volvo top 1
Naslovna > Automobili > Volkswagen > Jetta > Sedma generacija kompaktne limuzine
FOTO GALERIJA (31)

Volkswagen Jetta

Sedma generacija kompaktne limuzine

U svom sedmom izdanju Volkswagen Jetta je dizajnerski evoluirala, ali i tehnološki značajno napredovala. Zahvaljujući MQB modularnoj platformi postala je duža, komfornija i dinamičnija…

Jedna od najdugovječnijih Volkswagenovih limuzina predstavljena je u Detroitu, u svom sedmom izdanju. Podsjećamo da je prva generacija Jette, koja je bila razvijena na Volkswagenovoj A1 platformi i bila tehnološki blizanac Golfa 1 predstavljena još 1984. godine. Nama je ona posebno interesantna, jer se proizvodila u pogonima nekadašnje Tvornice automobila Sarajevo, popularnog TAS-a. I njena komercijalno dosta uspješnija nasljednica se našla na istim proizvodnim trakama. Podsjećamo da je Jetta u svojoj trećoj i četvrtoj generaciji na evropskom tržištu nastupala pod imenima Vento i Bora, da bi joj njeno zvučno ime u Evropi ponovo bilo vraćeno 2005. godine kada je predstavljena verzija izgrađena na bazi Golfa V. To je bila prva Jetta koju Volkswagen nije proizvodio na evropskom tlu, već u Meksiku. Isti princip je primijenjen i na do juče aktuelnu šestu generaciju, zasnovanu na A05 platformi, koju je između ostalog podijelila sa Golfom VI.

 

 

Ako Volkswagen ostane pri sadašnjim planovima, ona bi mogla ostati zadnja Jetta koja se prodavala na evropskom tržištu, jer nova sedma generacija je za sada namijenjena isključivo Amerikancima, Kinezima i ostalim svjetskim tržištima gdje su limuzine na cijeni. Mada je Volkswagen u Evropi neprikosnoveni broj 1, Jetta je već dugi niz godina na Starom kontinentu jedan od njegovih komercijalno najneuspješnijih modela. Ovu tvrdnju najbolje potvrđuje podatak da je u 2016. godini Jetta našla put do samo 8.497 kupaca, dok je recimo 2006. godine prodata u 48.829 primeraka. Istovremeno, 2016. godine na američkom tlu za nju se odlučilo 115.807 kupaca, dok je u Kini ona danas jedna od najomiljenijih kompaktnih limuzina, što potvrđuje isporučenih 317.637 jedinica. Jettinu popularnost na evropskom tlu najverovatnije su „ukrali“ sve brojniji i popularniji SUV modeli, za kojima kupci naprosto luduju. Kao osnova za razvoj novog modela iskorištena je modularna MQB platforma na kojoj danas „leže“ gotovo svi najnoviji Volkswagenovi modeli, od Pola do Arteona. Nova osnova donijela je i nove dimenzije pa je sedma generacija sa 4.702 mm za 43 mm duža od prethodne. Za otprilike istu dužinu je produžen i međuosovinski razmak, koji danas iznosi 2,69 metara.

 

 

U Volkswagenu ističu da su dodatne centimetre iskoristili kako bi povećali kabinski prostor, te ponudili još viši nivo komfora. U tom nastojanju bi trebalo da im pomogne i savremeni enterijer, koji će u najbolje opremljinim verzijama biti gotovo potpuno digitalizovan. Podsjećamo da je unutrašnje uređenje dizajnerski izvedeno veoma slično kao kod Volkswagenovog novog kompaktnog SUV modela T-Roca. Ispred vozača su opcioni digitalni instrumenti, koji nude raznolike mogućenosti postavki, od kojih se kao najzanimljivija ističe ona sa prikazom navigacione karte po čitavoj širini 10,2-inčnog „instrument“ ekrana. Na centralnom grebenu se nalazi još jedan ekran visoke rezolucije i iste dijagonale, koji je za razliku od onog na instrument tabli osjetljiv na dodir. Sama multimedija je veoma slična onoj koju Volkswagen koristi u aktuelnom Golfu, sa nekim sitnim grafičkim razlikama specifičnim za Jettu. Multimedija podržava Android Auto i Apple Car Play aplikacije koje omogućavaju njeno jednostavno povezivanje sa eksternim uređajima poput telefona ili tableta.

 

 

Kada je riječ o uređenju kabine treba dodati da je Jetta sada dostupna sa deset različitih dezena ambijentalnog osvjetljenja, za koje u Vokswagenu tvrde da kabinu čini vizuelno interesantnijom. Za vrhunsko uživanje čula sluha Volkswagen je ponudio opcioni Beats audio sistem ukupne snage od 400 W. Kapacitet prtljažnika je 510 litara. Kada je riječ o vanjskom dizajnu, on predstavlja evolucijsku nadogradnju prethodnog modela. U prvom planu su nova maska hladnjaka i LED glavna svjetla oblikovana u stilu Passata. Više dizajnerske dinamike treba očekivati od R line modela, koji će biti naknadno predstavljen. Jetta će se kao i njena prethodnica proizvoditi u Meksiku, a njene cijene će biti poznate do kraja godine, za kada je i zakazan početak njene prodaje. Volkswagen je do danas širom svijeta prodao 17,5 miliona Jetta, od čega 3,2 miliona na tlu SAD-a. MQB platforma je donijela nove dimenzije, pa je sedma generacija sa 4.702 mm za 43 mm duža od prethodne. Mada je realno očekivati da uz Jettu ponudi još neki motor, Volkswagen je za sada potvrdio samo 1.4 TSI turbobenzinca.

 

 

On raspolaže sa 150 KS i 250 Nm obrtnog momenta, te se može kombinovati sa šestostepenim ručnim ili osmostepenim automatskim mjenjačem. Primarni pogon je na prednju osovinu, a još uvijek nije potvrđeno da li će Jetta biti ponuđena sa pogonom na sve točkove. Kako bi učinio Jettu što konkurentnijom Volkswagen ju je ponudio sa mnoštvom savremenih sistema pomoći i asistencije vozaču. Vozači Jette će moći da računaju na pomoć adaptivnog tempomata, sistema nadzora vozila u mrtvom uglu, automatskih svjetala, te sistema za održavanje pravca u saobraćajnoj traci sa upozorenjem na gaženje linija ograničenja. Vožnju i parkiranje olakšavaju parking senzori i zadnja nadzorna kamera, te sistem za prepoznavanje naleta drugog vozila pri vožnji unazad i automatsko kočenje u slučaju opasnosti. Jetta će biti dostupna i sa Driving Mode selection programom podešavanja mogućnosti automobila u skladu sa četiri režima rada: Eco, Normal, Sport i Custom.

Datum objave: 15/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook