Naslovna > Automobili > Volkswagen > Passat > Sedmi putnik
FOTO GALERIJA (12)

Predstavljamo – Volkswagen Passat VII

Sedmi putnik

Sedma generacija Passata nije se puno promijenila u odnosu na prethodnika, ali je i pored toga skupila dovoljno novih aduta da se suprotstavi aktuelnoj konkurenciji. Moderan dizajn i dobro poznati enterijer prate štedljivi downsizing turbomotori, te najsavremenija tehnološka rješenja sa Volkswagenovih polica...

Sedam generacija i petnaest miliona prodatih Volkswagen Passata rezultat je koji ovaj njemački model svrstava u grupu veoma uspješnih automobila. Kod nas je Passat ubjedljivo najpopularniji model u segmentu, jednako poželjan kao porodična, ali i kao poslovna limuzina. Ništa manje popularan nije ni kao karavan... Kombinacija elegantnog i nenapadnog dizajna, prostranog i lijepo skrojenog enterijera, te raskošnog prtljažnika do sada je bila idealan mamac za širok spektar kupaca. Kada se tome dodaju uzorna upravljivost, te snažni i štedljivi TDI agregati, razumljivije je zašto je ova njemačka limuzina tako visoko kotirana na bh. tržištu, gdje znak Volkswagena osim trajne vrijednosti donosi i jedan od najboljih omjera u odnosu uloženo/dobijeno.

 

 

 

 


Sedma generacija predstavljena je na Sajmu automobila u Parizu, na francuskom tlu, u dvorištu Volkswagenovih ljutih konkurenata Renaulta, Peugeota i Citroena. Dizajnerski Passat VII je bliži temeljnom redizajnu prethodnika nego potpuno novoj verziji, o čemu svjedoče blage dizajnerske promjene vanjštine i enterijera, te gotovo neizmijenjene dimenzije. I činjenice idu u prilog stava da je najpopularnija limuzina iz Volfsburga na prelazu između šest i sedme generacije napravila manji iskorak od očekivanja. No prije nego što krenemo naprijed moramo pogledati unazad, do 1973. godine, kada je predstavljena prva generacija Passata B1, tehnološkog blizanca godinu dana starijeg Audija 80. To je na prvom mjestu bio funkcionalan petovratni automobil, izraženih porodičnih kvaliteta i uzorne praktičnosti, čiji dizajn je potpisao Giorgetto Giugiaro, isti onaj Giugiaro koji je nacrtao kasnije planetarno popularnog Golfa „keca“. Osim u limuzinskom izdanju Passat se nudio i kao trovratni kupe, te kao karavan. Dizajnerski to nije bio automobil za kojim se uzdisalo, ali su ga njegova praktičnost, uzorna izdržljivost i pouzdanost doveli u vrh klase.


 


Nakon sedam godina 1980. svjetlo dana ugledao je Passat B2. Ovaj model je blago porastao, ali i zadržao prepoznatljive kutijaste konture prethodnika, te uveo u ponudu 4x4 pogon (syncro) i petocilindarske motore. Svojevrsna novost je bilo uvođenje limuzinskog Passata, poznatijeg pod imenom Santana. Treća B3 generacija iz 1988. godine imala je samo dvije karoserijske izvedbe, limuzinsku i karavansku, ali i nove 1.9 TD i TDI agregate, koji će se kasnije pokazati kao najjači adut u borbi sa konkurencijom. Novi B4 model došao je već 1993. godine. Bez radikalnih dizajnerskih promjena vratio je u modu klasičnu rešetkastu masku hladnjaka, te ponudio uglađeniji i ugodniji enterijer sa dvostrukim prednjim vazdušnim jastucima, kao novom sigurnosnom opremom. TDI agregati uhvatili su svoj zamah, a perjanica ponude je postao legendarni 1.9 TDI, sa 89 KS  i prosječnom potrošnjom od samo 5,2 litre na 100 kilometara.

 

MOTORI
Turbo konjica
Za početak prodaje Volkswagen je uz Passat najavio sedam motora, ali bi vremenom ta paleta trebala biti proširena sa još tri agregata. Početni benzinac je 1.4-litarski TSI agregat sa 122 KS, nakon kojeg dolaze 1.8 TSI sa 160 KS, te 2.0 TSI sa 211 KS. Vrh ponude među benzincima trebao bi ostati 3.6-litarski V6 agregat sa 300 KS, koji bi na tržište trebao doći kasnije. Interesantno je da novi 1.4 TSI agregat u BlueMotion izvedbi po Volkswagenu troši samo 5,8 litara na 100 kilometara, ali i da je svim ostalim benzincima značajno redukovana potrošnja. Najštedljiviji motor trebao bi biti novi 1.6 TDI agregat sa 105 KS, u BlueMotion izvedbi, koji zvanično troši tek 4,2 litre dizela na 100 kilometara. Osim njega u ponudi su i dvije izvedbe 2.0 TDI agregata sa 140 i 170 KS. Ponudu ekološki orijentisanih motora upotpunjuje 1.4 EcoFuel sa 150 KS, koji za pogon koristi prirodni plin, a tu je i štedljivi 1.4 TSI MultiFuel motor sa 160 KS, koji kao gorivo koristi mješavinu benzina i 85 posto etanola.

 

Tri godine kasnije osvanula je peta, B5 generacija, modernija, ljepša, prostranija... Činjenica da je bila razvijena na istoj platformi kao i aktuelni Audi A4 pomogla je Passatu da proširi krug potencijalnih kupaca na one zahtjevnije, kojima su bili namijenjeni 4-Motion pogon, petostepeni tiptronic automatski mjenjač, te šestocilindarski 2.5 TDI i 2.8 benzinski agregati. Oprema je postala osjetno bogatija, sa puno više luksuznih detalja, koji su do posebnog izražaja došli sa temeljnim redizajnom iz 2001. godine, kada je u ponudu uveden i moćni 4.0-litarski W8 benzinac sa 275 KS, koji je jedan serijski Passat prvi put doveo do magične brojke od 250 km/h. Prošla, šesta generacija predstavljena je 2005. godine. Njen dizajn potpisao je Slovenac Robert Lešnik, za koga su mnogi bili spremni reći da je skrojio najljepši Passat. Oku ugodnu vanjštinu nadmašio je raskošan i lijepo zamišljen enterijer, zahvaljujući kojem se Volkswagenov model popeo još jednu stepenicu više. Na tom putu značajno su mu pomogli savremeni FSI i TFSI benzinski agregati, te novi 2.0 TDI motori opremljeni common-rail sistemom ubrizgavanja. Prava tehnološka poslastica bio je R36 model sa 300 KS i automatskim DSG mjenjačem s dva kvačila, koji je do 100 km/h ubrzavao za 5,6 sekundi i postizao maksimalnih 250 km/h. Šesta generacija ostaće upamćena i po uvođenju atraktivnog CC modela, koji je svojim naprednim dizajnom oborio s nogu i najzagriženije kritičare Volkswagenovog racionalističkog stila.

 

 

 

Najnoviji Passat sedam ili Mk7, kako je zvanično šifrovan u Volkswagenu, razvijen je na PQ46  platformi prošlog modela. Na prvi pogled čini se da je riječ o automobilima istih dimenzija. Naime, nova „sedmica“ je od „šestice“ duža tek četiri milimetra, ima 3 mm duži osovinski razmak, dok su im visina i širina identične. Međutim ono što golo oko ne može da uoči otkrivaju tehnički podaci. Najveće razlika je u prevjesima karoserije, pa tako novi Passat od centra prednjeg točka do krajnje prednje tačke mjeri 941 mm, a stari je mjerio 965. Na zadnjem dijelu situacija je obrnuta, jer novi Passat na ovom potezu ima 1.116 mm, a stari je imao 1.091 mm. A šta su ti milimetri donijeli? Konkretno, više prostora na zadnjoj klupi i prtljažniku automobila, koji je kod limuzine sa dosadašnjih 475 povećan na novih 565 litara, a kod karavana sa osnovnih 513 na 603 litre. Povećanjem razmaka među osovinama prem Volkswagenu profitirale su i dinamičke mogućnosti automobila. Mali pomak u dizajnu ne znači i da su se stvari u Volfsburgu sa sedmom generacijom vratile korak nazad. Naprotiv, trendovski dorađena prednja svjetla ukrašena LED diodama, čija svjetlosna kontura krasi i zadnji kraj u stilu Touarega, ne djeluju odbojno, već moderno i privlačno. Novi Passat nije model na kojem će oči posmatrača umirati u ljepoti, ali je daleko od neuglednog, on je tamo gdje su njemački automobili oduvijek i bili kada je riječ o dizajnu, u sredini. Odmjeren i suzdržan, sa bezvremenskim linijama, spreman je da se svidi širokoj populaciji kupaca, kojima pogled na Passat uljepšava i Volkswagenov znak.

 

 

 


Volkswagen je u proteklih devet mjeseci zabilježio najbolji prodajni rezultat u istoriji, a širom svijeta isporučeno je više od pet miliona automobila sa VW znakom. I Passat VII kao 12 novi VW model u tekućoj godini trebao bi dati svoj doprinos ovom velikom uspjehu. Odlična prodaja dosadašnjeg modela razbila je sve sumnje da će nova „sedmica“, sa enterijerom „šestice“ biti u podređenom položaju. Dakle, svi oni koji su makar jednom sjeli u prethodni model Passata u novom će se osjećati kod kuće. Za razliku od vanjštine enterijer nudi još manje vizuelnih novosti, od kojih su najupečatljivije klasični sat, te novi informacioni sistemom, preuzet od Touarega i Pheatona. Dakako, tu su i za ljubitelje Passata novi klimatizacioni i multimedijalni sistemi, kakvi se već ugrađuju u novog Tourana, Sharana, Touarega, ali i Škodu Superb. U ponudi će se naći i nova zrakom ventilisana sjedišta, kakva je do sada imao samo luksuzni Phaeton, ali i niz elektronskih sistema, čiji osnovni zadatak je da povećaju užitak u vožnji i da je učine što sigurnijom. Sa izuzetkom novih elemenata, poput prednjih svjetala, koja se automatski prilagođavaju uslovima vožnje, sistema za prepoznavanje znakova i obavještavanje vozača o njima, Park Assista druge generacije, te inovativnog „Easy open“ sistema za beskontaktno otvaranje prtljažnika, standardni paketi opreme ostaju isti kao i do sada. Dakle kupci Passata će moći da biraju između tri paketa opreme, početnog Trendline, srednjeg Comfortline i najbogatijeg Highline.

 

OPREMA
Tri nivoa
Standardna oprema podijeljena je kao i dosada u tri paketa Trendline, Comfortline i Highline. Mogućnosti kombinovanja su višestruke, a Passat je između ostalog moguće opremiti sa nekoliko radio i navigacionih sistema, sa dvije vrste klimatizacije, hands free telefonom, pa čak i sa TV-om. U standardnoj opremi se nalaze ESP sistem stabilnosti, šest vazdušnih jastuka, klima-uređaj, podizači prozora, multifunkcionalni displej, podesivo vozačko sjedište i još niz ostalih elemenata.

 

Najveće novine „sedmica“ skriva malo dalje od očiju posmatrača, ispod lima. Nova generacija Passata dolazi sa temeljno izmijenjenom pogonskom gamom, koju sačinjava 10 turbo agregata, među kojima posebno mjesto zauzimaju mali downsizing motori. U odnosu na one koji su se ugrađivali u prethodnika, novi motori su prema najavama iz Wolfsburga štedljiviji i do 19 odsto, a njihovim uvođenjem i cijena najjeftinijeg modela u Njemačkoj spuštena je na 24.425 eura. Najviše se očekuje od početnog 1.4 TSI benzinca sa 122 KS, te novog 1.6 TDI BlueMotion dizelaša, sa prosječnom potrošnjom od samo 4,3 litre. Na vrhu ponude su dvolitarski TSI i TDI agregati sa 211, odnosno 170 KS. Svi modeli dostupni su sa šestostepenim manuelnim i DSG mjenjačima, dok se 1.4 i 1.8 TSI benzinci mogu dobiti i sa sedmostepenim DSG mjenjačem. Proizvodnja novog Passata je već počela u tvornicama u Emdenu i Zwickau a prodaja je već počela u Njemačkoj po početnoj cijeni od 24.425 eura za limuzinu, odnosno od 25.425 eura, koliko košta najjeftiniji karavan. Novi Passat nije radikalan ni u jednom pogledu, ali je bolji, moderniji, opremljeniji i motorizovaniji od prethodne generacije u onoj mjeri, u kojoj je to potrebno da ostane jedan od najpoželjnijih automobila u klasi, u kojoj je svoj status gradio punih 37 godina.

Datum objave: 16/11/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook