Naslovna > Automobili > Dacia > Duster > Restilizovani SUV model stigao u region

Dacia Duster

Restilizovani SUV model stigao u region

Od kada je 2010. godine predstavljen po cijeni gradskog automobila, Dacia Duster ne prestaje da potresa segment SUV-ova. Riječ je o zaista revolucionarnom modelu! Sa ukupno više od 1,9 miliona prodatih primjeraka, Duster od 2019. godine zauzima prvo mjesto u prodaji privatnim kupcima na evropskom tržištu SUV-ova...

Novi Duster, predstavljen u narandžastoj boji Arizona, diči se savremenijim dizajnom. Međutim, poboljšanja u njegovom dizajnu nisu samo estetska, već i funkcionalna jer mu garantuju veću aerodinamičnost i manju potrošnju. Obnovljeni model krasiće novi Dacijin vizuelni identitet kakav smo već mogli da vidimo na novom Sanderu Stepway i Loganu. Nova dnevna svjetla u obliku slova Y inspirisala su izgled nove hromirane maske hladnjaka sa 3D uzorkom. Osim toga, savremeni redizajn prednjeg kraja dodatno je naglasio Dusterovu posebnost.

 

 

 

 

 


Prednja i zadnja svjetla (ECOLED) sa tehnologijom bez isključivanja karakterišu Dacijin svjetlosni potpis. Duster je prvi Dacijin model koji će biti opremljen LED pokazivačima smjera. Riječ je o tehnologiji koju koriste i prednja kratka svjetla (uz serijski dostupnu automatsku aktivaciju dugih svjetala) i svjetla registarskih tablica. Osim niske potrošnje električne energije, LED svjetla poboljšavaju vidljivost za vozača i ostale učesnike u saobraćaju, danju i noću. Timovi dizajnera i inženjera su udružili snage kako bi poboljšali aerodinamične karakteristike sa stilom. Dizajn novog zadnjeg spojlera i novih 16-inčnih i 17-inčnih aluminijumskih naplataka je testiran u vazdušnim tunelima. Pored toga su u novom modelu optimizovane emisije CO2 (novi ležajevi točkova i gume, LED svjetla) i koeficijent vazdušnog otpora (SCx). Rezultat? Do 5,8 g niže emisije CO2 u verziji sa pogonom na sva 4 točka. Sa obzirom da niže emisije CO2 znače i nižu potrošnju goriva, kupci će dvostruko profitirati od poboljšanja u pogledu aerodinamičnosti. Novi Duster garantuje veću udobnost svim svojim putnicima. Još udobniji putnički prostor se može pohvaliti novim presvlakama, novim naslonima za glavu kao i povišenom središnjom konzolom sa širokim i pomičnim naslonom za ruku. Tu su i dve opcije multimedijalnog sistema sa novim 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir. Novi Duster ima potpuno nove presvlake sjedišta! Tkanina i oblik naslona za glavu su još ergonomičniji i jednostavniji za održavanje. Osim toga, uski dizajn naslona za glavu povećava vidljivost za putnike naprijed i pozadi. Glavna novost u vozilu jeste povišena središnja konzola sa širokim i pomičnim naslonom za ruku (do 70 mm). Na njoj su smješteni 1,1-litarski pretinac koji se može zatvoriti i dve USB utičnice za putnike pozadi (u zavisnosti od verzije). Nezavisno od nivoa opreme, serijska oprema uključuje putni računar, sistem automatske aktivacije dugih svjetala i ograničavač brzine sa osvjetljenim komandama na upravljaču. Automatski klima-uređaj sa digitalnim ekranom, tempomat sa osvjetljenim komandama na upravljaču, grijana prednja sjedišta i kartica „Slobodne ruke” su dostupni na određenim verzijama. Pored audiosistema Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB i Bluetooth), dostupna su i dva nova, izuzetno praktična multimedijalna sistema: Media Display i Media Nav. Na komandnoj tabli se sada nalazi i novi 8-inčni ekran osjetljiv na dodir. Multimedijalni sistem Media Display uključuje šest zvučnika (dva dubokotonska zvučnika i dva visokotonska zvučnika naprijed), digitalni radio, Bluetooth®, dve USB utičnice i funkciju replikacije ekrana pametnog telefona povezanog kablom (funkcija je kompatibilna sa sistemima Apple CarPlay® i Android Auto®). Na upravljaču su smještene posebne komande glasovnih naredbi koje omogućavaju vozaču da uz pomoć glasa upravlja asistentima Siri ili Google Assistant. Multimedijalni sistem Media Nav ima ugrađen sistem navigacije i kompatibilan je sa sistemima Apple CarPlay® i Android Auto® sa kojima se može povezati bežično. U kartici „Vozilo” na ekranu multimedijalnog sistema Media Display ili Media Nav vozači mogu da provjere efikasnost svoje vožnje, a u verziji sa pogonom na sva 4 točka mogu da pristupe i podacima sistema 4x4 Monitor (visinomjer, mjerač nagiba, kompas itd.). Ponuda motora je potpuno obnovljena kako bi se osigurao užitak u vožnji  i smanjile emisije CO2. Novi Duster je sada dostupan sa 6-stepenim automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom EDC u kombinaciji sa motorom TCe 150, dok je zapremina rezervoara za plin verzije ECO-G 100 povećan na 49,8 litara, što je povećanje od 50 %. Verzija sa prednjim pogonom se može pohvaliti motorom TCe 150 kombinovanim sa 6-stepenim automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom EDC. Osim što nudi udobnost i užitak automatskog mjenjača, ovaj mjenjač pomaže da se smanje vrijednosti potrošnje goriva i emisija CO2 i na taj način ih približiti onima kod verzija sa  ručnim mjenjačem. Automatski mjenjač EDC (Efficient Dual Clutch) ima dva kvačila: jedno za neparne brzine (1, 3 i 5) i jedno za parne brzine (2, 4, 6 i za vožnju unazad). Promjena stepena prenosa se kontroliše pomoću električnih pokretača. Njima, s druge strane, upravlja nadzorni računar koji savršeno prilagođava prenosni odnos vozačevim zahtjevima. Prilikom promjene stepena prenosa istovremeno se otpušta aktivirano kvačilo i na taj način se aktivira kvačilo sledeće brzine. Promjena stepena prenosa se odvija brzo i uz neprekidnu isporuku obrtnog momenta. Budući da nema gubitka energije i naglih trzaja motora, vozači će uživati u još većoj efikasnosti i udobnosti. Automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom EDC podešava broj obrtaja motora kako bi vozilo bilo u najvišem stepenu prenosa s obzirom na brzinu vožnje. Na taj način se ujedno smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2. Novi Dacia Duster se odlikuje sveobuhvatnom ponudom motora prilagođenih svakodnevnoj upotrebi. Treba napomenuti da svi motori u ponudi ispunjavaju zahtjeve norme Euro 6D Full. Dizel motor: dCi 115 (sa pogonom na prednje ili sve točkove) kombinovan sa 6-stepenim ručnim mjenjačem. Benzinski motori: TCe 90 (sa pogonom na prednje točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, TCe 130 (sa pogonom na prednje točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, TCe 150 (sa pogonom na sve točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, TCe 150 (sa pogonom na prednje točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim automatskim mjenjačem EDC. Dvogorivni motor (benzinsko-plinski motor): ECO-G 100 (sa pogonom na prednje točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem. Dacia je jedini proizvođač koji za sve svoje modele pokretane termičkim motorom nudi i dvogorivni (benzinsko-plinski) motor ECO-G. ECO-G 100 je motor dokazane tehnologije. Pored toga se ugrađuje u fabrici, čime garantuje sigurnost i pouzdanost. Period garancije proizvođača, servisni intervali i kapacitet prtljažnika su jednaki onima kod verzija sa benzinskim motorom. Rezervoar tečnog naftnog gasa (TNG) je ugrađen ispod podnice prtljažnika, na mestu rezervnog točka.  Kada se pokreće na plin, novi Duster ECO-G u proseku ispušta 9,5 % manje emisija CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Osim toga, dvogorivni motor povećava domet na 1235 km zahvaljujući rezervoarima sa korisnom zapreminom od gotovo 100 litara: rezervoaru za benzin zapremine 50 l i rezervoaru za tečni naftni gas zapremine 50 l (ukupne zapremine 62 litre). Korisna zapremina rezervoara TNG-a je povećana za 16,2 l u poredjenju sa prethodnom generacijom Dustera sa plinskim pogonom, što kao rezultat ima povećanje dometa za više od 250 km. Novi taster za odabir vrste pogona, diskretno pozicioniran iza upravljača, je još ergonomičniji i bolje integrisan kako bi vozači mogli u trenu da mu pristupe. Prebacivanje sa plinskog na benzinski pogon se odvija automatski kada se rezervoar plina isprazni. Za još veću kontrolu, 3,5-inčni TFT ekran putnog računara obavještava vozača o nivou napunjenosti oba rezervoara. Dacijini modeli sa benzinsko-plinskim pogonom su garancija jednostavnosti upotrebe, užitka u vožnji, niskih emisija CO2 i vrhunskog dometa. Vlasnici vozila sa dvogorivnim motorom u nekim zemljama ostvaruju i pravo na poreske olakšice, kao što su niže cijene goriva na benzinskim pumpama, izuzeće od plaćanja takse za zagađenje i pristup zonama ograničenog saobraćaja. Novi Duster obiluje nizom sistema za pomoć u vožnji od kojih su ograničivač brzine i najnoviji sistem elektronskog nadzora stabilnosti (dostupni serijski) i tempomat sa komandama na upravljaču (opcija i, u zavisnosti od nivoa opreme) samo neki! Aktivan pri brzinama između 30 i 140 km/h, sistem upozorenja na vozilo u mrtvom uglu upozorava vozača na opasnost od sudara sa drugim vozilom u mrtvom uglu. Četiri ultrazvučna senzora (dva zadnja i dva prednja) prepoznaju vozila (uključujući i vozila na dva točka) koja se kreću u vašem mrtvom uglu. Ako senzori u mrtvom uglu otkriju drugo vozilo, uključiće se LED svetlo u odgovarajućem retrovizoru. Ako uključite pokazivače smjera dok se u vašem mrtvom uglu nalazi vozilo, LED svjetlo u retrovizoru će vas upozoriti blinkanjem. Četiri ultrazvučna senzora u zadnjem braniku vas upozoravaju zvučnim signalima na moguće prepreke i tako olakšavaju manevrisanje. U zavisnosti od verzije, mogu biti kombinovani sa prikazom zadnje kamere sa dinamičnim linijama vodiljama na središnjem ekranu, kao i vizuelnim upozorenjima koja vas upozoravaju na blizinu prepreke. Sistem održava pritisak na kočnici nekoliko sekundi kako bi sprečio kretanje vozila unazad na uzbrdici, a vama pružio dovoljno vremena za premeštanje stopala sa papučice kočnice na papučicu gasa. Posebno koristan pri vožnji terenima ili strmim nizbrdicama, ovaj sistem (kojim se upravlja preko kontrolne table) dozira snagu kočenja kako bi spriječio proklizavanje i prilagodio brzinu od 5 do 30 km/h (u skladu sa zahtjevom vozača). Sistem radi u prvom stepenu prenosa i u stepenu prenosa za vožnju unazad. Na vozaču je samo da okreće upravljač, a kočenje i ubrzavanje može da prepusti vozilu. Sistem kamera za prikaz iz više uglova (četiri kamere: jedna prednja, jedna zadnja i po jedna sa svake bočne strane) obaveštavaju vozača o njegovom okruženju. Bočne kamere ugrađene su ispod spoljašnjih retrovizora i prikazuju položaj prednjih točkova. Sistem je posebno koristan pri parkiranju i zahtevnim manevrima na terenu. Automatski se aktivira kada je uključen stepen prenosa za vožnju unazad, a vozači ga mogu uključiti i ručno – pritiskom na taster „MVC”. Na ekranu sistema navigacije istovremeno se prikazuje prikaz samo jedne kamere. Prebacivanjem u stepen za vožnju prema naprijed automatski se mijenja ugao kamere. Sistem se deaktivira ručno, pritiskom tastera „MVC”, ili automatski kada je brzina vožnje veća od 20 km/h.

Datum objave: 09/09/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook