Naslovna > Automobili > Maserati > GranCabrio > Rođen iz ljubavi prema limu
FOTO GALERIJA (8)

Snovi – Maserati GranCabrio

Rođen iz ljubavi prema limu

Dinamičan, osjećajan i strastven, nacrtan rukom slavnog Pininfarine GranCabrio je zamišljen kao automobil iz snova, koji će imati svoje mjestu u realnom svijetu...

Emilia-Romagna je domovina najpoznatijih proizvođača supersportskih i ultraluksuznih automobila na svijetu. Tu je rođen prvi Fereari, tu je nastao njegov najljući konkurent Lamborghini, tu je stvorena nevjerovatna Pagani Zonda i tu se s početka devedesetih godina prošlog vijeka ponovo rodio Maserati, u kolijevci novog vlasnika Fiat grupacije. Mala italijanska manufaktura poznata po sportskim automobilima, jedinstvenog dizajna, stila i performansi, koja je osnovana 1914. godine u Modeni, vremenom je izgubila korak sa komšijama iz Maranella i Sant'Agata Bolognese, finansijski posrnula i ispala iz prvog plana bjelosvjetske elite. Međutim, Fiat joj je uz pomoć Ferrarija vratio sve ono što je vremenom izgubila – sportski GranTurismo, limuzinu Quattroporte i elegantni GranCabrio.

 

 

 

 

Dinamičan, osjećajan i strastven, nacrtan rukom slavnog Pininfarine GranCabrio je zamišljen kao automobil iz snova, koji će imati svoje mjestu u realnom svijetu i koji će svom gospodaru pružati samo vrhunski i po mnogo čemu jedinstven doživljaj u vožnji. GranCabrio u najboljem svjetlu, na asfalt donosi italijansku strast, pasioniranu ljubav prema limu, najboljoj koži, prirodnom drvetu, sportskom upravljaču, vjetru u kosi i zvuku čistokrvnog osmocilindričnog benzinskog agregata, koji se duboko srodio sa vijugavim putevima Emilia-Romagne.

 

 

 

GranCabrio je nastao kao izvedenica iz GranTurismo modela, ali sa brojnim izmjenama, koje su bile neophodne da bi se dobio dinamičan kabriolet sa mekim, pomalo zaboravljenim platnim krovom. U odnosu na kupe model, kabriolet je teži punih 150 kg. Kilogrami su nabačeni sa brojnim ojačanjima, visokočvrstim čelikom i cijevima dodatim da bi se povećala krutost karoserije, oslabljene eliminisanjem čvrstog krova. GranCabrio je dobio četiri punopravna sjedišta, što je velika novina u svijetu Maseratijevih kabrioleta, u kojem je prostor iza vozača i suvozača uglavnom služio za odlaganje sitnica. Raskošana unutrašnjost dobijena je zahvaljujući jednom od najdužih osovinskih razmaka u klasi od 2,94 metra, koji je osim natprosječnog komfora omogućio i ostvarivanje uzornih dinamičkih ostvarenja, ali prije svega veliko uživanje u vožnji.

 

 

 

Do istinskog užitka u GranCabriu dolazi se za dvadesetak sekundi, koliko je potrebno da se platneni krov povuče u svoje nevidljivo skrovište. Nakon toga u luksuznom ambijentu Maseratijevog enterijera ostaju samo plavo nebo, svjež vazduh i reski zvuk snažnog motora. V8 benzinac preuzet je iz GranTurismoS modela. Uz pomoć ZF-ovog šestostepenog automatskog mjenjača iz zapremine od 4,7-litara pri 7.000 obrtaja u minuti izvlači 440 KS, te nudi obrtni moment od 490 Nm (4750 o/min). Sve to je dovoljno da GranCabrio do 100 km/h stigne za 5,4 sekunde i da se ne zaustavi dok ne dostigne maksimalnih 283 km/h (sa podignutim krovom).

 

 

 

Gotovo idealan raspored mase u omjeru 49% na prednjoj i 51% na zadnjoj osovini, u kombinaciji sa Maserati Stability programom (MSP), te ASR, MSR, ABS i EBD elektronskim sistemima nagovještava vrhunska dinamička ostvarenja, mada je prvenstvena namjena ovog automobila uživanje u laganom, opuštajućem krstarenju. Maserati u GranCabrio serijski ugrađuje i Skyhook vješanje, sa dvostrukim kočionim sistemom razvijenim u saradnji sa Brembom, koji se već koristi u GranTurismu i Quattroportu. Raskošnu snagu ovog sistema potvrđuje i kočioni put od samo 35 metara... Maserati GranCabrio je jedinstven superautomobil, koji donosi samo ono najbolje što je proisteklo iz stogodišnjeg iskustva italijanskih majstora dizajna i automobilskog inženjeringa. Oni su se rađali i umirali samo s jednim ciljem, da nastave mit o Emilia-Romagni, domovini najpoznatijih proizvođača supersportskih i ultraluksuznih automobila na svijetu. Zbog te tradicije cijena od 140.000 eura, koliko košta GranCabrio, ne bi trebala da predstavlja noćnu moru, već da bude najljepši san.
 

Datum objave: 02/04/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook