Naslovna > Automobili > BMW > Serija 5 > Rođen za trkačku stazu
FOTO GALERIJA (10)

BMW M5 Competition

Rođen za trkačku stazu

Sa M5 Competiotion verzijom najjače „petice“ BMW je svoju najbržu limuzinu približio trkačkoj stazi i dao joj dozu sirovosti, u kakvoj uživaju samo istinski ljubitelji brze i žestoke vožnje...

Nakon fenomenalnog M5 modela, koji raspolaže sa 600 KS i 750 Nm, te od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,4 sekunde i dostiže čak 305 km/h, BMW je ljubiteljima brzih i žestokih sedana ponudio novi izazov nazvan M5 Competition.
U odnosu na standardni M5 model Competition verzija donosi određene dizajnerske promjene zahvaljujući kojima će ju biti lakše prepoznati na ulici. Prednji dio najjačeg M5 modela krasi maska hladnjaka sa karakterističnim BMW „bubrezima“ koji su obojeni u crnu nijansu visokog sjaja. U istom tonu su stilizovani i otvori na krilima prednjih blatobrana, te ukrasni poklopci retrovizora. Sama karoserija je ofarbana u novu, jedinstvenu Frozed Dark Silver nijansu, koja prekriva i ručke na vratima. Na njima nema stilizovanih hromiranih dodataka, kao na osnovnom M5 modelu. Dodatni vizuelni pečat Competition modelu sa bokova dat je 20-inčnim kovanim aluminijumskim naplacima. Kako bi se istakla ekskluzivnost najjače serije BMW je kupcima ponudio i mogućnost stavljanja stilizovanog M5 Competition logotipa na pragove. Na zadnjem dijelu se ističu mali spojler na poklopcu prtljažnika, te difuzor vazduha u zadnjem braniku. Oba ova elementa su obojena u crnu boju visokog sjaja, kao uostalom i četiri okrugla završetka izduvnog sistema, koji su kod standardnog modela sjajni i hromirani. Na desnoj strani poklopca prtljažnika nalazi se i stilizovani M5 Competition logotip sa kojim BMW daje do znanja da je riječ o specifičnom M modelu.


Da je tako najbolje potvrđuje fino dorađeni 4,4-litarski V8 benzinski motor, koji zahvaljujući M TwinPower Turbo tehnologiji umjesto osnovnih 600 razvija 625 KS, uz identičan obrtni momenat od 750 Nm. Upoređivanje „papirnatih“ performansi otkriva da Competition verzija M5 najveću snagu razvija u rasponu od 6.000 do 6.700 obrtaja. To je nešto „uži“ raspon u odnosu na standardni M5, koji do najveće snage od 600 „konja“ dolazi od 5.600 do 6.700 obrtaja. S druge strane, kod najvećeg obrtnog momenta situacija je drugačija, jer je on kod Competition modela dostupan od 1.800 do 5.800, a kod standardnog M5 od 1.800 do 5.600 obrtaja. Navedene promjene su bile dovoljne da Competition model ostvari ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,3 sekunde, a od 0 do 200 km/h za 10,8. To je u poređenju sa standardnim M5 u prvom slučaju brže za 0,1 a u drugom za 0,3 sekunde. Za prenos snage koristi se osmostepeni automatski mjenjač, koji primarno radi u kombinaciji sa 4x4 pogonom. Po želji vozača moguće je dobiti prenos snage samo na zadnjim točkovima.


Kako bi se poboljšale dinamičke mogućnosti Competition modela BMW-ovi inženjeri su dodatno spustili i doradili vješanje i upravljački sistem za koji sada tvrde da je direktniji i precizniji, odnosno prilagođeniji vožnji u trkačkim uslovima. Došlo je i do određenih modifikacija u položaju prednjih točkova, a određene komponente, vješanje i stabilizatori su zamijenjeni još jačim. Elektronski podesivi amortizeri su u startu 10% čvršće podešeni nego kod M5 modela, a ugrađeni su jači nosači motora. Određene modifikacije su napravljene i na izduvnom sistemu kako bi pojačani motor mogao lakše da diše. Dio promjena se odnosi i na način funkcionisanja regulacionih ventila u izduvnom sistemu, čija podesivost omogućava prilagođevanje zvuka odabranom režimu vožnje. Prvi primjerci M5 Competition model kupcima bi trebalo da budu dostupni od jula po još uvijek nepoznatoj cijeni. Podsjećamo da standardni M5 u Njemačkoj košta 117.900 eura.

 

Tehničke karakteristike BMW M5 Competition

Motor: 4.4, V8, osam cilindara
Snaga: 625 KS
Obrtni momenat: 750 Nm
Ubrzanje: 3,3 s
Najveća brzina: 250 km/h (opciono 305 km/h)

KONKURENCIJA

MERCEDES-AMG E 63 S:
Motor: 4.0, V8, osam cilindara
Snaga: 612 KS
Obrtni momenat: 850 Nm
Ubrzanje: 3,4 s
Najveća brzina: 250 km/h (opciono 300 km/h)

AUDI RS6 AVANT PERFORMANCE:
Motor: 4.0, V8, osam cilindara
Snaga: 605 KS
Obrtni momenat: 750 nm
Ubrzanje: 3,7 s
Najveća brzina: 280 km/h (opciono 305 km/h)


 

Datum objave: 17/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook