Novu verziju motora, koji je proglašen Međunarodnim motorom godine 2012, 2013. i 2014-te, karakteriše revidirana kalibracija koja omogućava da isporuči 12 odsto više snage i debituje u novim verzijama Ford Fiesta Red Edition i Ford Fiesta Black Edition, koje nude upečatljiv novi stajling i dinamičke performanse za kupce Fieste u Evropi.
Taj motor takođe nudi više nego dva puta veću snagu po litru radne zapremine nego 1,6-litarski motor sa 100 KS koji je pokretao sportsku Ford Fiestu S prije samo 10 godina, dok su za više od trećine poboljšani efikasnost u potrošnji goriva i emisiji CO2 - sa 4,5 l/100 km i 104 g/km CO2* u verzijama Ford Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition.
"Više snage po litru radne zapremine nego motor koji je pokretao u svijetu najbrži drumski automobil kao što je do nedavno bio onaj iz 2010. i duplo povećanje snage u odnosu na prethodnika tokom samo jedne decenije, pokazuju kakav je ogroman korak u razvoju učinio 1,0- litarski EcoBoost motor", kaže Joe Bakaj, potpredsjednik za razvoj proizvoda u Ford Evropa. "Ta osnova, koja kipti od snage, pruža uzbudljivo iskustvo vožnje koje kupci očekuju od Forda, sa efikasnošću u potrošnji goriva shodno potrošačkoj tražnji."
Fordov 1,0-litarski EcoBoost motor koristi turbopunjač, dvostruko nezavisno upravljanje radom ventila (Ti-VCT) i direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom da bi postigao kombinaciju performansi i efikasnosti bez premca.
Kompaktan, turbo punjač motora niske inercije, vrti se čak do 248.000 obrtaja u minutu - više od 4.000 puta u sekundi i skoro dva puta više obrtaja od turbo punjača u motoru koji pokreće trkačke bolide F1 u sezoni 2014. Tako obezbjeđuje dodatno punjenje pod pritiskom od 2,6 bara, što je više nego dovoljno da se napumpaju pneumatici na Ford Fiesti.
Nova kalibracija kontrole nadpunjenja turbo punjačem, Ti-VCT, hladnjak sabijenih gasova (interkuler), upravljanje gasom i kontrola vremena paljenja su povećali snagu od 125 do 140 KS i maksimalni obrtni momenat na 180 Nm pri 1.400 do 5.000 obrtaja u minutu, pomažući novim verzijama Fiesta Red i Black Editions da postignu ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9 sekundi i maksimalnu brzinu od 201 km/h.
"Dokaz naprednog dizajna 1,0-litarskog EcoBoost motora jeste da smo bili u stanju da podesimo motor na 140 KS samo jednom promjenom hardvera – unaprjeđenjem zaptivke cilindarske glave, zbog povećanog pritiska", kaže Andrew Fraser, rukovodilac kalibraže benzinskih motora u Ford Evropa. "Najveći pritisak na klip prečnika 7 cm je 124 bara - ekvivalentan pritisku kao kada bi potpuno odrastao afrički slon teži od 5 tona stojao na vrhu poklopca boce sa osvežavajućim pićem."
Razvijen od strane Fordovih stručnjaka širom Evrope, uključujući inženjere Fordovog Evropskog centra za istraživanje i napredni inženjering u Aachenu, u Nemačkoj i Tehničkog centra u Duntonu, u Velikoj Britaniji, motor koristi kompaktnu cilindarsku glavu od livenog gvožđa dovoljno malu da množe da stane u odeljak za prtljag iznad glava putnika u avionu.
Motor takođe posjeduje cilndarsku glavu od aluminijuma sa integrisanom izduvnom granom koja smanjuje temperature izduvnih gasova za optimalan odnos gorivo-vazduh. Inovativni zamajac i dizajn prednje remenice pružaju poboljšanu prefinjenost u poređenju sa tradicionalnim dizajnom trocilindarskih motora.
Trenje unutar motora je smanjeno specijalno presvučenim klipovima, manjom zategnutošću klipnih prstenova, zaptivnim prstenovima kolenastog vratila sa manjim trenjem i zupčastim kaišem potopljenim u ulju. Pumpa za ulje sa promjenivom zapreminom obezbjeđuje podmazivanje prema potrebama i optimizuje pritisak ulja, za poboljšanu efikasnost potrošnje goriva.
Fordov 1,0-litarski EcoBoost motor je u prvom kvartalu 2014. izabran od skoro 30 odsto kupaca Fieste, pomažući Fiesti da stekne status najprodavanijeg malog automobila u Evropi tokom tog vremenskog razdoblja, a takođe i tokom cijele 2013. i 2012. godine.
Pored Fieste, 1,0-litarski EcoBoost je dostupan u još devet vozila: Focus, B-MAX, EcoSport, C- MAX i Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect i Transit Courier. Ove godine će takođe biti predstavljen u potpuno novom Mondeu. Nove verzije Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom od 140 KS u prodaji će biti kasnije ove godine.