja će upravo zbog svoje pozicije izbjeći većinu eventualnih oštećenja...

 

 

 

Odmah po smještanju na udobna prednja sjedišta uočava se izuzetna preglednost u gotovo svim smjerovima, što najviše treba zahvaliti tankim nosačima vjetrobrana, te dobro postavljenim vanjskim retrovizorima. Masivna instrument tabla, izrađena od ugodnog, zanimljivo dezeniranog materijala, posebna je po mnoštvu odlagališta za sitnice, ali i metaliziranim obrubima ventilacije, kožom presvučenom „podsječenom“ trokrakom upravljaču, te kućištu precizne i dobro postavljene ručice petostepenog ručnog mjenjača. Ipak, najdominantniji detalj predstavljaju digitalni instrumenti centralno pozicionirani na vrhu table, čije bijelo osvjetljenje noću prelazi u ugodnu narandžastu nijansu. Osim pokazivača obrtaja i brzine, te osnovnih indikatora, ostatak kroz putni kompjuter pokazuje uobičajene informacije o vozilu, kao što su prosječna potrošnja, prosječna brzina i mnoge druge detalje.

 

MOTOR
Štedljiviji od očekivanja
Za pogon malog francuskog monovolumena izabran je tehnički biser PSA grupacije, tačnije 1.6-litarski HDI turbodizelaš sa FAP prečistačem čađi, koji pri 4.000 o/min razvija 109 KS, dok je najveći obrtni moment od 240 Nm raspoloživ pri za dizelaše tipično niskih 1.750 o/min. Osim uglađenosti i dobrih vučnih karakteristika, ovaj agregat ekološke Airdream serije je i izuzetno čist, jer u atmosferu emituje ispod 140 grama CO2 po kilometru.

 


Na kliznoj zadnjoj klupi sa hodom od 15 centimetara, preklopivoj u omjeru 1/3, 2/3, udobno se mogu smjestiti tri odrasle osobe, ali potpuni komfor ipak je predviđen za dvije. Kako je modularnost možda i najjača strana Citroenovog minivana, velika pažnja je posvećena i prtljažnom prostoru sa dvostrukim dnom, čija zapremina u zavisnosti od položaja i konfiguracije sjedišta iznosi od osnovnih 385 do maksimalnih 1.506 litara. Od ostalih elemenata Comfort opreme na listi se između ostalog nalaze tempomat, automatska klimatizacija, potpun set vazdušnih jastuka, elektrifikovana prednja stakla i retrovizori, te centralna brava sa daljinskom komandom. Prvo što treba izdvojiti kada je riječ o pogonu C3 Picasso je izražena uglađenost 1,6-litarskog HDI agregata sa 110 KS, te optimalna usklađenost prenosnih odnosa petostepene ručne transmisije sa njegovim karakteristikama. To u praksi znači da je ovako motorizovan C3 Picasso veoma elastičan i da se lako vozi, bez potrebe za čestim posezanjem za ugodno povišenom ručicom mjenjača. U pogledu ogibljenja Citroenov kompaktni minivan nastupa bez prevelikih iznenađenja, jer je za prednje vješanje iskorišćena klasična McPherson konfiguracija, dok je na zadnjem dijelu upotrijebljena polukruta osovina.

 

 

 

Ipak, Citroenovi stručnjaci uspjeli su naći dobar kompromis između udobnosti i sigurnog držanja puta, a tu je i ESP program strabilnosti, koji se standardno isporučuje u kombinaciji sa Comfort paketom opreme i 1.6-litarskim Airdream motorom od 110 KS. Dinamička ostvarenja ogledaju se u ubrzanju od nula do 100 km/h za 11,3 sekunde, što je prosjek klase, te maksimalnoj brzini od izmjerenih 195 km/h, koja u potpunosti opravdava fabrički podatak od 183 km/h, ako uzmemo u obzir toleranciju pri mjerenju. Istovremeno, prosječna potrošnja od samo 5,4 litre eurodizela je za svaku pohvalu, upravo kao i efikasnost kočionog ABS sistema, koji ni nakon nekoliko uzastopnih jačih kočenja nije pokazivao znakove zamora. Citreon C3 Picasso u verziji Confort 1.6 HDI Airdream zasigurno je jedan od najupečatljivijih, najmodularnijih, a po mnogo čemu i najbolji minivan u svojoj klasi, jer u poređenju sa konkurencijom tipa Renault Modus ili Opel Meriva, ovaj model može se okarakterisati kao umjetnost na točkovima. 

Datum objave: 17/05/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook