Naslovna > Automobili > Lada > Vesta > Ruska limuzina sa evropskim karakterom
FOTO GALERIJA (26)

Test – Lada Vesta 1.6 MT Lux

Ruska limuzina sa evropskim karakterom

Sa novom savremenom kompaktnom limuzinom Lada pravi veliki dizajnerski iskorak. Vesta se kupcima pokušava nametnuti bogatom serijskom opremom, uzornom i čvrstom izradom, opcionom plinskom instalacijom, automatskim mjenjačem, te prostranom i veoma udobnom kabinom...

Da nije bilo 2014. godine, međunarodnih sankcija Rusiji i ostalih po Ladu negativnih političkih dešavanja, Vesta bi vjerovatno već odavno bila prisutna u Evropi i na bh. tržištu. Domaćim kupcima je predstavljena početkom maja. Na ekskluzivni test prvi u BiH, dobili smo najbolje opremljeni model sa 1,6-litarskim benzincem. Podsjećamo da se Vesta nudi sa dva paketa opreme: Norma i Lux, s kojim je bio kombinovan testni automobil.

 

Oba su za današnje standarde veoma sadržajna, te bi trebalo da zadovolje zahtjeve širokog kruga kupaca. Standardni Norma paket uključuje ABS i ESP elektronske sisteme, ESC kontrolu stabilnosti, elektromehanički servo, dva prednja i bočne vazdušne jastuke, električne podizače prednjih stakala, električno podesive retrovizore, tonirana stakla, ručni klima uređaj, alarm, centralnu bravu sa daljinskim otključavanjem, grijana prednja sjedišta, parking senzore, radio uređaj sa USB i SD utorima... Nabrojano između ostalog garantuje ugodnu i sigurnu vožnju, odnosno rashlađenu i korektno ozvučenu kabinu, te savremenu elektronsku podršku u kritičnim situacijama. U najbogatijoj opremi vanjski izgled je unaprijeđen sa 16-inčnim aluminijumskim naplacima i maglenkama.

 

Tu je i praktični grijač vjetrobrana, detalj kojeg danas ne možete ni doplatiti u mnogim skupljim modelima od Veste. Lux paket donosi i senzor kiše, te senzor svjetla. U kabini su dodani električni podizači zadnjih stakala, te indikatori stepena prenosa i vezanosti pojasa na zadnjoj klupi. Tu su i multifunkcionalni upravljač, automatski klima uređaj, tempomat, multimedijalni sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom i četiri zvučnika, te kamera za vožnju unazad. U navedenom sadržaju su mnogi detalji koji se do sada nisu mogli dobiti u Ladinim automobilima i koji potvrđuju veliki napredak ruskog proizvođača, kod nas danas poznatijeg po bezvremenskom terencu Nivi. Prvi kontakt se uvijek ostvaruje očima. Ukusi se razlikuju, no čini nam se da je iskusni engleski dizajner Steve Mattin, koji je prije Lade (od 1987. do 2003) radio za Mercedes u kojem je dogurao do titule „Senior Designed Menager“ i za Volvo (od 2003. do 2009), kojem je skrojio prošli XC60, odradio odličan posao. Vesta je originalna, skladna, proporcionalna i nadasve moderna kompaktna limuzina, koja djeluje 100% evropski.

 

Što je najvažnije, ona na ulici privlači veliku pažnju, a iz nekog čudnog razloga bh. vozačima, posebno onim starijim, često izvlači iskreni osmijeh na lice. Već s vana je primjetno da je Lada pod upravom francusko-japanske kompanije Renault-Nissan, koja je od 2014. postala njen većinski vlasnik, značajno napredovala. Ma koliko se trudili da nađemo slabu tačku, klimav spoj ili nepravilan razmak između dijelova karoserije, hromiranih ukrasa, maske hladnjaka... toga jednostavno nema. Utisak čvrstine pružaju i lakirane ručke na vratima, koja se sada zahvaljujući debelim gumenim oblogama zatvaraju lagano, uz uhu ugodni tupi zvuk. Sama vrata su veoma široka pa je ulazak u 4.410 mm dugačak automobil jednostavan, rekli bismo po „ukusu“ taksista. Ovaj manevar je i mnogo ugodniji nego kod nekih konkurentskih modela zahvaljujući činjenici da Vesta ima klirens od čak 17,8 cm. Podsjećamo da toliku udaljenost najniže tačke poda od podloge danas nude punopravni SUV modeli poput Volkswagen Tiguana, Hyundai Tucsona, Kia Sportagea... Vrata imaju i jednu manu, naime nemaju graničnika koji bi omogućio njihovo djelimično otvaranje. Zbog toga treba biti pažljiv na skučenim parkinzima. 

 

Prvi utisak po ulasku u prostranu kabinu je da je sve veoma čvrsto sastavljeno i spojeno, odnosno da je završna obrada na puno višem nivou od dosadašnje. I estetika je korektna, a ukrasni umeci odabrani i raspoređeni sa ukusom. Enterijer je u potpunosti obložen tvrdim materijalima, koje u ovoj klasi koriste konkurenti poput Dacie i Fiata, dok neki poput Renaulta odavno upotrebljavaju mekaniju masu. Upravljač je plastičan, a kožna obloga dolazi isključivo u paketu sa kožnim presvlakama sjedišta. Podešava je po visini i dubini, pa će idealan položaj za njim jednostavno pronaći i dvometraši. Na njemu se nalaze daljinske komande za tempomat, audio sistem i telefon. U vožnji je lagan, ali dovoljno brz i direktan, te vozaču nudi dovoljno realan osjećaj o onome šta se dešava sa prednjim točkovima. Analogni instrumenti su pregledni, a putni računar nudi sve za vožnju potrebne informacije, od prosječne i trenutne potrošnje do autonomije. Automatski klima uređaj s lakoćom održava zadatu temperaturu u kabini i jednostavan je za korištenje. Multimedijalni sistem objedinjuje audio sistem, telefon, navigaciju... Ne predstavlja najsavremenije rješenje, ali je funkcionalnost svih sistema na nivou sličnih ostvarenja u klasi. Prednja sjedišta su komforna, sa dovoljno bočnog oslonca, a vozačevo ima i bočni naslon za ruku, koji je pomalo prenisko postavljen pa ga nismo često koristili. Veliki plus Vesta zaslužuje za komfor koji pruža u oba reda, a posebno na zadnjoj klupi. Prostora ima iznatprosječno mnogo u svim pravcima, a sjedalna površina je jedna od najdužih u klasi. Kao i kod većine sličnih modela pozadi je najugodnije za dvije osobe, jer je tunel mjenjača visok i ne ostavlja dovoljno prostora za noge putnika koji sjedi u sredini. Iza naslona je prtljažnik zapremine 480 litara. Ne spada u rekordna ostvarenja u klasi, ali je sasvim dovoljan za svakodnevne potrebe. Njegova funkcionalnost se može povećati preklapanjem naslona zadnjih sjedišta, što omogućava prevoz dužih predmeta. Najpovoljnija Vesta na bh. tržištu sa 1.6 benzinskim motorom od 106 KS do registracije košta 21.995 KM. Za najbogatije opremljeni model poput testnog treba izdvojiti 24.995 KM. Ukoliko se kupac odluči za automobil sa sekvencijalnom plinskom instalacijom, kakvu smo imali u testnom modelu, onda mora izdvojiti još 1.450 KM. To cijenu testnog modela povećava na 26.445 KM. Lada daje trogodišnju garanciju na automobil, ali i mnoštvo ostalih pogodnosti pri kupovini, sa kojima bi Vesta prvenstveno u najpovoljnijim verzijama mogla privući pažnju bh. kupaca.


Pogonski sklop
Testni model je bio pogonjen ruskim 1,6-litarskim benzinskim motorom sa 106 KS, koji je kombinovan sa petostepenim Renaultovim ručnim mjenjačem. Francuski „,manuelac“ je ugrađen u paketu sa veoma mekanim kvačilom, precizan je, a prenosni odnosi su dobro usklađeni sa mogućnostima motora, koji je zahvaljujući opcionoj sekvencijanoj plinskoj instalaciji mogao da sagorjeva benzin i plin. U vožnji na benzin ostvarili smo prosječnu potrošnju od šest litara na otvorenom, odnosno devet u gradskoj vožnji. Prosječnih 8,0 litara je u skladu sa očekivanjima i testnim opterećenjima. Ukoliko se vozite na plin, prosječna potrošnja je oko litar viša u odnosu na onu koja se ostvaruje na benzin, ali je i neuporedivo ekonomičnija zbog niže cijene plina. Osnovna masa automobila iznosi 1.250 kg, dok je najveća dozvoljena 1.670 kg. Vesta može da povuče prikolicu bez kočnica do 450 kg, odnosno do 900 sa kočnicama. Na prednjoj osovini su disk kočnice, a pozadi doboši. Riječ je o odlično uravnoteženom kočionom sistemu, koji nije pokazuje zamor ni nakon velikih uzastopnih opterećenja kakvim smo ga izložili na testnoj stazi. Naprijed je McPherson vješanje, dok je pozadi polukruta osovina. Ova klasična kombinacija u Vestinom slučaju rezultuje uzornom udobnošću na lošim putevima poput naših, pa ruska limuzina u ovom segmentu zaslužuje visoke ocjene. Visok klirens, koji podiže težište automobila u vožnji se rijetko osjeti, a samo vješanje je odlično izbalansirano. Odlična je podrška i elektronskih sistema, koji efikasno ispravljaju vozačeve greške. Stiče se utisak da je automobil pripreman za mnogo jače motore od testnog. Takav je recimo 1.8-litarski benzinac sa 122 KS, koji bi u budućnosti trebalo da bude ponuđen i na bh. tržištu. 

 

Datum objave: 03/09/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook