Ljudsko društvo razvija se velikom brzinom, populacija nezadrživo raste, a uporedo sa njom i potreba za transportom robe i usluga. Sve veći broj vozila nalazi se na putevima, koji postaju jednostavno premali da bi se omogućio nesmetan protok saobraćaja. U takvim okolnostima dolazi do čestih zakrčenja puteva i velikih gužvi, koje osim što povećavaju troškove transporta i zagađenje životne sredine, predstavljaju i potencijalnu opasnost po sve učesnike u saobraćaju.Zbog ovakvog stanja njemačka vlada odlučila je da oformi stručnu grupu od 28 kompanija i institucija, koja bi ispitala mogućnost povećanja protoka saobraćaja, ali i bezbjednosti na putevima. Kao partner u projektu AKTIV (Adaptive und Kooperative Technologien für den Intelligenten Verkehr) učešće je uzeo i proizvođač kamiona MAN Nutzfahrzeuge, koji je u protekle četiri godine sproveo niz testiranja na elektronskim sistemima pomoći vozaču.
Naime, MAN je radio na razvijanju sistema za radarsko kontrolisanje bočnih strana kamiona i aktivno kočenje u slučaju opasnosti. Istovremeno testiranju su bili podvrgnuti i vozači kamiona, jer je stručnjake zanimalo kako se čovjek ponaša kada je svjestan prisustva sistema elektronskog nadzora, kada ga oni upozoravaju i ispravljaju greške koje pravi tokom vožnje. - Primarni cilj ovog projekta je bio da razvijemo sisteme pomoći vozaču, koji bi omogućili povećanje bezbjednosti u saobraćaju. S druge strane u toku projekta ispitivali smo i različite mogućnosti za unapređivanje klasičnog sistema transporta robe, te njegov prelazak na nivo gdje bi veći dio vožnje bio elektronski kontrolisan. Već sada smo sigurni da sistem AKTIV ima budućnost, te da bi njegovim uvođenjem mogli dati značajan doprinos izbjegavanju saobraćajnih nezgoda te smanjivanju saobraćajnih gužvi - objašanjava Eberhard Hipp, šef razvojnog odjela Man Nutzfahrzeuge i koordinator AKTIV projekta.
On dodaje da je za primjenu sistema AKTIV u praksi neophodan i angažman države, u ovom konkretnom slučaju Njemačke, koja treba da modernizuje saobraćajnice te na njima dogradi savremene sisteme, koji bi omogućili takozvani „bespilotni“ režim saobraćaja, u kojem bi vozač na autoputu kontrolu nad kamionom prepuštao „autopilotu“. - Ispitivanja u praksi pokazala su da je ovakav sistem saobraćaja moguć, odnosno već sada primjenjiv, te da je značajno sigurniji, brži i pouzdaniji od klasičnog, gdje sve u velikoj mjeri zavisi od sposobnosti i iskustva vozača - zaključio je Eberhard Hipp.