Naslovna > Automobili > Dacia > Sandero > Rumunska ekskluziva
FOTO GALERIJA (9)

Test - Dacia Sandero Stepway 1.6

Rumunska ekskluziva

Off-road izvedenica klasičnog Sandera izgleda atraktivnije i privlačnije, viša je 20 mm i ima tvrđe ogibljenje, zahvaljujući kojem bez problema guta sve neravnine na asfaltu, a dobro se snalazi i na lošem makadamu...

Mnogi proizvođači automobila, podstaknuti svjetskom ekonomskom krizom, nastoje razviti i ponuditi vozila koja će prije svega biti jeftina, ali istovremeno i kvalitetna. Talas jeftinih automobila za široke narodne mase pokrenuo je Renault 2004. godine proizvodnjom kompaktne limuzine Logan, koja je preko noći postala jedan od najomiljenijih automobila u istočnoj Evropi. Predstavljanjem Sandera Dacia je otišla korak dalje u osvajanju tržišta izvan istočnoevropskih granica. Kakav status rumunska marka uživa danas na Starom kontinentu, možda najbolje pokazuje podatak da je Dacija u Evropi najprodavanija, na veoma zahtjevnom njemačkom tržištu. Novi adut u ponudi rumunskog proizvođača zove se Sandero Stepway, a riječ je o povišenom i u off-road stilu uređenom klasičnom Sanderu, sa bogatijom opremom, „čvršćim nogama i ljepšom obućom“.

 

 

 

 

 

Već na prvi pogled Sandero Stepway jasno se razlikuje od standardnog modela. Da su se Dacija, odnosno Renault, prilično potrudili da Stepway zaista bude poseban, potvrđuju i određeni elementi, za koje nismo očekivali da će se naći na ovom modelu. Tu prije svega mislimo na efektna glavna svjetla sa crnom pozadinom, atraktivne 16-colne lake naplatke sa fabrički namontiranim Continental pneumaticima, te set off-road dodataka, koji osim atraktivnošću zrače i zadovoljavajućim kvalitetom. Posebnost modela Stepway naglašena je i ogibljenjem povišenim za 20 mm, tako da sada najmanja visina od tla iznosi priličnih 17,5 centimetara. Poseban SUV karakter obezbijeđen je i korisnim krovnim nosačima, koji su standardni dio opreme. Kombinacija metalik tamno crvene boje i brojnih metaliziranih implantata rezultovala je izuzetno dopadljivim optičkim nastupom Sandera Stepway, koji na ovaj način ničim ne odaje da trenutno spada u jedan od najpovoljnijih automobila na našem tržištu.

 

 

Što se tiče pogona, Sandero Stepway je ponuđen sa dva agregata, 1.5-litarskom dizelskom verzijom sa 70 i 1.6 benzincem sa 90 KS, koji smo imali priliku testirati. Provjereni Renaultov 1.6-litarski četverocilindraš spada u kategoriju klasičnih motora, jednostavne konstrukcije, sa sada već pomalo zaboravljenom dvoventilskom tehnologijom. Sa druge strane to mu nikako ne možemo uzeti kao nedostatak, jer sa 128 Nm, dostupnih pri 3.000 o/min, odlikuje se solidnim vučnim karakteristikama i dovoljno uglađenim radom.

 

 

TEHNIČKI PODACI
4 cilindra benzin
1.598 ccm
65 kw  90 ks pri 5.500 o/min
128 nm pri 3.000 o/min
0 - 100  12,4 sek
Max  163 km/h
p. pot  7,6 litara bezolovni

 

 

Da uz pomoć nekoliko nezahtjevnih i jeftinih detalja klasični enterijer može izgledati znatno primamljivije, pokazuje upravo Stepway. Unutrašnjost je većinom izrađena od tvrde plastike, koja je zauzvrat veoma uvjerljivo sastavljena, bez ijednog neugodnog „cvrčka“. Sa druge strane, presvlake sjedišta namijenjene Stepwayu mogu se dobiti samo uz ovaj model, upravo kao i kožom presvučeni servo upravljač, koji nažalost još uvijek nije podesiv. Samo presvlake sjedišta i koža na upravljaču, te ukrasne letvice na pragovima sada su stvorili potpuno drugačiju atmosferu u enterijeru, koji je tako kvalitetom i opremljenošću čak i prestigao neke zvučnije i znatno skuplje konkurente. Istovremeno, manuelni klimatizacioni sistem i dalje nije standardni dio opreme, a u slučaju Stepway dolazi u paketu sa audio CD MP3 sistemom. U pogledu ostatka ugrađene opreme nema razlika u odnosu na standardni Sandero, što znači da se ispred vozača nalazi jednostavna i pregledna analogno-digitalna tabla, te centralni greben sa još uvijek nisko postavljenim komandama klimatizacije.

 

 

Na zadnjoj parcijalno djeljivoj klupi ista je situacija, što znači da će se na njoj udobno smjestiti dvije, a po potrebi i tri odrasle osobe,  iza čijih leđa se nalazi dovoljno prostrani prtljažnik, čija zapremina varira od 320 do 1.200 litara. S obzirom na to da je ovaj model dizajniran s ciljem povremenih izlazaka van asfaltnih površina, ispitali smo koliko je Sandero Stepway zaista sposoban da se uhvati u koštac sa svakodnevnim zadacima. Dodatnih 20 mm povišeno ogibljenje rezultovalo je dovoljno udobnom vožnjom, ali i sposobnošću da adekvatno neutrališe i izražajnije neravnine sa podloge. Posebno zanimljivo je da je Stepway i pored povišenog ogibljenja veoma stabilno vozilo, koje pri bržem prolasku kroz krivine ne pokazuje preveliku tendenciju naginjanja karoserije ili gubitka stabilnosti. Za ovakve karakteristike dijelom su zaslužni i standardni 16 colni  laki naplaci, kao i odlične Continental ljetne gume dimenzija 195/55. Silaskom sa asfalta Sandero Stepway je pokazao i svoje avanturističko lice. Iako nema govora da ovaj model klasifukujemo kao terensko vozilo, lakši zadaci na makadamu, te savladavanje nešto viših prepreka neće predstavljati gotovo nikakav problem, a dodatnu sigurnost pruža i adekvatna zaštita kartera motora u obliku ojačane limene ploče.

 

 

 

Pri mjerenju performansi Sandero Stepway je postigao prilično dobre rezultate, za šta je svakako najzaslužniji 1.6-litarski benzinac sa 90 KS, ali i dovoljno precizna petostepena ručna transmisija. Naime, povišeni Sandero do 100 km/h stiže za 12,5 sekundi, a nakon nešto dužeg zaleta i uz izražajniju zvučnu kulisu i do maksimalne brzine od 165 km/h. U pozitivnosti našeg testiranog 1.6 modela svakako možemo ubrojati i prosječnu potrošnju, koja je iznosila prihvatljivih 7,9 litara bezolovnog benzina, kao i dovoljno kapacitetne disk/doboš kočnice opremljene ABS sistemom, kojima je bilo potrebno da 1.170 kilograma teško vozilo sa 100 km/h zaustave za 43,6 metara.

Datum objave: 23/05/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook