Naslovna > Automobili > Citroen > C3 > Remek-djelo prostranosti
FOTO GALERIJA (25)

Predstavljamo - C3 Picasso

Remek-djelo prostranosti

Najmanji Citroenov lifestyle monovolumen na samo 4,08 m dužine nudi privlačan dizajn, ugodnu unutrašnjošnjost i raskošan prtljažnik kapaciteta od 385 do 1.505 litara, rezultat sa kojim se ne mogu pohvaliti ni mnogi za klasu veći automobili…

Citroenova monovolumenska porodica, koju čine C4 Grand Picasso, Berlingo, C4 Picasso i Nemo nedavno je dobila novog člana, simpatični lifestyle monovolumen C3 Picasso. Iako je imenom svrstan u Picasso lozu, koja je prvenstveno porodičnog karaktera, C3 Picasso, uz novog Berlinga i Nema, Citroenu daje jake adute za marketinški nastup pod sloganom “Za svakog ponešto”. Interesantno je da u razvoju ljepuškatog monovolumena nije sve teklo tako glatko. Naime, prema nezvaničnoj teoriji, koja se mogla čuti u upućenim novinarskim krugovima, na ovogodišnjem Paris Motor Showu, zagriženi kritičari politike rukovodstva Citroena na najavu C3 Picassa oštro su napali vrh francuske kompanije, s obrazloženjem da će razvojem petog monovolumena nepotrebno povećati „unutrašnju konkurenciju”, dodatno zbuniti kupce i tako napraviti promašaj.

 

Gledajući iz ugla ljubitelja njemačkih automobila i dizajnerski im sve naklonjenijih korejskih i japanskih predstavnika, C3 Picasso djeluje kao pravo malo remek-djelo. Iz svakog centimetra vješto zaobljene „kockice” zrači dizajnerski trud, a ne manjka ni inteligentnih i inovativnih rješenja oličenih poput trodijelnog vjetrobranskog stakla, koje vozaču omogućava pregled u rekordnom opsegu od čak 29,5 stepeni, što je ujedno i najraskošnije vidno polje, koje danas nudi jedan automobil niže klase.  Dopadljivost automobila naglašava i veliki broj atraktivnih svjetlih i tamnih metalik boja, te nekoliko originalnih modela aluminijumskih naplataka. Iako podređen praktičnosti, dizajn C3 Picassa daleko je od kutijastih formi kakvima robuju najozbiljniji konkurenti poput Opel Merive, Nissan Notea ili Fiat Idea. Dinamika dizajna postignuta je zaobljenim krajevima karoserije, naglašenim blatobranima te vještim kombinacija osnovne boje i poliranih crnih umetaka. Široke i nisko postavljene bočne lajsne odaju da je C3 Picasso predviđen za borbu na skučenim parkinzima, na kojima su „dodiri vratima” veliki izazov za lak svakog automobila. Još jedna od jedinstvenosti koju nudi Citroenov monovolumen jesu i velike staklene površine, koje u kombinaciji sa panoramskim krovom pokrivaju čak 4,52 m² površine automobila. Ovakav koncept garantuje nesvakidašni ugođaj u vožnji, sa otvorenim pogledom sa svih pozicija u oba reda sjedišta. Kada tome pridodamo ranije spomeniti „providni” A stub i trodijelno vjetrobransko staklo, shvatamo da C3 Picasso na svojoj strani ima više nego jake adute.


Za pogon najmanjeg Picassa Citroen je sa svojih polica odabrao četiri malolitražna savremena agregata, tačnije po dva benzinca i dizelaša. U svjetlu novog odnosa cijena dizela i benzina, kupcima bi najzanimljiviji mogao biti početni 1.4-litarski benzinac VTi95, koji iz 1.397 ccm izvlači 95 KS i ostvaruje maksimalni obrtni moment od 135 Nm. Drugi, jači benzinac je 1.6-litarski agregat, koji razvija 120 KS i po podacima proizvođača  prosječno troši 6,9 litara benzina na 100 km. Boje dizelaša brane dva HDi agregata, manji HDi 90 i veći HDi 110 DPFS. Oba motora odlikuje mala prosječna potrošnja od 4,8 odnosno 4,9 litara, ali mala emisija CO2 od 128 odnosno 130 g/km. Zahvaljujući ovakvom izduvu, modeli sa HDi motorima nosiće oznaku Airdream®, sa kojom Citroen označava svoja ekološki najprihvatljivija vozila. 

 

 

SIGURNOST
Za sigurnost vozača i putnika u slučaju sudara zaduženo je šest vazdušnih jastuka. Prednji vazdušni jastuci biće standardni u svim modelima, dok će dostupnost jastuka za drugi red zavisiti od tržišta do tržišta. Manuelno blokiranje prednjih i zadnjih vazdušnih jastuka moguće je na svim pozicijama predviđenim za postavljanje dječijih sjedalica. Zbog porodičnog karaktera automobila posebna pažnja posvećena je sigurnosti djece. C3 Picasso standardno raspolaže sa dva Isofix priključka u zadnjem redu sjedišta, indikatorima otvorenih vrata, opcionim dodatnim unutrašnjim retrovizorom za nadzor zadnje klupe (djece). 

Lijep dizajn, prostrana unutrašnjost, uzorna preglednost i respektabilne transportne mogućnosti sa prtljažnikom od rekordnih 500 litara, u automobilu od samo 4,08 m dužine za sada su neuhvatljiv rezultat za konkurenciju, ali i mnogo veće modele. Šlag na tortu je i cijena od 13.200 eura, koliko košta osnovni model sa 1.4-benzinskim motorom od 95 KS. Novi C3 Picasso upotpuno je lifestyle flotu Citroen, koji, ako je suditi prema njegovim posljednjim modelimam svoju budućnost planira graditi na udobnim, prostranim i transportno raskošnim porodičnim monovolumenima.

Datum objave: 11/01/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook