Naslovna > Automobili > Ford > Puma > Samo najbolje od porodičnog stabla
FOTO GALERIJA (5)

Ford Puma ST

Samo najbolje od porodičnog stabla

Novi performansni crossover Puma ST je treći model u Fordovoj ST seriji....

Ford Puma ST je preuzela sve dobre osobine svoje „sestre“ Fieste ST. Pogoni jeidentičan 1,5-litarski trocilindarski turbo agregat koji može po potrebi raditi na samo dva cilindra zahvaljujući tehnologiji deaktiviranja cilindara kako bi se smanjila potrošnja goriva kada puna snaga jedinice nije potrebna. Ova EcoBoost jedinica isporučuje 197 KS pri 320 Nm obrtnog momenta.

 

 

 

Takođe, dijele i identičan šestostepeni manuelni mjenjač koji omogućava Pumi ST sprint od nule do „stotke“ za 6,7 sekundi, što je za 0,2 sekunde sporije od Fieste ST zbog dodatne težine vozila. Maksimalna brzina iznosi 220 km/h, dok Fiesta ST razvija maksimalno 232 km/h.

 

Pored pogonske jedinice, ST varijanta posjeduje još nekoliko unapređenja u odnosu na standardni model. Puma ST je dostupna sa opcionalnim mehaničkim diferencijalom ogreničenog proklizavanja, oprugama za vektorisanje sile i selektabilnim Eco režimom vožnje po prvi put u jednom Fordovom performansnom modelu. Pored toga, zadnji ovjes je za 40% čvršći od onog na Fiesti ST, a istovremeno je za 50% tvrđi od ovjesa na standardnoj Pumi. Prednji i zadnji anti-roll barovi doprinose boljoj stabilnosti crossovera.

 

 

 

Upravljanje je takođe unaprijeđeno, tako da ima za 25% brži odziv od standardne Pume, a prednje kočnice su povećane za 17% kako bi se dobila dodatna zaustavna snaga. Posebna pažnja je posvećena izduvnom sistemu i protočnom sklopu sa aktivnim ventilima kao bi se dobio bolji zvuk. Zanimljiva je činjenica da je Pumin izduvni sistem tiši za jedan decibel od onoga u Fiesti ST kako bi se dobio bolji osjećaj tokom krstarenja.

 

Fiesta ST dobija 19-inčne naplatke sa pneumaticima Michelin Pilot Sport 4S kao standardni dio opreme i nudi kupcima izbor između šest različitih nijansi karoserije. Bez obzira na odabranu nijansu karoserije krov, rešetka hladnjaka, bočne lajsne i zadnji spojler dolaze u sjajno crnoj boji.

 

 

 

U kabini se nalaze Recaro prednja sjedišta, sportski upravljač i specifična ST sportska ručica mjenjača. Kada otključavate vozilo, instalirani projektori prikazuju ST logo na podlozi kako bi vas podsjećali vas i saputnike da se ni u kom slučaju ne radi o „običnoj“ Pumi...

 

Ford Puma ST bi trebao biti dostupan kupcima početkom iduće godine, a cijena bi se kretala oko 31.200 eura po jedinici.

Datum objave: 24/09/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook