Naslovna > Automobili > Hyundai > Tucson > S novim imenom novi maniri

Hyundai Tucson

S novim imenom novi maniri

Nasljednik modela ix35, Hyundai Tucson, nije dobio samo novo ime, već značajna unapređenja u pogledu dizajna, novu unutrašnjost, dodatna tehnološka rješenja, ali i potpuno novi, prilično zanimljiv turbobenzinski motor...

Osjećaj u vožnji sa novim Tucsonom je potpuno drugačiji, a tome doprinose mnogobrojni novi detalji na njemu, pa krenimo redom. Sa dizajnerske strane, Tucson je zadržao osnove sa ix35-ice, ali su oštre linije sada još naglašenije, što doprinosi naglašavanju sportskog duha ovog vozila. Uz to, tu je i doza elegancije, zahvaljujući prefinjenim tečnim površinama. Za razliku od novog Sportage-a, kojeg su u Kiji potpuno promijenili, Hyundai je zadržao provjereni recept, što se čini kao pun pogodak. Dimenzije vozila od  4.475 mm dužine, 1.850 mm širine (bez retrovizora) i 1.645 mm visine, potvrđuju činjenicu da Tucson i nije tipični kompakt, te da malo „bježi“ iz tih okvira. A kada smo kod dimenzija, recimo da je u odnosu na ix35 Tucson nešto niži, što bi trebalo doprinijeti boljoj aerodinamici. Takve rezultate za dva dana vožnje nismo mogli mjeriti, ali smo u vožnji na autoputu itekako primijetili da je zvučna izolacija značajno bolja.

 

Zbogom plavom displeju

Ko ne primijeti promjene u vanjštini na novom Tucsonu, u unutrašnjosti će ih sigurno primijetiti, jer na ix-35-ici odličan dizajn vanjštine nije pratio enterijer. Tako su na Tucsonu repozicionirani otvori za ventilaciju sa novim oblikom, na upravljaču je ostalo manje hroma, pa je on sada elegantniji, a centralni greben i prekidači na vratima su totalno promijenjeni. Tipke za otvaranje prozora više ne stoje tako visoko i nalaze se gdje bi trebalo da budu, a ekran multimedijalnog sistema je konačno okrenut u pravom pravcu: prema vozaču. Zanimljiva je i činjenica što Tucson nije naslijedio i komande klime sa plavim displejem od ix-35ice. Sve to sada djeluje ergonomski jednostavnije, a oku mnogo ljepše. Osim višeg niva opreme, i velika doza luksuza je tu. Električno podešavanje sjedišta u nekoliko pravaca, njihovo grijanje, kao i grijanje kola upravljača to potvrđuju. Tu je je osam inčni displej multimedijalnog sistema sa tri puta bržom navigacijom, koja učitava karte sa SD kartice. Tom –Tom usluga je besplatna sedam godina. Prostora ima sasvim dovoljno u oba reda sjedišta, a prtljažnik od 518 litara u osnovnoj konfiguraciji je u samom vrhu klase. Kada smo kod prtljažnika, recimo i to da se njegova vrata sada otvaraju beskontaktno, daljinskim putem.

 

Sigurnost na prvom mjestu

Tucson se može pohvaliti i brojnim sistemima aktivne i pasivne sigurnosti. Prije svih, tu je sistem za samostalno kočenje, koji reaguje u slučaju da automobil procijeni mogućnost kolizije. Sistem obuhvata tri režima rada: pješaci, gradska i međugradska vožnja, tokom kojih aktivira sigurnosno kočenje kada god detektuje da je prilazna brzina vozila pješacima ili vozilu koje se kreće nebezbjedna. Tu je i LKAS (Lane Keeping Assist System), tj. sistem za aktivno držanje pravca vožnje u granicama linija na kolovozu, koji aktivno koriguje putanju vozila i ne dozvoljava napuštanje saobraćajne trake u kojoj se nalazi. U novom Tucsonu vozači mogu biti opušteni kada je promet iza njih u pitanju, jer  RCTA sistem  (Rear-Cross Traffic Alert system) i pomoću radara skenira saobraćaj iza vozila do 180° i upozorava na vozila koja se približavaju zadnjem kraju. Sa većeg Santa Fea, Tuscon je dobio dvije značajne sigurnosne stavke. Prva je BSD (Blind Spot Detection system), za upozorenje vozača o vozilu koje se nalazi u mrtvom uglu, a tu je i Speed Limit Information Function, koja prati lokalna ograničenja brzine i daje informaciju vozaču o njima.

 

Konačno pravi turbobenzinac

Među flotom testnih automobila, na raspologanju je pet dostupnih agregata: dva benzinska i tri dizelska. U ovoj drugoj grupi su pogonske jedinice od 1.7 litara i 2.0 litara sa 115, odnosno 136 KS ili 186 KS u „high power“ varijanti. Dizel motor sa 115 KS ima maksimalni obrtni momenat od 280 Nm u rasponu od 1.250 do 2.500 o/min, uparen sa šestobrzinskim ručnim mjenjačem, pogonom na prednjim točkovima, sa stop-start sistemom za smanjenje potrošnje goriva. Tu su i motor 2.0 turbo-dizel sa turbo kompresorom, sa radnim kolom niske inercije u verzijama „standard power“, sa 136 KS i 373 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 1.500 do 2.500 ob/min, kao i „high power“ sa 186 KS, sa impresivnim obrtnim momentom od 402 Nm u rasponu od 1.750 do 2.750 ob/min.  Među benzincima su se našli 1.6 GDI sa 136 KS, dobro poznati Hyundaijev motor, ali i potpuni novitet 1.6 T- GDI turbobenzinac. Novi motor na benzinski pogon razvija 175 KS i daje maksimalni obrtni momenat od 265 Nm u rasponu od 1.500 do 4.500 ob/min. Ovaj motor je uparen sa šestobrzinskim ručnim mjenjačem ili sedmobrzinskim automatskim mjenjačem (7DCT) sa dvostrukim kvačilom. Upravo ovaj motor je izazvao najviše pažnje među prisutnim novinarima, a nekoliko desetina kilometara u Tucsonu sa njim, mijenja u potpunosti sliku o ovom automobilu. Sa ovim motorom Tucson dobija ono što ix-35 nikada nije imao, pravi srčani turbobenzinac sa finom brojkom obrtnog momenta.

 

Proizvodnja u Europi


Za evropsko tržište Hyundai će Tucson proizvoditi u češkoj fabrici, u Nošovicama. Hyundai Motor će u potpunosti svoj novi model Tucson koji je namjenjen evropskom tržištu proizvoditi u Evropi, i to u svojoj fabrici u Češkoj, ključnom igraču kompanije, koji predstavlja odanost kompanije i njenu posvećenost evropskom tržištu. Hyundai ima potpuno povjerenje u svoj evropski kvalitet izrade, stoga će i novi Tucson kupcima u Evropi biti isporučivan uz petogodišnji besplatni paket garancije, koji se odnosi na neograničenu kilometražu kao standard. Razvoj, dizajn, kao i sva testiranja evropske verzije novog Tucsona rađena su u Evropi.

Datum objave: 19/11/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook