Naslovna > Komercijalna vozila > Šest decenija nesalomivoga mališana
FOTO GALERIJA (5)

Mercedes Unimog – Jubilej

Šest decenija nesalomivoga mališana

Jedan od najizdržljivijih i najfunkcionalnijih kamiona današnjice u 2011. godini slavi šest decenija postojanja pod kapom Daimler-Benza, koji ga je usavršio do neslućenih granica...

Najmanji, ali ujedno i najizdržljiviji Mercedesov kamion svih vremena nastao je 1946. godine neposredno poslije Drugog svjetskog rata. Čudo ljudskog, a prije svega Mercedesov inženjeringa kroz čitavo svoje postojanje izaziva strahopoštovanje kako kod običnih ljudi tako i kod stručnjaka iz oblasti kamionskog inženjeringa. Razlog za to je praktična nesalomivost ovog kamiona, odnosno njegova sposobnost da se uspješno kreće po najnepristupačnijim predjelima naše planete i da pri tome na sebi nosi teret. Osim kao teretno vozilo Unimog se dokazao i u kombinaciji sa najrazličitijim vrstama priključaka, zahvaljujući kojima je i dobio epitet jedne od najboljih, ako ne i najbolje multifunkcionalne radne mašine. Osnova obilježja ovog kamiona su jednostavan kutijast dizajn kabine, kratak osovinski razmak i veoma moćan 4x4 pogon sa diferencijalima na obadvije osovine.

 

 

 

Podsjećamo da je Unimog prvobitno bio zamišljen kao poljoprivredno vozilo, te da je za njegov razvoj najzaslužniji Albert Friedrich, koji je prethodno bio glavni inžinjer za dizajn avionskih motora u Daimler-Benzu. Freidrich je oko sebe i projekta Unimog okupio tim razvojnih inženjera, a nešto kasnije našao je i strateške partnere koji će mu pomoći da pokrene proizvodnju. Prve serije sa Daimler-Benz motorom OM 636 proizvedene su u saradnji sa kompanijom Gebrüder Boehringer iz Göppingena. Do ljeta 1950. godine Boehringer je proizveo oko 600 modela Unimoga, sa zaštitnim znakom koji je na sebi imao volovsku glavu sa rogovima u obliku slova U. Kako nije bila u stanju da zadovolji sve veću potražnju za ovim vozilom, niti da samostalno finansira proširenje proizvodnih kapaciteta kompanija Gebrüder Boehringer u jesen 1950. godine prodaje Daimler-Benzu AG kompletnu proizvodnju Unimoga. Proizvodnja je nastavljena u Daimler-Benzovoj tvornici u Gaggenau 1951. godine za koju se i vezuje današnji šesdesetogodišnji jubilej. Već 1953. godine na Unimogu je zasijala Mercedesova zvijezda. Dvije godine kasnije, Unimog započinje impresivnu karijeru, te postaje jako popularan kod vojske, a kasnije i među civilnim korisnicima. Poseban angažman Unimog dobija uključivanjem u naučne ekspedicije.


 

Kako potrebe postaju sve zahtjevnije i različitije, 1963. Daimler-Benz proširuje Unimog za veću 406 seriju. Početkom sedamdesetih, tačnije 1972. Daimler-Benz se vraća originalnoj ideji o Unimogu kao poljoprivrednom vozilu. Samo dvije godine poslije, izlaze prvi modeli serije 425 “heavy-duty” Unimog za specijalno težak traktorski rad. Od 1985. Daimler-Benz je podmladio čitavu Unimog gamu. Nekoliko godina kasnije, u prodaju je pušten troosovinski Unimog 2450 L 6x6, vozilo sa izuzetno snažnim motorom koji je razvijao 240 KS. Od 1992. uvedene su 408 i 419 “light serije” koje su se odlično pokazale u gradskim zadacima. Nedugo nakon njih proizveden je Funmog, jednostavno i elegantno opremljen Unimog, koji je preuzeo status kultnog vozila.

 

MEDIUM-DUTY SERIJA
U ranim šezdesetima, mali osnovno-namjenski Unimog nije više bio sposoban ispuniti rastuću potražnju i obavljati sve raznolikije zadatke. Unimog S, prvo i prije svega vojno vozilo, nije uvijek bila prava alternativa za civilnu uporabu, iako je bio dostupan i u drugim bojama osim maslinasto zelene. Iz tog razloga, kompanija je napravila medium-duty seriju sa oznakom 406 1963. Međuosovinski razmak ovog novog Mercedes-Benz Unimog-a bio je 2380 milimetara.

 

 

Nove serije U 300, U400 i U 500 dostupne su od 2000. i namijenjene su radu u gradskim sredinama. Vozila kombinuju robustan izgled sa praktičnom i jednako dobro dizajniranom kabinom napravljenom od vlaknastih kompozitnih materijala. Ovi modeli nude i interesantan enterijer sa VarioPilot sistemom instrument table koja je posebna po tome što se može pomicati s lijeva na desno, odnosno dozvoljava pomjeranja upravljača sa lijeve na desnu stranu. Tu su i novi VarioPower high performance hidraulični sistem i motori sa izlaznom snagom od 205 kW (280 KS). Današnji Unimog je jedan od najfunkcionalniji kamiona koji svoju primjenu jednako nalazi kako u pitomim gradskim tako i u najsurovijim sredinama za život. Mada su mnogi pokušali da ga dostignu čini se da će još dugi niz godina Unimog piti pojam u klasi višenamjenskih vozila. 

Datum objave: 10/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook