Naslovna > Motocikli > Ruski čelični konj

Motocikli Ural M70 Anniversary Edition

Ruski čelični konj

Teški željezni motocikli lišeni svih detalja koji krase moderne dvotočkaše izlaze iz sibirske fabrike u blizini Irbita, koja je nedavno iznjedrila novi model, tačnije stari M72 sa dodatnom oznakom Anniversary Edition...

Ural, ruski proizvođač specijalizovan za izradu motocikala sa bočnom prikolicom, nikada nije bio poznat po revolucionarnom dizajnu, elektronskim sistemima ili superlaganim kompozitnim materijalima koji se koriste u izradi konkurentnih modela.

 

I najnoviji model iz Urala gleda daleko u prošlost ruske motoindustrije i to sve do 1942, kada je prvi M72, zasnovan na temelju dizajna njemačkog BMW-a R71, poslan u bitku za Staljingrad. Ukupno 9.799 primjeraka modela M72 proizvedeno je od strane Urala za vojnu upotrebu, a o koliko izdržljivom motociklu se radi, najbolje pokazuju brojni do dan-danas preživjeli primjerci.Novi Ural M70 Anniversary Edition razvijen je u čast 70 godina postojanja, a na tržište je lansiran sa dva različita modela, jedan sa prikolicom za 14.200 i jedan solo za 9.150 USD.

 

Oba dolaze u maslinasto sivoj boji, a varijanta sa prikolicom stiže sa platnenim pokrivačem, rezervnim točkom i nezaobilaznom lopatom. Ural M70 dizajniran je u retro stilu s 18-inčnim aluminijumskim naplacima, 40-mm Marzochhi teleskopskom viljuškom, zadnjim Sachs amortizerom i disk Brembo prednjom kočnicom. Okvir ima veći međuosovinski razmak od drugih Ural modela i ima niže težište, što je rezultovalo i činjenicom da u trenutnoj gami predstavlja najdinamičniji primjerak.Ural M70 Anniversary Edition zasigurno neće biti motocikl koji će se masovno kupovati, iz prostog razloga što je namijenjen izuzetno uskom krugu kupaca koji preferira ovakav tip dvotočkaša. Ruski Harley Davidson uglavnom će kupovati kolekcionari, koji znaju da nabavkom ovog motocikl kupuju i djelić istorije slavne bitke za Staljingrad. Ovaj motocikl nema rok trajanja, a upravo u tome se i krije sva njegova čar.

 

 

Brutalno hladnog decembra 1941. nacisti su bili nadomak Moskve, pripremajući se za konačni napad na sovjetski glavni grad. U istom trenutku, u mali grad Irbit, koji se nalazi oko 2.000 kilometara daleko od Moskve, na istočnim padinama planine Ural, stigao je teretni voz sa mašinama, materijalima i dizajnerskim timovima. Sa ovim vozom su došli i ljudi sa gotovo nemogućim zadatkom koji je glasio - izgraditi fabriku usred sibirske zime i započeti proizvoditi motocikle s prikolicom za Crvenu armiju. Motocikl koji je trebao biti izgrađen u fabrici Irbit nazvan je ruski kratko - M72. Model M72 je u osnovi bio kopija BMW-a R71, u to vrijeme najboljeg motocikla s prikolicom. Robustan, dizajniran za sve vrste terena,

 

Ural M72 bio je sposoban da se nosi sa tri osobe i teškim teretom, što je bilo idealno za mobilne trupe Crvene armije. Apsurdno, ali nacisti su se tada morali boriti protiv klona svog vlastitog oružja!Prvi motocikli izrađeni u Irbitu poslani su na front u februaru 1942, a koristili su ih trupe u bici za Staljingrad. Tokom rata, proizvedeno je 9.799 primjeraka modela M72, a služio je u izviđanju i otpremi vojnika, te za evakuaciju ranjenika sa bojnog polja. Nakon rata fabrika u Irbitu nastavila je proizvodnju motocikala sa prikolicom i do danas je izradila više od tri miliona primjeraka. Ljudi koji su je postavili na temelje nikada nisu mogli ni zamisliti da će 70 godina poslije Ural ostati jedini, sada već kultni proizvođač motocikala s prikolicom na svijetu.

Datum objave: 13/02/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook