Naslovna > Retro > Renault koji je mogao sve!
FOTO GALERIJA (21)

50 godina Renaulta 4

Renault koji je mogao sve!

Nastao iz prijeke potrebe za motorizacijom francuske nacije Renault 4 je bio i ostao jedan od bezvremenskih modela, o čijoj nesalomivosti su sročene mnoge priče, čiju istinitost potvrđuju i mnoge „četvorke“, koje dan-danas viđamo na našim ulicama...

Nakon svjetske ekonomske krize iz 30-ih godina prošlog vijeka, te završetka Drugog svjetskog rata, u mnogim evropskim zemljama konačno su se počeli stvarati uslovi za normalan život i prosperitet. Namučenom narodu trebale su što jeftinije stvari, pa tako i jeftini automobili, koji bi bili u stanju ispuniti apsolutno sve zadatke. Jedan od automobila koji je to mogao bio je Renault 4... Ti zadaci nisu bili nimalo jednostavni, jer u Renaultu su donijeli odluku da moraju razviti uspješnog nasljednika uspješnog modela 4 CV, koji će biti jeftin, ekonomičan, funkcionalan i iznad svega robustan automobil. Novi model je zamišljen kao konkurent tada već etabliranim sličnim vozilima kao što su Citroen 2CV, VW Buba i Mini Morris, ali sa prioritetnim ciljem da od njih bude bolji u svakom pogledu.

 

 

 


Početkom 1956, tadašnji predsjednik Renaulta Pierre Dreyfus pokrenuo je novi projekat: konstruisanje novog modela koji će postati automobil za svačiji džep, sposoban da zadovolji potrebe bilo koga i bilo gdje. Zamišljen je da bude pravi porodični automobil, ali i automobil za žene, farmere, ali i kao gradsko vozilo. Vođen ovakvim smjernicama Renault lansira model R4 u junu 1961. godine sa motorom zapremine 747 ccm. Istovremeno manje snažna verzija, s agregatom od 603 ccm prodavala se u Francuskoj kao Renault R3, ali je u septembru 1962. ukinuta zbog smanjenog interesovanja.

 

 

Deluxe i Super verzije imale su motor iz Renaulta Dauphine zapremine 845 ccm od 26 KS, ali je i dalje kao ulazni model bila dostupna verzija od 747 ccm i 23 KS. Do 1965. Renault je uklonio dodatnu oznaku R iz imena, tako da je Renault R4L postao Renault 4L. Prve verzije prvog Renaultovog modela sa prednjim pogonom koristile su trostepeni ručni mjenjač, koji je bio zastario u poređenju sa četverobrzinskim, koji se ugrađivao u tada trinaest godina stariji Citroen 2CV. Novi četverostepeni sinhronizovani mjenjač stiže 1968. godine i tek tada je Renault 4 demonstrirao koliko je superioran u poređenju sa konkurencijom. Renault 4 je bio savremeno vozilo sa polumonokok šasijom, koja je kasnije iskorišćena i na modelima Renault 5 i Renault 6, te sposobnim nezavisnim ogibljenjem sa prednjom i zadnjom torzionom osovinom. Kako se uspješni automobili dizajnerski ne mijenjaju značajno, tako ni Renault 4 nikada nije zahvaćen promjenom veličine ili oblika. Ovaj model uvijek je imao i četverocilindrični, vodeno hlađeni motor, a 1978. godine uveden je novi agregat zapremine 1108 ccm, kao i minorna dizajnerska osvježenja u obliku drugačijih lajsni, modifikovane instrument table ili aluminijumske maske hladnjaka.

 

 

Renault 4 je tokom svog dugog života plasiran i u nekoliko različitih specijalnih edicija. Samo neke od njih Safari, Sixties i Jogging prodavane su u posebnim bojama, presvlakama i drugim detaljima, dok su drugi kao Clan i Savane sa osnovnim modelom dijelili samo naljepnice. Uz ove modele povremeno su izbacivane i takozvane marketing opcije u obliku Renaulta 4 Sinpar 4x4, Plein Aira, Pick-upa, LPG verzija, kao i električnih prototipova. Veliki uspjeh na tržištu ostvarila je i komercijalna Fourgonette verzija, koja se u produkciji zadržala sve do 1993. godine, kada ju je zamijenio moderniji Renault Express, zasnovan na Renaultu 5. Kako je već u petoj godini svog života Renault 4 dostigao magičnu brojku od milion primjeraka, samo se moglo slutiti gdje su granice uspjeha ovog neobičnog automobila, koji se u bivšoj Jugoslaviji proizvodio u Revozovim pogonima u Sloveniji. Na kraju proizvodnje u Sloveniji, 1994. godine zabilježena je i rekordna cifra od ukupno 8.135.424 plasirana Renaulta 4, automobila koji je s pravom proglašen kao pobjednik vremena. Ove godine popularna „četvorka“ napunila je 50 godina postojanja, a mi jedino možemo da ovom sjajnom, malom, a velikom, automobilu poželimo srećan rođendan.


 

Originalni Renault 4 kreiran je tako da zahvaljujući svom ogibljenju podešenom na udobnost i motorima sa malom snagom nikada ne bude dinamičan sportski automobil, tako da nikoga nije iznenadio rezultat sa rallyja Monte Carlo iz 1962. godine, kada je „trkaća“ verzija zauzela posljednje mjesto. Poslije učestvovanja na različitim sportskim programima, kao što su Routes du Monde iz 1968. i Cross Elf Cup of France iz 1974, prvi veliki sportski uspjeh Renault 4 bilježi 1979. godine na najtežem rallyju na svijetu Pariz-Dakar, kada zauzima odlično treće mjesto. Zasigurno najbrži Renault 4 svih vremena dolazi iz Kolumbije, a njegov vlasnik Peter Goldring u njega je ugradio 1.4-litarski motor od 103 KS iz Renaulta 18, sa kojim je pri 7.600 o/min uspio postići čak 207 km/h. Posljednji veliki uspjeh Renault 4 zabilježio je 2007. godine, kada se ekipa holandskog automobilskog magazina Autoweek sa modelom Fourgonette priključila manifestaciji Paris-Peking Motor Challenge.

Datum objave: 10/02/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook