Naslovna > Teme > Savremeni i pristupačni
FOTO GALERIJA (73)

Međunarodna prezentacija Dacia modela u Šibeniku

Savremeni i pristupačni

U primorskom gradu Šibeniku Dacia je organizovala međunarodnu prezentaciju s ciljem predstavljanja obnovljene game modela. Mi smo dobili priliku za vožnju modela Sandero, Sandero Stepway i Duster. Napredak u odnosu ne prve serije je evidentan...

Dacia je ove jeseni u Parizu predstavila obnovljenu gamu modela a mi smo brzo dobili priliku da se u praksi uvjerimo u sve ono što smo čuli na press konferencijama ili pročitali u službenim materijalima. Ono što se prvo primijeti jeste moderniji vizuelni identitet. Nove svjetlosne grupe sa LED tehnologijom, kako na prednjem tako i na zadnjem dijelu, daju osječaj novog automobila iako je karoserija zapravo ostala netaknuta. Savremena svjetla uz atraktivnu masku motora osvježene Dacije svrstava u red ljepših automobila htjeli to neki priznati ili ne. Tu i novi ukrasni poklopci čeličnih felgi koji na uvjerljiv način ''glume'' aluminijske felge. Zaista će samo onaj ko zna o čemu se radi prepoznati čelične felge dok će svi ostali biti ubijeđeni da se radi skuplji aluminijskim točkovima.

 


Unutrašnjost je osvježena ugradnjom novog kožnog multifunkcionalnog volana sa četiri kraka. Djeluje toliko moćno da smo iskreno žalili zašto se i u Dusteru ne nalazi isti. Što se ostalog tiče možemo izdvojiti 12v utičnicu namijenjenu putnicima na zadnjoj klupi, držač za boce također namijenjen putnicima u drugom redu te nekoliko mat detalja koji stvaraju dozu luksuza.
Od sada se Sandero i Sandero Stepway mogu naručiti sa velikim centralnim diplejem. Uz projeciranje uobičajenih informacija moguće je i gledati kuda se vozi unazad. Kamera za olakšanu vožnju unazad zaista je do sada bila teško spojiva sa modelom Sandero. Očigledno je da dolaze neka nova vremena.
Zbog zahtijeva kupaca prekidači za podizanje/spuštanje stakala premješteni su na rukhovate (oni stari na centralnoj konzoli ostavljeni su kako bi vozač mogao rukovati zadnjim prozorima). Iz istih je razloga taster za sirenu sa ručice žmigavaca premješten na centralni dio volana. Svako ima svoje mišljenje a naše je da je staro rješenje bolje...Tu je podesivi naslon za ruke instaliran na vozečevom sjedištu. Detalj je to za svaku pohvalu.

 


Kao posebna novost istiće se potpuno novi 1.0 litreni benzinski agregat označen kao SCe 75. Brojčana oznaka otkriva da se radi o snazi od 75 KS. Zapremina atmosferskog motora  raspoređena je na tri cilindra što je u posljednje vrijeme standard kod gradskih automobila. Zahvaljujući savremenim tehničkim rješenjima prosječna potrošnja manja je za 10% u odnosu na 1.2 litreni benzinac iste snage kojeg zapravo mijenja. SCe75 pršti od moderne tehnologije. Obzirom da je blok izliven od aluminija ostvarena je ušteda na masi od 20 kg. Pumpa za ulje je varijabilna, podizači ventila su obloženi ugljenikovom strukturom čime su smanjenji otpori trenja. Tu je i dvostruka begasta osovina sa varijabilnom fazom otvaranja/zatvaranja ventila...Interesantan je podatak da je unutar Alijanse Renault-Nissan baš model Sandero dobio čast da prvi raspolaže sa ovim motorom.
Vožnja po Jadranskoj magistrali uvjerila nas je ta maleni trocilindraš itekako ima smisla. Uz to je i prilično štedljiv. Na dionici dugoj oko 100 km uz promjenljiv ritam vožnje prosječno smo trošili tek nešto više od 5 litara. Potrošnju u gradskom režimu nismo imali priliku provjeriti ali nema sumnje da će se i u takvim uslovima eksploatacije SCe 75 pokazati kao umjeren potrošač benzina.

 


Poboljšana je i ponuda mjenjača. Od sada će kupci Sandero i Logan moći naručiti sa robotizovanim ručnim mjenjačem Easy-R, u kombinaciji sa 0,9 TCe motorom, pa je ugođaj u vožnji potpun. Kada već spominjemo Easy-R i 0,9 TCe motor recimo da smo se uvjerili u sve prednosti koje donosi ''Faza2''.  Prosječna potrošnja je blizu one koju ostvaruju dizel motori slične snage ali je osječaj prilikom ubrzavanja dosta bolji.

Pomlađeni Sandero dobio je niz detalja za lakšu vožnju. Pod tim mislimo na već spomenutu kameru za olakšanu vožnju unazad (uz nadoplatu) i pomoć pri kretanju uzbrdo (standard od baznog modela). 

S posebnom smo pažnjom uzeli ključeve Dustera čija prodaja stalno ide uzlazni tokom. Obzirom da je prvi Dacijin SUV već doživio estetske korekcije jedina novost dolazi u vidu automatskog EDC mjenjača sa dvostrukom spojkom. Barem za sada jedino je dostupan u paru sa 1.5 dCi motorom sa 110 KS i pogonom na prednji osovinu. U praksi kombinacija djeluje vrlo uvjerljivo pa mislimo da žaljenje za 4x4 pogonom nije opravdano. Mjenjač radi u skladu s onim što smo već imali priliku osjetiti kod konkurencije. U automatskom načinu rada biranje pravog stepena prenosa odvija se brzo i bez neugodnih trzaja dok se u manuelnom modu ističu sportske performanse. EDC mjenjaču zaista moramo dati vrlo visoke ocjene.

 


Cijene za naše tržište još nisu bile poznate ali raduje činjenica da će ostati u dosadašnjim okvirima. Obzirom na moderniju tehnologiju i nešto bogatije pakete opreme eventualno povećanje od 100 do 300 eura je sasvim opravdano...
  

 

Datum objave: 07/12/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook