porsche
Naslovna > Automobili > Citroen > C3 > Remek-djelo prostranosti
FOTO GALERIJA (25)

Predstavljamo - C3 Picasso

Remek-djelo prostranosti

Najmanji Citroenov lifestyle monovolumen na samo 4,08 m dužine nudi privlačan dizajn, ugodnu unutrašnjošnjost i raskošan prtljažnik kapaciteta od 385 do 1.505 litara, rezultat sa kojim se ne mogu pohvaliti ni mnogi za klasu veći automobili…

Citroenova monovolumenska porodica, koju čine C4 Grand Picasso, Berlingo, C4 Picasso i Nemo nedavno je dobila novog člana, simpatični lifestyle monovolumen C3 Picasso. Iako je imenom svrstan u Picasso lozu, koja je prvenstveno porodičnog karaktera, C3 Picasso, uz novog Berlinga i Nema, Citroenu daje jake adute za marketinški nastup pod sloganom “Za svakog ponešto”. Interesantno je da u razvoju ljepuškatog monovolumena nije sve teklo tako glatko. Naime, prema nezvaničnoj teoriji, koja se mogla čuti u upućenim novinarskim krugovima, na ovogodišnjem Paris Motor Showu, zagriženi kritičari politike rukovodstva Citroena na najavu C3 Picassa oštro su napali vrh francuske kompanije, s obrazloženjem da će razvojem petog monovolumena nepotrebno povećati „unutrašnju konkurenciju”, dodatno zbuniti kupce i tako napraviti promašaj.

 

 

 

Njihove sumnje i kritike uzimale su se za ozbiljne do petanestak dana prije početka Paris Motor Showa i ekskluzivne premijere C3 Picassa, koji je od specijalizovanih novinara pobrao pohvale, a od kupaca nekoliko stotina ekspresnih narudžbi. Niko se više nije bavio pitanjima o opravdanosti proizvodnje putničkog Nema... a i što bi kada se na sva zvona konstatovalo da Citroen danas ima najjaču flotu atraktivnih porodičnih i lifestyle monovolumena. C3 Picasso nije samo izgledom ubjedljiv automobil, iako se originalan „Picasso” stil nikako ne može osporiti, već kompletan, detaljno razrađen proizvod, koji trenutno nema adekvatne konkurencije. Poput ekstravagantnog i decenijama neshvaćenog francuskog slikarskog maga, čije ime s ponosom nosi, najmanji Picasso u očima posmatrača na prvi pogled izaziva neopisvu mješavinu osjećanja, koju donekle mogu opisati riječi neobično, lijepo, privlačno, originalno, uzbudljivo...


 

 

Gledajući iz ugla ljubitelja njemačkih automobila i dizajnerski im sve naklonjenijih korejskih i japanskih predstavnika, C3 Picasso djeluje kao pravo malo remek-djelo. Iz svakog centimetra vješto zaobljene „kockice” zrači dizajnerski trud, a ne manjka ni inteligentnih i inovativnih rješenja oličenih poput trodijelnog vjetrobranskog stakla, koje vozaču omogućava pregled u rekordnom opsegu od čak 29,5 stepeni, što je ujedno i najraskošnije vidno polje, koje danas nudi jedan automobil niže klase.  Dopadljivost automobila naglašava i veliki broj atraktivnih svjetlih i tamnih metalik boja, te nekoliko originalnih modela aluminijumskih naplataka. Iako podređen praktičnosti, dizajn C3 Picassa daleko je od kutijastih formi kakvima robuju najozbiljniji konkurenti poput Opel Merive, Nissan Notea ili Fiat Idea. Dinamika dizajna postignuta je zaobljenim krajevima karoserije, naglašenim blatobranima te vještim kombinacija osnovne boje i poliranih crnih umetaka. Široke i nisko postavljene bočne lajsne odaju da je C3 Picasso predviđen za borbu na skučenim parkinzima, na kojima su „dodiri vratima” veliki izazov za lak svakog automobila. Još jedna od jedinstvenosti koju nudi Citroenov monovolumen jesu i velike staklene površine, koje u kombinaciji sa panoramskim krovom pokrivaju čak 4,52 m² površine automobila. Ovakav koncept garantuje nesvakidašni ugođaj u vožnji, sa otvorenim pogledom sa svih pozicija u oba reda sjedišta. Kada tome pridodamo ranije spomeniti „providni” A stub i trodijelno vjetrobransko staklo, shvatamo da C3 Picasso na svojoj strani ima više nego jake adute.

 

 


No lijep spoljašni dizjan samo je početak onoga što nudi najmlađi Citroenov monovolumen. Raskoš mašte francuskih dizajnera i praktičnog inženjeringa vidljiv je i u unutrašnjosti, koja miriše na originalnost, kvalitet i hiruršku isplaniranost. Kombinacija svijetlih i tamnih boja djeluje ugodno i privlačno, dok kvalitet ugrađenih materijala i njihova perfektna završna obrada odaju utisak da C3 Picasso pripada za klasu skupljim automobilima. Sve ostalo, osim za PSA grupaciju karakterističnih dizajniranih klima-uređaja i radio/CD sistema, pokazuje da su dizajneri imali pune ruke posla. Da je pažnja posvećena svakom pa i najmanjem detalju, odaju stilizovani otvori ventilacije, sa okvirima od plastičnih imitacija aluminijuma, visoko postavljene ručice mjenjača i centralno pozicionirane digitalne instrument table. Za razliku od starije braće, koja imaju originalni upravljač sa fiksnim centralnim dijelom, u C3 Picasso ugrađen je klasični, ali veoma lijep trokraki upravljač, rasterećen bilo kakvih prekidača, koji su od sada kao kod Forda grupisani na ručici sa desne strane.

 

 

Udobnost u oba reda sjedišta garantuju novodizajnirana sjedišta sa pažljivo projektovanim sjedećim površinama, na račun kojih su kupci većih Citroena imali i najviše primjedbi. Izraženiji profili, jači bočni oslonce i kvalitenije presvlake, prema tvrdnjama Citroenovih inženjera, predstavljaće pravi melam za leđa vozača i putnika, te se C3 Picasso s prvom promoviše kao mali porodični automobil za duža putovanja. Kako se na ovakva putovanja ne kreće bez gomile prtljaga, Citroen je ponudio adekvatan odgovor i na ovaj zadatak.

 

                             MOTOR                                 
Za pogon najmanjeg Picassa Citroen je sa svojih polica odabrao četiri malolitražna savremena agregata, tačnije po dva benzinca i dizelaša. U svjetlu novog odnosa cijena dizela i benzina, kupcima bi najzanimljiviji mogao biti početni 1.4-litarski benzinac VTi95, koji iz 1.397 ccm izvlači 95 KS i ostvaruje maksimalni obrtni moment od 135 Nm. Drugi, jači benzinac je 1.6-litarski agregat, koji razvija 120 KS i po podacima proizvođača  prosječno troši 6,9 litara benzina na 100 km. Boje dizelaša brane dva HDi agregata, manji HDi 90 i veći HDi 110 DPFS. Oba motora odlikuje mala prosječna potrošnja od 4,8 odnosno 4,9 litara, ali mala emisija CO2 od 128 odnosno 130 g/km. Zahvaljujući ovakvom izduvu, modeli sa HDi motorima nosiće oznaku Airdream®, sa kojom Citroen označava svoja ekološki najprihvatljivija vozila. 

 

 

Naime, u prtljažnik C3 Picassa sa razvučenom zaštitnom roletnom može stati 500 litara prtljaga, koji rastu do maksimalnih 1.505 litara preklapanjem drugog reda sjedišta. Kako konkurencija u klasi malih MPV-a nije ni blizu ovog rezultata, kao primjer za poređenje uzećemo najpopularniji karavan kod nas, Škodu Octaviu Combi, koja, iako čitava pola metra duža od Picassa, nudi tek neznatno više korisnog prtljažnog prostora, tačnije osnovnih 580 i maksimalnih 1.620 litara. Tajna Citroenovog magičnog prtljažnika rezultat je kombinacije nekoliko praktičnih rješenja: odsječenih petih vrata, ravne podnice i klizne zadnje klupe, koja zahvaljujući šinama može da se pomjeranje čitavih 15 cm.

 

OPREMA
STANDARDNI ABS, EBD i EBA

Prodaja C3 Picassa u Evropi trebala bi da započne u prvim mjesecima 2009. godine. Za puno je previše nepoznanica oko eventualnih paketa opreme i njihovim pojedinačnim cijenama. Ipak u zvaničnoj specifikaciji koju je proizvođač ponudio na prezetanciji u Parizu ima nekoliko zanimljivih detalja. Naime, najmanji Paicasso već u standardnoj opremi imaće kombinaciju ABS, EBD i EBA sistema, dok će ESP sistem biti standardan samo u modelu sa jačim dizel agregatom, za koji treba očekivati da će biti i najskuplji u čitavoj gami. Uz ostale ovaj dodatak biće ponuđen uz doplatu. U ponudi će se naći nekoliko modela alu-naplataka od 15 do 17 inča sa gumama dimenzija od najmanjih 195/60 R15 do najvećih 205/45 R17. Uz početne modele nudiće se samo petostepeni manuelni mjenjač, dok će uvođenje automatskog i eventualnog šestostepenog manuelnog mjenjača tek biti predmet razmatranja. Od multimedijalnih pomagala na raspolaganju su MP3/WMA kompatibilni CD player, sa Bluetooth funkcijom i USB priključkom, navigacionim sistem i sedam-inčnim displejem, koji uz uzornu akustičku izolaciju garantuju čist zvuk i vrhunsko uživanje u vožnji.

 

 

Korisni prostor u unutrašnjosti automobila sa preklopljenim zadnjim sjedištima dozvoljava prevoz predmeta dugačkih do 2,41 cm, a ovaj rezultat još je bolji kada se obori vozačko sjedište. Transportnim mogućnostima C3 Picassa treba pridodati i veliki broj korisnih odlagališta za sitnice, te hlađeni suvozačev pretinac od deveta, u koji može stati flaša od 1,5 litara. C3 Picasso razvijen je na produženoj platformi 1, koju PSA grupacija koristi za svoje male gradske modele 206, C3, C3 Pluriel. Sa dužinom od 4,04 m svrstava se u klasu malih gradskih MPV-a, u kojoj se pored njega nalaze još Nissan Note, Lancia Musa, Hyundai Matrix, Fiat Idea, Opel Meriva... Sudeći na osnovu ostalih modela koji leže na ovoj platformi 1, ne treba sumnjati da će C3 Picasso nuditi odličan balans između udobnosti i voznih osobina.

 

SIGURNOST
Za sigurnost vozača i putnika u slučaju sudara zaduženo je šest vazdušnih jastuka. Prednji vazdušni jastuci biće standardni u svim modelima, dok će dostupnost jastuka za drugi red zavisiti od tržišta do tržišta. Manuelno blokiranje prednjih i zadnjih vazdušnih jastuka moguće je na svim pozicijama predviđenim za postavljanje dječijih sjedalica. Zbog porodičnog karaktera automobila posebna pažnja posvećena je sigurnosti djece. C3 Picasso standardno raspolaže sa dva Isofix priključka u zadnjem redu sjedišta, indikatorima otvorenih vrata, opcionim dodatnim unutrašnjim retrovizorom za nadzor zadnje klupe (djece). 

 

 

Lijep dizajn, prostrana unutrašnjost, uzorna preglednost i respektabilne transportne mogućnosti sa prtljažnikom od rekordnih 500 litara, u automobilu od samo 4,08 m dužine za sada su neuhvatljiv rezultat za konkurenciju, ali i mnogo veće modele. Šlag na tortu je i cijena od 13.200 eura, koliko košta osnovni model sa 1.4-benzinskim motorom od 95 KS. Novi C3 Picasso upotpuno je lifestyle flotu Citroen, koji, ako je suditi prema njegovim posljednjim modelimam svoju budućnost planira graditi na udobnim, prostranim i transportno raskošnim porodičnim monovolumenima.

Datum objave: 11/01/2009
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook