Naslovna > Automobili > Audi > A6 > Šestica koju očekujemo
FOTO GALERIJA (9)

Novitet – Audi A6 III

Šestica koju očekujemo

Kada se 2011. godine pojavi na asfaltu novi Audi A6 trebao bi biti duži i luksuzniji od aktuelnog modela, prepoznatljivog kućnog dizajna, ali osjetno agresivnijih linija, opremljen najsavremenijom tehnologijom, te jakim i štedljivim turbomotorima...

Kako će izgledati novi Audi A6? Odgovor na ovo pitanje u najvećoj mjeri daju ekskluzivne ilustracije Pabblete Pressa, koje posredstvom našeg italijanskog partnera magazina Quattroruote objavljujemo u ovom broju Auto Shop Magazina. Izgled nove “šestice” biće svojevrsni miks dizajnerskih rješenja već viđenih na dva veća kućna modela, na Sportcoupeu A7 i reprezentativnoj limuzini A8. Prednji kraj “šestice” donosi uvećanu single frame masku, koja je gabaritima tek neznatno manja od one na najvećem kućnom modelu A8. Za razliku od prethodnika, čija je maska bila podijeljena nosačem tablica, nova „šestica“ imaće jednodijelnu, sa centralno pozicioniranim postoljem.

 

 

 

 

Sa strana novog single frame grila nalaziće se dizajnom puno agresivnija svjetla, izvedena po uzoru na broj veći A7, koja će biti dostupna i u opcionoj Full Led tehnologiji. Njihova posebnost je u tome što u potpunosti izbacuju iz upotrebe klasične žarulje, smanjuju potrošnju energije i poboljšavaju osvjetljenje puta u svim uslovima vožnje zahvaljujući naprednom sistemu automatskog podešavanja svjetlosnog snopa. Osim klasičnih bijelih LED dioda biće ugrađeni i žute za pokazivače smjera. LED tehnologija osvjetljenja koristiće se i na zadnjem kraju, sa svjetlima izvedenim u stilu Audija A8.Novi A6 razvijen je na ASF II platformi, na istoj onoj na kojoj leži i aktuelni A7 Sportback. Ova platforma je dobijena kombinacijom aluminijuma i čelika, te će biti znatno lakša od one aktuelne generacije. Očekuje se i povećanje osovinskog razmaka za desetak centimetara, koje će biti iskorišteno za poboljšavanje dinamičkih performansi, ali i za povećanje prostora u kabini, ponajviše na zadnjoj klupi.

 

 


Mada je još uvijek strogo čuvana tajna, enterijer bi takođe trebao biti miks rješenja viđenih na A7 Sportbacku i A8. Ono što se zna je da će u Audiji A6 biti dostupna sva aktuelna multimedijalna tehnologija, poput interaktivnog MMI operativnog sistema, sa mogućnošću projektovanja najbitnijih informacija na vjetrobranu ispred vozača. Uz MMI će dolaziti i inovativna touchpad konzola, koja oponaša „laptop miš podlogu“ i koja omogućava vozaču da pokretima prsta zadaje komande i ispisuje slova, kao prečice za određene komande. U najbogatijim paketima opreme biće dostupna i Bang & Olufsena muzička mašinerija, koja nudi vrhunski kvalitet zvuka. Vrhunac vizuelnog, ali i vozačkog doživljaja biće S-line modeli, koji će osim atraktivnog sportskog izgleda nuditi i jedinstveno uređenje enterijera, sa mnoštvom posebnih detalja, poput kožnih sportski profilisanih sjedišta, aluminijumskih papučica i trokrakog upravljača. Kao vrhunac ponude treba spomenuti i navigacioni sistem zasnovane na Google Earth programu, sa mogućnošću 3D prikaza rute i okoline kojom se saobraća.

 

 

 


Iz šturih informacija, koje posljednjih mjeseci cure iz Ingolstadta, kao najpouzdanije izdvajaju se one o pogonskoj gami nove „šestice“. Dakle, za pogon ovog modela predviđeno je sedam turbo agregata, tri benzinska i četiri dizelska. Početni motori u ponudi biće dobro poznati 2.0 TDI, koji je za potrebe „šestice“ pojačan na 177 KS, te 2.0 TFSI benzinac sa 180 KS. Od dizelaša u ponudi su još tri izvedbe vlasnicima aktuelne „šestice“ najomiljenijeg 3.0 TDI agregata sa 204, 245 i 300 KS. Vozačima kojima je benzin u krvi, Audi će ponuditi 2.0 FSI i 3.0 TFSI agregate sa 204 i 300 KS. Vrh ponude vremenom bi trebao postati 4.0 TFSI V8 motor, koji će se ugrađivati u RS model, ali ova informacija još uvijek nije zvanično potvrđena. S druge strane iz Ingolstadta na sva zvona najavljuju osjetno nižu potrošnju svih motora, u odnosu na onu koju postižu istolitarski agregati u aktuelnom modelu. Prosjek od 5,3 litre za 204 KS snažnog TDI dizelaša, čiji maksimum bi trebao biti iznad 230 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h na nivou od osam sekundi djeluje obećavajuće. Isto tako vrijedna pažnje je i najava da će se jednako jaki 2.8 FSI benzinski agregat prosječno zadovoljavati sa samo 8,0 litara na svakih 100 kilometara. Doprinos štedljivoj vožnji daće i start/stop sistem, koji bi trebao biti dostupan uz sve motore.
 

Datum objave: 28/11/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook