Naslovna > Automobili > Opel > Grandland > Sedma lasta Opelovog proljeća
FOTO GALERIJA (53)

Test- Opel Grandland X

Sedma lasta Opelovog proljeća

Sa trećim članom „X” porodice Opel je zaokružio ponudu njegovih off-road modela i predstavio sedmi ovogodišnji novitet. Grandland X je naočit, prostran i udoban porodični crossover, koji se odlično vozi po asfaltu, a zahvaljujući klirensu od 20 cm ne boji se ni izleta izvan njega.

Nakon statične sarajevske pretpremijere novog Opelovog ponosa, modela Grandland X, i zvanične premijere na frankfurskom sajmu automobila, konačno smo dobili priliku i da sjednemo za upravljač najvećeg modela sa oznakom X. Podsjećamo da osim Grandlanda, Opelovu X porodicu čine Mokka i Crossland X. Naša ekipa je u okolini Frankfurta probala sve trenutno dostupne pogone i pakete opreme Granlanda X, koji će u skoroj budućnosti biti dostupni sa još nekoliko pogonskih kombinacija. Prva vožnja je počela na frankfurtskom aerodromu, gdje su se novinari kratko zadržali i krenuli putem Darmstadta, evropskog svemirskog centra i prvog „digitalnog grada” u Njemačkoj. Ovu lokaciju Opelovi stručnjaci simbolično su izabrali u cilju vjerodostojnog oslikavanja tehnološkog napretka, koji je očigledan pri samom ulasku u vozilo. Podsjećamo da je Opel u velikoj ofanzivi, odnosno da je Grandland X sedmi po redu predstavljeni novi model u 2017. godini. On je ujedno i najzanimljiviji jer predstavlja trenutno najtraženiju „robu” SUV model C segmenta. Grandland X na prvi pogled zadržava Opelovu dizajnersku filozofiju simbolično inspirisanu krilima ptice u letu.

 

Prednji dio savršeno dočarava navedeni pravac, jer se od logotipa u sredini protežu krila koja završavaju na svjetlosnoj grupi. Ovaj hromirani detalj upotpunjuje LED kombinacija duplih raširenih krila. Dinamika se nastavlja i na poklopcu motora, koju dijeli središnja oštra izbočena linija. Na bočnoj strani nastavlja se ista dizajnerska filozofija sa pojedinim neravninama i linijama uz pomoć kojih klirens od 20 cm izgleda još veći. Zadnji dio vozila odaje sportsku liniju, zahvaljujući dinamično oblikovanim branicima, naglo padajućim C stubom, te zadnjim LED svjetlima, takođe oblikovanim u motiv raširenih krila. Na gornjem dijelu branika, nalazi se dodatno svjetlo za zaustavljanje. Sveukupni dizajn daje vizuelni osjećaj off-road robusnosti. Opciono se nudi panoramski krov ili krov u kontrastnoj crnoj boji, koja daje dodatnu dinamiku. Međutim, robustan izgled nije samo vizuelna varka. Grandland X nudi obilje prostora u unutrašnjosti. Sa 4.477 mm dužine, 1.856 mm širine i 1.609 mm visine, te 2.675 mm međuosovinskog rastojanja pruža zavidan komfor za pet putnika. Tih pet putnika dijeliće prtljažni prostor od neskromnih 514 litara, dok obaranje zadnje klupe daje ukupno 1.652 litra. Kad već govorimo o unutrašnjosti, treba spomenuti ono sa čime se Opelovi inženjeri posebno ponose, a to su posebno ergonomski profilisana sjedišta sa AGR certifikatom, koja dolaze sa opcijama elektronskog podešavanja lumbalnog dijela i grijanjem. Grijači su dostupni i u zadnjim sjedištima. Pozicija sjedenja je povišena, što dodatno doprinosi preglednosti. Pozadi se udobno mogu smjestiti tri putnika, uz uzoran komfor što je posebno primjetno na dužim relacijama, budući da i najviše osobe imaju dovoljno mjesta za koljena.


Unutrašnji dizajn savršeno prati dinamičan vanjski izgled. Njemačka preciznost i jednostavnost upravljanja upotpunjenaje Opelovim dinamičnim detaljima i najnovijom tehnologijom. Kako vozaču, tako i ostalim putnicima, sve je na dohvat ruke. U Grandlandu X prisutna je najnovija generacija IntelliLink infotejment sistema, koji se sa pametnim telefonima jednostavno i brzo povezuje putem Apple CarPlay i Android Auto protokola. Osim u prednjem i u zadnjem dijelu kabine je smješten 12V priključak za punjenje eksternih uređaja, a manju zamjerku uputili bismo jedino zbog samo dva USB priključka. Po jedan naprijed i jedan nazad je malo s obzirom da je Grendland X namijenjen za prevoz pet putnika.  
Što se pogona tiče, imali smo priliku da probamo oba agregata koja su trenutno u ponudi, te automatski i manuelni transmisioni sklop. Našem tržištu tradicionalno zanimljiviju dizelsku ponudu čini 1,6-litarski  motor koji oslobađa 120 KS.  On je na našoj prvoj test vožnji trošio oko pet litara na 100 km, što je uzoran rezultat s obzirom na to da nam je domaćin organizovao dinamičnu i zahtjevnu rutu u okolini Darmstadta. Što se benzinca tiče, tu je posebno prilagođeni 1,2-litarski turbo agregat, koji raspolaže sa 130 KS. Potrošnja modela sa navedenim benzincem iznosila je oko 6,5 litara. Zavisno od potreba tržišta, u planu je uvođenje snažnijeg motora sa 180 KS i osmostepenim automatikom, te agregata slabijih od 120 KS. Zanimljivo je da je Opel za budućnost najavio Plug-in Hybrida verziju. Novi Grandland X će se na bh. tržištu naći do kraja godine po početnoj cijeni od 34.500 KM.


OPREZNA ELEKTRONIKA
Kada je riječ o sigurnosti, treba naglasiti da Grandland X između posjeduje najsavremenija Opelova AFL prednja LED automatska svjetla, koja se u potpunosti samostalno prilagođavaju vanjskim uslovima i drugim učesnicima u saobraćaju. Zahvaljujući prednjoj Opel Eye kameri automobil upozorava na nenamjerno napuštanje saobraćajne trake, na mogući frontalni udar, prepoznaje pješake ispred, te samostalno koči u slučaju opasnosti. Tu je i adaptivni tempomat, ali i sistem upozorenja na umor vozača, koji detektuje pad koncentracije prateći stil vožnje. Osim navedenog, u ponudi su i kamera za vožnju unazad koja vizuelno pokriva prostor pod uglom od 180 stepeni, upozorenje na objekte u „mrtvom uglu”, te sistem automatskog bočnog parkiranja. Budući da vozilo nema 4x4 pogon, tokom vožnje po klizavim podlogama dobro će doći IntelliGrip elektronska kontrola prilagođavanja podlozi, koja radi na pet načina rada, od kojih su neki prilagođeniji za klizave, a neki za neravne terene.
 

Datum objave: 09/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook