Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > A Klasa > Sa prethodnikom dijeli samo ime
FOTO GALERIJA (52)

Mercedes A-Klasa

Sa prethodnikom dijeli samo ime

Prve testne vožnje otkrile su nam da osim odličnog izgleda nova A-Klasa sada nudi viši stepen udobnosti i sigurnosti u vožnji. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji sa njom možete i razgovarati, i ma šta joj rekli ona će uvijek činiti sve što treba da vam ugodi...

Nakon više od petnaestogodišnjeg forsiranja koncepta monovolumenskog koncepta u formatu A-Klase Mercedes je 2012. godine okrenuo list i oslonio se na klasično rješenje, te ponudio tržištu svoj prvi kompaktni model. Svima onima koji su u A-klasi najviše cijenili monovolumensku prostranost Mercedes je ponudio broj veću B-Klasu i okrenuo se potpuno novoj ciljnoj grupi koja cijeni sve vozačke i dinamičke prednosti klasičnog kompakta. Za razliku od ljutog konkurenta BMW-a, Mercedes nije ostao slijepo dosljedan tradiciji i forsirao zadnji pogon već se odlučio zaigrati na sigurno kao Audi i osloniti se na primarni prednji, te opcioni zadnji pogon. Da bi svima bilo jasno stavio do znanja koliko raskošan potencijal ima prva kompaktna A-Klasa, Mercedes je 2013. godine na tržište izbacio AMG 45 koji je iz dvolitarskog turbobenzinskog motora iscijedio 381 KS i tako oduvao svu potencijalnu konkurencija sa RS, M, GTI i ostalim sportskim oznakama. Od 2012. godine Mercedesova prodaja je sa jedva 70.000 primjeraka godišnje u Evropi skočila na prošlogodišnje 143.550 jedinica.

 

 

Ako znamo da je za najpovoljniji model u Njemačkoj trebalo izdvojiti oko 26.000 eura, a na najskromnijim tržištima oko 23.000 onda je jasno koliko je A-Klasa Mercedesu razvukla osmijeh na lice. Nijemci ne bi bili Nijemci kada ne bi mislili da navedeno ne može biti bolje, pa su novu A-Klasu, koju smo premijerno upoznali na svjetskoj prezentaciji u Amsterdamu toliko unaprijedili i modernizovali da je ona stepenicu iznad svih ostalih modela u kompaktnoj klasi. Kako izgleda voziti No1. kompakt današnjice isprobali smo u suncem okupanoj hrvatskoj Dalamciji u okolini Trogira koji je bio naša polazna tačka. Mercedes A-Klasa je prvi automobil koji „leži“ na potpuno novoj MFA2 platformi. Takvim potezom inženjeri su praktično najavili da će se ova platforma koristiti za sve nadolazeće kompaktne modele Mercedes-Benza (CLA, B klasu, GLA i najavljeni GLB), s tim da je naglasak stavljen na činjenicu da je MFA2 platforma posebno dizajnirana i da bi služila kao osnova električnim i hibridnim modelima koje Mercedes-Benz ima planirane za skoriju budućnost. Na papiru to donosi 12 centimetara veću dužinu, koja je sada razvučena na 4.420 cm. Međuosovinski razmak je pri tome povećan za tri centimetra te sada iznosi 273.

 

 

Direktni konkurenti poput Audija A3 i BMW-a 1 istovremeno imaju međuosovinske razmake od 260, odnosno 269 cm, dok je Audi dugačak 4.241, a BMW 4.329. Mercedes je superiorniji i to se u praksi najbolje osjeti u kabini koja sada nudi viši nivo komfora u oba reda sjedišta. Povećan je i prtljažnik za 29 litara, pa sada njegov kapacitet iznosi 370 litara, što je ostvarenje u prosječnim okvirima klase. Već smo nakon svjetske premijere naglasili da nova A-Klasa raspolaže mnoštvom novina i da sa prethodnikom skoro pa da nema ništa zajedničko. Potpuno novi je dizajnerski pristup sa kojim se direktno nastojala podići popularnost ovog modela i privući pažnja uglavnom mlađih kupaca. Unutrašnjost nudi više prostora što se značajnije moglo osjetiti prilikom testnih vožnji, ali ono što nam je mnogo više pažnje odvuklo su mnogobrojni novi elektronski sistemi. Prvi i najznačajniji među njima je MBUX multimedija sa vještačkom inteligencijom i centralno postavljenim ekranom veličine 10,2 inča osjetljivim na dodir. To je prava novost, mada je Mercedes i ispred vozača postavio digitalni klaster, koji je već viđen kod S i E-Klase... Upravljanje MBUX-om omogućeno je i putem na dodir osjetljivog panela na kolu upravljača ili preko Linguatronic sistema glasovnih komandi.

 

 

Dovoljno je samo da kažete: „Hey Mercedes“ i započnete komunikaciju sa svojim automobilom, koji će nakon toga da pozove željeni broj telefona, da se „raspita“ preko interneta gdje je najbolja kafa u gradu, gdje se najbolje jede, spava, opušta,... Drugim riječima, veoma brzo ćete se naviknuti da MBUX sistem postanu vaše oči i uši, odnosno Aladinova lampa s kojom je dovoljno samo pričati. Kako Mbux funkcioniše najlakše je objasniti na primjeru situacije u kojoj vam je vruće. Kod standardnih automobila tada biste morali upaliti klima uređaj i podesiti željenu temperaturu. U A-Klasi je dovoljno da samo na engleskom jeziku izgovorite „Vruće mi je“, nakon čega automobil pali klima uređaj i rashlađuje kabinu. U Mercedesu tvrde da je stepen umjetne inteligencije u A-Klasi toliko visok da ona ima mogućnost učenja navika vozača prepoznajući koje su mu to omiljene radio stanice, kanfiguracije ambijentalnog osvjetljenja, režima vožnje i slično. Uz navedenu dozu napretka nerealno je bilo očekivati da će cijena ostati na dosadašnjem nivou. Međutim, niko nije očekivao da će Mercedes A-Klasu da „podigne u zvijezde“ onoliko koliko trenutno zvuči najava, tj. da će novi model biti i do desetak hiljada maraka skuplji od prethodnog.

 

 

MOTORI
Mercedes-Benz je uz novu A-Klasu za sada ponudio tri nova motora. Dva su benzinska i jedan je dizelski. Prvi benzinski motor je potpuno nova 1,4-litarska turbo jedinica koja je razvijena u saradnji sa Renault-Nissanom i raspolaže sa 163 KS i 250 Nm, dok je drugi 2.0-litarski turbo sa 224 KS i 350 Nm. Ljubiteljima dizelaša za sada se nudi samo Renault-Nissanov 1,5-litarski motor kojeg je Mercedes doradio prema svojim visokim standardima. On raspolaže sa 116 KS i 260 Nm i ima imperativ da bude uzorno ekonomičan. Pogonska gama će vremenom biti proširena sa još nekoliko motora, te 4Matic pogonom. Za prenos snage Mercedes je primarno odabrao 7-brzinski automatik sa dvostrukim kvačilom, dok će samo najslabiji benzinac kao opciju imati manuelni mjenjač sa šest stepeni prenosa.
 

Datum objave: 15/05/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook