Naslovna > Retro > Siroče kraljevskih gena
FOTO GALERIJA (11)

Porsche 914

Siroče kraljevskih gena

Porsche 914 zamišljen je kao sportsko vozilo za široke narodne mase, a razvijen je zajedničkim snagama ovog proizvođača i VW-a, u čijoj tadašnjoj gami je trebalo da zamijeni tada već vremešni model Karmann Ghia. Ipak, dijeljenje komponenti između čuvenog Porschea i „narodnog“ VW-a nije se pokazalo kao pametan potez i 914 je automatski bio osuđen na propast...

Kasnih 60-ih godina VW i Porsche trebali su hitno nove modele. VW je tražio zamjenu za Karmann Ghiu, dok je Porsche novajlijom želio da istisne svoj dotadašnji ulazni model 912. U to vrijeme velika većina VW-ovog razvoja bila je u rukama Porschea, tako da je i ovaj put bilo potrebno potpisati ugovor i odlučiti da li pokretati novi projekat. Ferdinand Piëch, koji je tada bio odgovoran za istraživanje i razvoj u Porscheu, nije se mnogo dvoumio i projekat 914 dobio je zeleno svjetlo. Kako bi produkcija bila što jeftinija, u Porscheu odlučuju da za novi model koriste unificirane dijelove, tačnije bokser motore i transmisije. Već 1. marta 1968. godine otkriven je prvi 914 prototip, ali razvoj ovog modela se dodatno komplikuje nakon smrti tadašnjeg VW-ovog direktora Heinz Nordhoffa 12. aprila iste godine. Njegov nasljednik Kurt Lotz nije bio toliko blizak Porscheovoj dinastiji, tako da verbalni dogovor između VW-a i Porschea polako, ali sigurno, gubi na važnosti.

 

 

 

 

 

Po Lotzovom mišljenju, VW je imao sva prava na novi model i to pogotovo ako Porsche ne bi htio učestvovati u rješavanju zajedničkih troškova. Sa ovakvom odlukom niska cijena i marketinski koncept za model 914 su propali prije nego što je i uvršten u serijsku proizvodnju. Kao rezultat svega cijena modela 914/6 sa 110 KS, odnosno verzije pokretane šestocilindričnim bokser motorom, bila je samo nešto niža od one po kojoj se plasirao 911T, odnosno naredni najpovoljniji Porscheov model. Ovo je svakako imalo ozbiljne efekte u prodaji, tako da je prodaja šestocilindričnog modela bila totalno loša, dok je istovremeno četvorocilindrična 914-4 verzija sa 1.7-litarskim motorom i 80 KS postala najprodavanija varijanta i to sve do kraja produkcije 1976. godine, kada je sa traka sišao posljednji 118.000 primjerak.

 

 

Što se tiče same konstrukcije, 914/6 je koristio slično ogibljenje i kočnice kao i model 911, što je rezultovalo izvanrednim ponašanjem u vožnji, odnosno superiornim u poređenju sa slabijim četvorocilindričnim varijantama. Nešto kasnije stižu i novi motori, tako da bazni 1.7-litraš 1974. godine mijenja 1.8-litarski agregat, koji pomoću Bosch L-Jetronic ubrizgavanja tada ostvaruje 76 KS uz istovremeno ispunjavanje američkih normi o emisijama izduvnih gasova. Da je Porsche 914 ipak ostavio traga u autoindustriji, pokazuje kako 1970. godine ostvarena američka titula uvoznog automobila godine tako i osvajanje prvog mjesta u GTS klasi, odnosno respektabilnog šestog mjesta u ukupnom poretku na prestižnoj trci 24 sata LeMansa.  
 

Datum objave: 09/05/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook