Naslovna > Automobili > Dacia > Duster > Rumunska Lada Niva
FOTO GALERIJA (10)

Novitet – Dacia Duster

Rumunska Lada Niva

Prvi rumunski SUV razvijen na B0 platformi Dacie Logan koristiće višestruko dokazanu Nissanovu pogonsku tehnologiju i mehaniku, te provjerene Renaultove benzinske i dizel motore poznate iz ostalih Dacia modela...

Kada su se polovinom novembra na Internetu pojavile prve slike Dacijinog SUV-a Dustera, specijalno pripremljenog za legendarnog “profesora” Alana Prosta i kup Trophée Andros, koji se vozi po zaleđenim stazama francuskog gorja, mnogi ljubitelji off-road četverotočkaša nisu mogli sakriti svoju znatiželju. Rumunski proizvođač jednostavnih automobila sa Renaultovom mehanikom i motorima, koji pružaju odličan odnos u omjeru uloženo-dobijeno, tako je i zvanično potvrdio da se namjerava upustiti u borbu za kupce u nižem SUV segmentu. Nekoliko dana poslije toga osvanule su i prve oficijelne fotografije komercijalnog modela Dacia Duster, koje otkrivaju dizajnerski suzdržan, ali dopadljiv automobil, koji će pažnju  javnosti, kao i sve Dacie do sada, pokušati da skrene uvjerljivom izvedbom, dokazanom mehanikom, jednostavnim, ali trajnim enterijerom, te odmjerenim pogonskim agregatima.

 

 

 

 

 

Kada polovinom sljedeće godine krene u prodaju 4,31 m dugačka Dacia Duster (Škoda Yeti 4,2 m, Renault Koleos 4,5 m, Suzuki SX4 4,1 m), moći će se naručiti kao model sa primarnim prednjim ili opcionim 4x4 pogonom, koji je u osnovi preuzet od Nissana, što je ujedno i prvo Dacijino “posuđivanje” tehnologije od japanskog proizvođača. All Mode 4x4 sistem elektronskog nadzora pogona u Dusteru nudi tri opcije – 100% pogon na prednje točkove, automatsku raspodjelu pogonskog potencijala između točkova (mod Auto), te blokadu diferencijala (mod Lock) sa prenosom snage između osovina do odnosa 50/50. Sve to u kombinaciji sa težinom osnovnog 4x4 modela od prosječnih 1.280 kg, garantuje dobru pokretljivost na terenu i uzorna off-road dostignuća. O raskošnim off-road potencijalima prvog Dacia SUV-a svjedoče i klirens od 200 mm, te napadni ugao od 30 stepeni, sa ništa manje impresivnim izlaznim uglom od 35 stepeni.

 

 

 

Šesti model u Dacijinoj gami biće motorizovan dobro poznatim benzinskim i dizel agregatima, tačnije 1.6-litarskimbenzincem sa 105 KS i veoma štedljivim i pouzdanim 1.5 dCi dizelašem sa dvije izvedbe snage od 85 i 105 konja. Osim uvjerljivog pogona Duster će se kupcima nametati prostranim i udobnim enterijerom, koji će osim povišene pozicije sjedenja nuditi i raskošan prtljažni prostor sa osnovnim kapacitom od 475 litara i maksimumom od 1.600 litara. Osnovna oprema će biti stepenicu iznad ostalih Dacia modela, sa prepoznatljivim elementima poput ručnih klima-uređaja, električnih podizača stakala, solidnih radio-sistema, krovnih ladica... U skladu sa sveprisutnom brigom za bezbjednost putnika, koju propagira matični Renault i Duster će nuditi visok nivo pasivne i aktivne sigurnosti, sa Bosch 8.1 ABS sistemom u seriji, opcionim EBV sistemom elektronske raspodjele sile kočenja, te čitavom plejadom vazdušnih jastuka, od kojih se izdvajaju oni za zaštitu putnika u drugom redu sjedišta. Dacia Duster će se proizvoditi u Rumuniji u matičnoj fabrici, koja je smještena u gradu Pitestiju, a njena distribucija počeće na proljeće 2010. godine na tržištima Evrope, Turske i zemalja Magreba (Alžira, Maroka), da bi se do kraja godine Duster našao u Ukrajini i na Bliskom istoku.

Datum objave: 05/01/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook