Naslovna > Automobili > Porsche > 911 > Samo za odabrane ljubitelje brzine

Porsche 911 Speedster

Samo za odabrane ljubitelje brzine

Novi Speedster je tu i biće napravljen u samo 1.948 primjeraka. Pogonjen je sa 4.0-litarskim šestocilindarskim bokser motorom sa 509 KS, koji mu omogućava da od 0 do 100 km/h ubrza za 3,9 sekundi i dostigne 309 km/h…

Koncept novog 911 Speedstera predstavljen je još na prošlogodišnjem Sajmu automobila u Parizu, dok je njena finalna verzija svjetlo dana ugledala tek nedavno, u okviru Sajma automobila u američkom Los Anđelesu. Njemački proizvođač na ovakav taktički i marketinški potez odlučio se ciljano, jer američka publika predstavlja najvažniju ciljnu grupu kada je riječ o 911-kama bez krova. Kako bi čitava priča oko novog Speedstera dobila još više na „težini“ Nijemci su odlučili da proizvodnju ovog jedinstvenog automobila limitiraju na samo 1.948 primjeraka. To je svojevrsni omaž legendarnom i ujedno prvom Porschovom modelu – 346, čija proizvodnja je počela upravo 1948. godine. Za razvoj novog Speedstera Porsche je zadužio njegov elitni Motorsport odjel, koji je uzeo najbolje od onoga što model 911 danas može da ponudi. Kao dinamička osnova poslužila je trkačka šasija sa GT3 modela. Pridodani su šestostepeni ručni mjenjač, zadnji pogon i atmosferski šestocilindarski motor. Snažni 4,0-litarski benzinski bokser agregat raspolaže sa 509 KS koje su vozaču dostupne pri 9.000 obrtaja u minuti. Podsjećamo da isti motor u GT3 modelu 911-ke raspolaže sa 500 KS, dok je u 911 GT3 RS iz njega izvučena 521 KS. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h u Speedsterupotrebno mu je 3,9 sekundi dok je Porsche deklarisao najveću brzinu od 309 km/h. Podsjećamo da 911 GT3 sa ručnim mjenjačem ima isto ubrzanje i može da dostigne maksimum od 320 km/h. Istovremeno najjači GT3 RS model, koji dolazi isključivo sa automatskim PDK mjenjačem može da ponudi ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,2 sekunde, ali je njegova najveća brzina zbog mjenjača skromnija i iznosi 312 km/h. Kako bi se dobile što bolje performanse Porsche Motorsport odjel je na Speedsteru primijenio i neka trkačka rješenja poput inovativnog sistema usisnih ventila, koji omogućavaju motoru da se veoma energično odaziva na pritisak paučice gasa bez obzira na trenutni nivo obrtaja. Radi što boljeg uravnoteženja i prilagođavanja sportskoj, odnosno laganoj, udobnoj vožnji ugrađeni su i nosači motora promjenjive tvrdoće. Kao i kod GT3 i GT3 RS modela i Speedster je dobio zadnju osovinu sa mogućnošću ograničenog zakretanja točkova, koje omogućava bolju upravljivost i veći nivo dinamike u vožnji po krivinama.

 


Poseban naglasak njemački inženjeri su stavili na smanjenje mase automobila, odnosno njeno zadržavanje u okvirima koji ne narušavaju njegov balans. Porsche je za sada samo potvrdio da masa vozila iznosi 1.465 kilograma, ali bez detaljnih podataka o uslovima u kojima je ista izmjerena. Podsjećamo da 911 GT3 spreman za vožnju, sa vozačem (do mase od 75 kg), 90% punim rezervorom goriva i svim ostalim tečnostima neophodnih za vožnju teži 1.505 kilograma.  Kada je riječ o masi u Porscheu su naveli samo par primjera na osnovu kojih se može zaključiti kako su dobili navedenu razliku u kilogramima. Za razliku od GT3 RS modela u Speedsteru se može dobiti samo ručni mjenjač, koji je 4 kg lakši od ručnog mjenjača dostupnog u Porscheu 911 Carrera, odnosno čak 18 kilograma u poređenju sa PDK automatikom. Speedster serijski dolazi sa karbon-keramičkim kočionim disokovima koji su 50% lakši u odnosu na čelične. Njegov platneni krov se kao i do sada sklapa ručno, te je lakši za masu elektromotora i pomoćnih komponenti, koje ovaj posao obavljaju kod klasičnog kabrioleta. Speedster serijski nema ni klima uređaj, što omogućava dodatno „skidanje kilograma“. Ko želi naravno može da ga doplati. Branici, blatobrani, poklopac prtljažnika, motornog prostora i krova izrađeni su od laganog karbona, dok su vjetrobranska stakla od poliuretana. Na vratima nema ni klasičnih metalnih ručkica, već se za otvaranje vrata koriste platnene trake. Knjiga narudžbi za novi 911 Speedster otvorena je 7. maja, a prvi modeli kupcima bi trebali biti isporučeni tek krajem 2019. godine po početnoj cijeni od 270.000 dolara.

EKSKLUZIVNI SATOVI
Ljubiteljima i budućim vlasnicima Speedstera njemački proizvođač ponudio je i specijalnu liniju ekskluzivnih satova pod nazivom 911 Speedstera Cronograph (Flyback-Chronograph Werk 01.200). Riječ je o satovima jedinstevnog dizajna, koji su izrađeni od kombinacije skupocjenih materijala korištenih u Speedsteru. Tako su brojčanici izrađeni od karbona, kožni kaiš je od iste kože sa kojom je presvučen enterijer, dok se na pozadini nalazi poklopac u stilu 20-inčnih alu naplataka kakvi se ugrađuju na Speedstera. Sat je takođe ograničen na 1948. primjeraka, a njegova cijena iznosi 22.129 eura.
 

Datum objave: 20/07/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook